Από το : capital.gr
Οι Έλληνες εφοπλιστές που έφεραν στην χώρα $175 δισ. αφορολόγητων κερδών μέσα σε 10 χρόνια προειδοποιούν ότι, θα μεταφέρουν τις επιχειρήσεις τους εκτός Ελλάδας εάν μια νέα κυβέρνηση καταργήσει την φορολογική ασυλία τους βάζοντας…
σε κίνδυνο 60,000 θέσεις εργασίας. Σύμφωνα με σημερινό δημοσίευμα του Bloomberg οι περίπου 762 Έλληνες πλοιοκτήτες δεν καταβάλλουν φόρους για τα διεθνή κέρδη που φέρνουν στην Ελλάδα…
Ο ΣΥΡΙΖΑ που αντιτίθεται στο μνημόνιο έχει ανακοινώσει ότι, επιθυμεί να καταργήσει αυτή την φοροαπαλλαγή. Άλλωστε και ο Πρόεδρος του κόμματος Αλέξης Τσίπρας δήλωσε ότι, θα καταργήσει τις απαλλαγές αυτές για τους εφοπλιστές σε ομιλία του προ ημερών.
Σύμφωνα με την Εθνική Συνομοσπονδία Ελληνικού Εμπορίου οι ναυτιλιακές εταιρείες απασχολούν περί τους 200.000 εργαζομένους εκ των οποίων το 1/3 ενδέχεται να χάσει την δουλειά του εάν οι εφοπλιστές τελικά αποχωρήσουν από την χώρα.
Συγκεκριμένα ο Πρόεδρος της ΕΣΕΕ κ. Κορκίδης τόνισε ότι, μια τέτοια κίνηση θα έθετε σε κίνδυνο και όσους εργάζονται στον τομέα της ασφάλισης και της κατασκευής πλοίων αλλά και σε άλλους τομείς σχετικούς με τον κλάδο.
Επιπλέον πρόσθεσε ότι, η ανεργία στον ναυτιλιακό κλάδο από 8% που είναι τώρα ενδέχεται να αυξηθεί μεταξύ 20-30% εάν οι εφοπλιστές μεταφέρουν σε μέρη όπως το Ντουμπάι ή η Σιγκαπούρη τα γραφεία τους για να αποφύγουν τους νέους φόρους.
«Η ναυτιλία είναι μια offshore βιομηχανία και κάθε πράξη εναντίων της είναι σαν να πυροβολεί κανείς τα πόδια του», τόνισε ο Ted Petropoulos ιδρυτής της Petrofin Research.
Το 2010 οι εφοπλιστές έφεραν στην χώρα 15,4 δισ. ευρώ, ενώ από το 2000 μέχρι το 2010 στην Ελλάδα έφεραν 140 δισ. ευρώ.
Ο κ. Γιώργος Οικονόμου, Πρόεδρος της DryShips τόνισε ότι, δεν ανησυχεί για την πιθανότητα αλλαγής στην φορολογική απαλλαγή, η εταιρεία του οποίου διαθέτει στόλο 58 πλοίων και τάνκερ. «Τα γραφεία της εταιρεία θα μπορούσαν να είναι οπουδήποτε στον κόσμο και έτσι θα χάσουν ένα ποσοστό του ΑΕΠ»
Την ίδια ώρα, ο κ. Βίκτωρας Ρέστης που διαθέτει την Πέμπτη μεγαλύτερη ναυτιλιακή εταιρεία στην Ελλάδα επισήμανε ότι, οι εφοπλιστές απολαμβάνουν διεθνώς ένα είδος “φορολογικής ασυλίας” επειδή οι περισσότερες χώρες επιβάλλουν φόρους με βάση το μέγεθος του στόλου παρά με βάση τα έσοδα.
«Δεν μπορείς να πιέσεις και να παρεμποδίσεις κάποιον που ασχολείται με το διεθνές ναυτιλιακό εμπόριο και να του λες: θα σε φορολογήσω», τόνισε ο κ. Ρέστης που σύμφωνα με το δημοσίευμα διαθέτει στόλο που ξεπερνάει τα 200 πλοία. «Η απάντηση είναι, φυσικά, φορολογείστε με, αλλά πρώτα πρέπει να με βρείτε», πρόσθεσε.
Παράλληλα, ο Πρόεδρος της Paragon Shipping κ. Μιχαήλ Μποδούρογλου διευκρίνισε ότι, η έλλειψη παρέμβασης της κυβέρνησης βοήθησε τη ναυτιλιακή βιομηχανία να παραμείνει ανταγωνιστική. «Αν αρχίσουν να έρχονται για φορολογικούς ελέγχους στα γραφεία των εταιρειών θα σταματήσει να είναι το ίδιο αποτελεσματική», διευκρίνισε.