Η γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία Peugeot Citroen, η οποία αντιμετωπίζει σημαντικά οικονομικά προβλήματα, ανακοίνωσε την Πέμπτη ότι προχωρά στην κατάργηση 8.000 θέσεων εργασίας εντός Γαλλίας, και στον τερματισμό λειτουργίας το 2014 της παραγωγής στο εργοστάσιό της στο Ολνέ -σου- Μπουά, πλησίον των Παρισίων, στο οποίο απασχολούνται σχεδόν 3.000 εργαζόμενοι…
Η κυριότερη γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία, η οποία κατέγραψε καθαρές ζημίες κατά το α’ τρίμηνο του έτους και μείωση πωλήσεων 13% το α’ εξάμηνο, προβλέπει επίσης τη μείωση της παραγωγής της σε βιομηχανική μονάδα που διαθέτει στο Πουασί, επίσης στην ευρύτερη περιοχή των Παρισίων, καθώς και την κατάργηση 1.400 θέσεων εργασίας εκ των 5.600 θέσεων που διαθέτει σήμερα σε εργοστάσιό της στη Ρεν της Δυτικής Γαλλίας.
Ο πρόεδρος της αυτοκινητοβιομηχανίας Φιλίπ Βαρέν δήλωσε ότι η κατάσταση είναι ιδιαίτερα σοβαρή.
«Κατανοώ πλήρως τη τη σοβαρότητα της σημερινής ανακοίνωσης όπως και το σοκ και τα συναισθήματα που θα προκληθούν στην εταιρεία» επισημαίνει σε ανακοίνωσή του.
Πάντως, η εταιρεία κατέστησε σαφή την πρόθεσή της να «αναζωογονήσει τη μονάδα στο Ολνέ», αλλά και να προσφέρει θέσεις εργασίας στο εργοστάσιό της στο Πουασί, σε ποσοστό της τάξης του 50% εκ των εργαζομένων σήμερα στη μονάδα του Ολνέ.
«Αληθινό σοκ»
«Αληθινό σοκ» χαρακτήρισε την ανακοίνωση του ομίλου ο Γάλλος πρωθυπουργός Ζαν-Μαρκ Ερό. Σε ανακοίνωση του γραφείου του αναφέρεται πως ο πρωθυπουργός, ο οποίος συναντήθηκε την Πέμπτη με τον υπουργό Παραγωγικής Ανάκαμψης Αρνό Μοντεμπούρ, «θορυβήθηκε από την άνευ προηγουμένου έκταση του σχεδίου που ανακοινώθηκε από την PSA, αληθινό σοκ για όλους τους μισθωτούς του ομίλου, για τις περιοχές που επηρεάζονται από τα σχέδια αυτά και ευρύτερα για την αυτοκινητοβιομηχανία στο σύνολό της».
Ο Ερό ζήτησε από τη διεύθυνση της Peugeot Citroen να αρχίσει «χωρίς καθυστέρηση μια υποδειγματική και υπεύθυνη συνεννόηση με τους κοινωνικούς εταίρους ώστε να μελετηθούν και να συζητηθούν όλες οι πρωτοβουλίες που μπορεί να προτείνουν οι εκπρόσωποι των μισθωτών και οι ειδικοί τους με πρώτους στόχους τη βιώσιμη προστασία της απασχόλησης και τη διατήρηση μιας βιομηχανικής δραστηριότητας σε όλα τα γαλλικά εργοστάσια».
Ο Ερό διευκρίνισε πως η κυβέρνησή του θα παρουσιάσει στις 25 Ιουλίου ένα σχέδιο υποστήριξης του κλάδου του αυτοκινήτου.
Από την πλευρά του, ο πρόεδρος της αυτοκινητοβιομηχανίας Φιλίπ Βαρέν απέρριψε την ιδέα λήψης δανείου ή της εισόδου του κράτους στο κεφάλαιο της επιχείρησης.
«Έχουμε σημαντική χρηματοπιστωτική ασφάλεια, πράγμα που σημαίνει ότι το θέμα αυτό δεν βρίσκεται στην ημερήσια διάταξη» δήλωσε στη διάρκεια συνέντευξης Τύπου, υποστηρίζοντας ότι «το να βάλουμε χρήματα στον όμιλο δεν θα γεμίσει τα εργοστάσιά μας».
Η ανακοίνωση της Peugeot Citroen αποτελεί «σεισμό» για την απασχόληση στη Γαλλία, δήλωσε ο Μπερνάρ Τιμπό, ο επικεφαλής του μεγαλύτερου συνδικάτου, της CGT, εκτιμώντας ότι οι αριθμοί που ανακοινώθηκαν «πρέπει να πολλαπλασιαστούν με το τρία, ακόμη και με το τέσσερα» για να μετρηθεί ο αντίκτυπος που θα έχουν σε όρους απασχόλησης για το σύνολο της χώρας.
Πηγή in.gr