Παρεμβάσεις στους μεσάζοντες στη διαφήμιση, διατήρηση του καθεστώτος των ισολογισμών και του ανταποδοτικού τέλους ως έχει, διανομή της κρατικής διαφήμισης με ίσους όρους και επέκταση του αγγελιοσήμου στο Internet είναι οι δεσμεύσεις του κυβερνητικού κλιμακίου για τα ΜΜΕ, όπως τις αποτύπωσε η ΕΣΗΕΑ σε εσωτερικό της σημείωμα μετά τη συνάντηση της 30ής Ιουλίου…
Σε αυτή συμμετείχαν από την πλευρά του ΔΣ της ΕΣΗΕΑ οι Δημήτρης Τρίμης, Νανά Νταουντάκη, Μαρία Αντωνιάδου, Μάκης Διόγος, Χρήστος Κυρίτσης, Σταμάτης Νικολόπουλος και από την πλευρά της κυβέρνησης ο υφυπουργός στον πρωθυπουργό Σίμος Κεδίκογλου και οι γενικοί γραμματείς Ενημέρωσης και Επικοινωνίας Γιάννης Παναγιωτόπουλος και Ανδρέας Κατσανιώτης.
Στο ενημερωτικό σημείωμα που συντάχθηκε, η ΕΣΗΕΑ εστιάζει σε 8 σημεία.
Σύμφωνα με τα δικά της συμπεράσματα από τη συνάντηση, στο σκέλος των αιτιών της κρίσης στον δημοσιογραφικό κλάδο, εκτός από τη γενική οικονομική κατάσταση, «επιπλέον αίτια» ήταν «η αδιαφάνεια στον..τρόπο κατανομής της κρατικής διαφήμισης και η διαπλοκή, η οποία εκφράστηκε με την ύπαρξη λαθρόβιων εντύπων».
Η ΕΣΗΕΑ έθεσε το ζήτημα των εφημερίδων, που η μία μετά την άλλη κλείνουν, αφήνοντας χρέη στα ασφαλιστικά ταμεία, το κράτος και τους εργαζόμενους, προτείνοντας τη δημιουργία «εταιρικού κεφαλαίου που θα καλύπτει τις απαιτήσεις αυτές». Ο υπουργός τάχθηκε σαφώς «υπέρ του να υπάρχει κανονιστικό πλαίσιο, όμως επιφυλάχθηκε, με την παρατήρηση ότι πιθανόν οι πολλές προδιαγραφές να κάνουν απαγορευτική την επένδυση στα ΜΜΕ». Σημείωσε πως είναι «υπέρ της πλήρους διαφάνειας» και ότι «θα πρέπει από εδώ και πέρα να αποφύγουμε τους αχυρανθρώπους και ότι δεν μπορούν τα λαθρόβια έντυπα να εμφανίζονται ως τιμητές».
Στο ζήτημα των ισολογισμών, η ΕΣΗΕΑ αναφέρει πως ο Σ. Κεδίκογλου «είναι υπέρ της συνέχισης του υπάρχοντος καθεστώτος δημοσίευσης» και πως στις διαπραγματεύσεις με την «τρόικα» «κύριο επιχείρημα» είναι «η μη εξάπλωση του διαδικτύου σε όλη την Ελλάδ
Πηγή: zoornalistas.blogspot.com