Οι επτά στους 10 Έλληνες πρόκειται να μειώσουν ακόμη περισσότερο τις καταναλωτικές τους δαπάνες. Ο ένας στους δύο καταναλωτές αγοράζει τις προσφορές στα σούπερ μάρκετ και οι 8 στους 10 σκοπεύουν να αγοράζουν ελληνικά προϊόντα. Αυτά και άλλα ενδιαφέροντα διαπιστώνει έρευνα που πραγματοποιήθηκε για την ψυχολογία των καταναλωτών στην εποχή της κρίσης.
Οι μοναδικές κατηγορίες προϊόντων που πιθανόν να έχουν μικρή αύξηση στην κατανάλωση είναι οι βρεφικές τροφές και βρεφικά προϊόντα, οι βιταμίνες και τα είδη υγιεινής διατροφής, σύμφωνα με έρευνα της The Boston Consulting Group, με θέμα «Η Ψυχολογία των Καταναλωτών στην Ευρώπη της Οικονομικής Ύφεσης» που πραγματοποιήθηκε σε 16 χώρες, τον Μάρτιο και Απρίλιο 2012, στην οποία συμμετείχαν 20.000 ερωτηθέντες, συμπεριλαμβανομένων και 780 Ελλήνων.
Σύμφωνα με την έρευνα που μέτρησε τα επίπεδα του άγχους, της απαισιοδοξίας, της εργασιακής και οικονομικής ασφάλειας, οι 9 στους 10 ερωτηθέντες Έλληνες δήλωσαν ότι αισθάνονται άγχος για το μέλλον, σημειώνοντας το μεγαλύτερο επίπεδο άγχους που παρατηρήθηκε ποτέ σε οποιαδήποτε χώρα που συμμετείχε στην έρευνα, οποιαδήποτε χρονική στιγμή.
Σχεδόν όλοι οι Έλληνες αισθάνονται ότι έχουν επηρεαστεί προσωπικά από την οικονομική κρίση, και η χαμηλή αυτοπεποίθηση που αισθάνονται έχει οδηγήσει σε σημαντική μείωση των αγορών σε σχέση με προηγούμενα χρόνια, με το 68% να δηλώνει ότι θα μειώσει κιαλλο τις αγορές, το 28% θα παραμείνει στα ίδια επίπεδα και μόνο το 4% σκοπεύει να αυξήσει τις αγορές. 70% των ερωτηθέντων στην Ελλάδα δήλωσαν ότι αισθάνονται οικονομικά ανασφαλείς.
Αναφορικά με τις κατηγορίες των καταναλωτικών αγαθών, οι 10 πιο ανθεκτικές κατηγορίες είναι αυτές των τροφίμων, οι οποίες φαίνεται να παραμένουν σταθερές στην προτίμηση των Ελλήνων, ενώ οι 10 κατηγορίες στις οποίες αναμένεται αισθητή μείωση κατανάλωσης περιλαμβάνουν προϊόντα όπως καλλυντικά, ρούχα, συσκευές για το σπίτι, εστιατόρια, αυτοκίνητα, ταξίδια, έπιπλα και πολυτελή προϊόντα. Οι μοναδικές κατηγορίες στις οποίες αναμένεται κάποια μικρή αύξηση στην κατανάλωση είναι οι βρεφικές τροφές και βρεφικά προϊόντα, οι βιταμίνες και τα είδη υγιεινής διατροφής.
Σε δήλωσή του ο κ. Β. Αντωνιάδης, επικεφαλής της BCG στην Ελλάδα, δήλωσε, πως «οι Έλληνες είναι απαισιόδοξοι, έχουν άγχος και αισθάνονται οικονομική και εργασιακή ανασφάλεια. Όμως ένα μεγάλο ποσοστό των Ελλήνων βλέπει την οικονομική κρίση και ως μια ευκαιρία που θα οδηγήσει σε θετική αλλαγή για την κοινωνία και την οικονομία».
Σύμφωνα με τα ευρήματα το 80% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι θα καταναλώνει περισσότερα προϊόντα που βρίσκονται σε προσφορά για τους επόμενους 12 μήνες, ενώ οι μοναδικές κατηγορίες προϊόντων που είναι από τις πιο ανθεκτικές στην κρίση είναι τα γαλακτοκομικά προϊόντα, τα αυγά, τα φρούτα και τα λαχανικά.
ΠΗΓΗ: tovima.gr