Νέα αρχή για τον Πειραιά αλλά και για την οικονομία χαρακτήρισε ο Πρωθυπουργός Αντώνης Σαμαράς τη συμφωνία HP – Cosco, τονίζοντας ότι με αυτήν την εξέλιξη ο Πειραιάς εδραιώνεται στον διεθνή χάρτη των παγκοσμίων μεταφορών…
“Τέτοιες επενδύσεις σφραγίζουν τη δύναμη και την θέση του Πειραιά στον παγκόσμιο χάρτη των μεταφορών και βοηθούν τον τόπο μας ιδιαίτερα στον τομέα της ανεργίας”. “Βοηθούν να τα βγάλουμε πέρα ιδιαίτερα σε αυτές τις δύσκολες μέρες που περνάμε”, δήλωσε χαρακτηριστικά ο κ. Σαμαράς χαιρετίζοντας τη σύμφωνία των δύο “«παγκόσμιων κολοσσών”.
Στην τελετή υπογραφής της συμφωνίας τις δύο πλευρές εκπροσώπησαν ο διευθύνων σύμβουλος της HP Ελλάς Πυθαγόρας Παπαδημητρίου και ο γενικός διευθυντής της Cosco Ελλάς Άγγελος Καρακώστας.
Παρόντες ήταν ο υπουργός Ανάπτυξης Κωστής Χατζηδάκης, ο υφυπουργός Ανάπτυξης Νότης Μηταράκης, ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου Κωστής Μουσουρούλης, ο υφυπουργός Οικονομικών Γιώργος Μαυραγάνης, ο γενικός γραμματέας Εσόδων Χάρης Θεοχάρης, ο γενικός γραμματέας Λιμένων και Λιμενικής Πολιτικής Κώστας Μουτζούρης, ο γενικός γραμματέας Μεταφορών Νίκος Σταθόπουλος, ο υπουργός Παιδείας Κωνταντίνος Αρβανιτόπουλος, ο επικεφαλής του Γραφείου Στρατηγικού Σχεδιασμού του γραφείου του Πρωθυπουργού Δημήτρης Πτωχός και ο αμερικανός πρέσβης Ντάνιελ Μπένετ Σμιθ.
ΤΙ ΠΡΟΒΛΕΠΕΙ Η ΣΥΜΦΩΝΙΑ
Η συμφωνία προβλέπει, τα προϊόντα της αμερικανικής εταιρείας HP να διανέμονται, θαλάσσια με πλοία από την Ασία στο terminal της Cosco, και σιδηροδρομικά προς την κεντρική και ανατολική Ευρώπη από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Έως τώρα, η διαδικασία προώθησης προϊόντων από την Ασία προς την Ευρώπη ήταν κοστοβόρος και χρονοβόρος, ωστόσο με τη σημερινή συμφωνία δίνεται η δυνατότητα στη Hewlett-Packard να διανέμει τα προϊόντα στην Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη κατά 10 μέρες νωρίτερα, σε σχέση με τη διαδρομή που ακολουθείτο έως τώβρα από άλλα λιμάνια της Ευρώπης.
Τα εμπορεύματα θα φθάνουν στο λιμάνι του Πειραιά και αφού θα φορτώνονται σε βαγόνια μέσω σιδηροδρομικής σύνδεσης και αλλαγής μηχανών στην Ειδομένη και θα περνούν στα Σκόπια, Σερβία, Ουγγαρία, Αυστρία και Τσεχία.
Η συμφωνία αφορά αρχικά τη μεταφορά 20.000 κοντέινερ της Hewlett Packard ετησίως ενισχύοντας παράλληλα και την κερδοφορία της ΤΡΑΙΝΟΣΕ η οποία έχει σήμερα μόλις 24 εκατ. ευρώ τζίρο από τις εμπορευματικές μεταφορές.
Η εφοδιαστική και μεταφορική ικανότητα της Hewlett-Packard ανέρχεται σε 50 δισ. δολάρια εκ των οποίων το μεγαλύτερο ποσοστό αφορούν δραστηριότητες στην Ευρώπη, Βόρεια Αφρική και Μέση Ανατολή.
Η επιλογή του λιμανιού του Πειραιά από την COSCO και τη Hewlett-Packard μπορεί να επιφέρει αύξηση του τοπικού φορτίου έως και 50%, ενώ θα δημιουργηθούν θέσεις εργασίας καθώς δεν θα είναι λίγες οι εταιρείες που θα επιλέξουν να ακολουθήσουν το παράδειγμα της αμερικανικής εταιρείας και να φέρουν την έδρα τους στην Ελλάδα η να δημιουργήσουν γραφεία.
Πηγή: news247