Το Captur είναι προϊόν της συνεργασίας Renault με Nissan, όντας το… ξαδελφάκι (έως και αδελφάκι) του γνωστού μας Juke. Η Renault τοποθετεί το Captur στην κατηγορία των “crossover πόλης”, το οποίο μάλιστα θα διατίθεται μόνον με κίνηση στους εμπρός τροχούς. Το Captur μαζί με το Peugeot 2008 και το Chevrolet Trax ορίζουν μια νέα κατηγορία οχημάτων, που αντλεί όλο και περισσότερο μερίδιο των προτιμήσεων του αγοραστικού κοινού
Πρόκειται για μια κατηγορία οχημάτων, το μερίδιο της οποίας στην αγορά (σύμφωνα με τη Renault) θα βαίνει συνεχώς αυξανόμενο, κάτι που αποδεικνύεται από το γεγονός ότι πολλοί κατασκευαστές σπεύδουν να εισέλθουν σε αυτήν, με μοντέλα όπως τα Peugeot 2008, Chevrolet Trax, Fiat 500Χ, κ.λπ.
Πρωτότυπο
Σχεδιαστικά, το Renault Captur είναι ένα αυτοκίνητο που προκαλεί θαυμασμό. Μάλιστα, στην έκδοση με τη διχρωμία οροφής (το δεύτερο χρώμα προεκτείνεται και στις μπροστινές κολόνες), ξεχωρίζει ακόμα παραπάνω, ενώ η εξωτερική διακόσμηση «gloss pack» με το ειδικό περίγραμμα γύρω από τα φώτα ομίχλης, τα μαρσπιέ και τη μάσκα, είναι άκρως εντυπωσιακή.
Στο εσωτερικό δεσπόζει στο κέντρο της κονσόλας η οθόνη αφής του συστήματος πολυμέσων Renault R-Link, που μπορεί να πιάσει ιντερνετικούς σταθμούς ραδιοφώνου ή να διαβάζει μηνύματα κειμένου. Τα πλαστικά του ταμπλό είναι φινιρισμένα έτσι, δημιουργώντας μια μοντέρνα επιφάνεια με μικρά βαθουλώματα, ενώ υπάρχουν κάποιες χρήσιμες βαθιές θήκες για μικροπράγματα στην κεντρική κονσόλα.
Το Captur βασίζεται στην ίδια πλατφόρμα με το νέο Clio station. Εχει μήκος 4,12 μ. και το ύψος του φτάνει το 1,56 μ., ενώ η απόσταση από το έδαφος είναι στους 20 πόντους. Το μεταξόνιο των 2,61 μ. δίνει τη δυνατότητα στη Renault να ενσωματώσει ένα συρόμενο πίσω κάθισμα που αφήνει μπόλικο χώρο για τα γόνατα, ενώ ανάλογα με τη θέση του, ο χώρος των αποσκευών φτάνει από τα 377 έως τα 455 λίτρα.
Σε ό,τι αφορά την οδική του συμπεριφορά, οι αναφορές μιλούν για ένα ευχάριστο στην αίσθηση αυτοκίνητο που δεν βάζει φωτιά στο δρόμο ούτε εξάπτει τις… αγωνιστικές ανησυχίες του οδηγού. Είναι ένα αυτοκίνητο εύκολο στην οδήγηση, όχι αδιάφορο αλλά και ούτε αυτό που θα σε εξιτάρει, που στοχεύει στις άνετες μετακινήσεις μέσα στην πόλη και ενίοτε εκτός αυτής.
Επιδόσεις
Ο πετρελαιοκινητήρας με τους 90 ίππους βοηθά στη διαμόρφωση όλων όσα περιγράφουμε παραπάνω, δίνοντας στο Captur επιδόσεις της τάξης των 12,6” για το 0-100 χλμ./ώρα, ενώ η κατανάλωση σύμφωνα με το εργοστάσιο είναι μόλις 3,6 λ./100 χλμ. Βέβαια, οι εργοστασιακές τιμές ουδέποτε ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα, οπότε υπολογίστε 5 λίτρα/100 χλμ. για να είστε μέσα…
Το Captur σε πρώτη ανάγνωση είναι περισσότερο μια στιλάτη εκδοχή των crossover και μια δήλωση lifestyle. Η αλήθεια είναι ότι θα μπορούσες να βρεις περισσότερη πρακτικότητα σε ένα τυπικό MPV της κατηγορίας Β, σε ένα Opel Meriva για παράδειγμα, αλλά το Captur είναι περισσότερα πράγματα από μια διάθεση για επίδειξη και μια μεγάλη γκάμα εξατομίκευσης στο διάκοσμο και στον εξοπλισμό. Υπάρχουν σοβαροί λόγοι για να αγοράσει κάποιος το crossover αυτό, καθώς η Renault έχει προικίσει το Captur με ένα ισχυρό πακέτο αγοράς που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων τέσσερα χρόνια εγγύηση, τέσσερα χρόνια service και τέσσερα χρόνια οδική βοήθεια.
Αυτή τη στιγμή δεν έχουμε επίσημα τιμή για το Captur dCi 90, αλλά εκτιμούμε ότι το βασικό μοντέλο θα κοστίζει 16.500 ευρώ. Αυτό μάλλον αφορά τη βασική έκδοση, καθώς θα υπάρχει και άλλη, πολύ πιο πλούσια, εξοπλισμένη με στοιχεία όπως το hands free κλείδωμα, το αναβαθμισμένο ηχοσύστημα, το Bluetooth, το δερμάτινο τιμόνι και σαλόνι, και το «gloss pack».