Από το Βερολίνο μέχρι το Παρίσι και τις Βρυξέλλες, πολλοί “αξιοποιούν” τις εικόνες από το Νησί των Ανέμων για να πείσουν ότι οι Έλληνες δεν υποφέρουν…
Γιατί απορούν τα γερμανικά μέσα ενημέρωσης για όσα συμβαίνουν και φέτος το καλοκαίρι στη Μύκονο; Γιατί αυτός ο λαϊκισμός να συνδέεται ένας παγκόσμιος τουριστικός προορισμός με την ελληνική χρεοκοπία και την πτωχοποίηση των Ελλήνων; Προφανώς, όλα αυτά υποκύπτουν σε μία μιντιακή και πολιτική προπαγάνδα, η οποία ίσως συνάδει με την άποψη του Γιάννη Στουρνάρα ότι οι Έλληνε ςκρύβουν 20 δις στα σεντούκια τους! Ίσως. Αλλά ποιοί και πόσοι Έλληνες; Αυτή είναι μία σκοπίμως αναπάντηση ερώτηση, όπως σκοπίμως αιωρείται η “κατηγορία” ότι οι εικόνες από το νησί των Ανέμων, οι σταρς του Χόλιγουντ, το διεθνές τζες σετ, οι θαλαμηγοί, τα πάρτι του Ρέμου και οι σαμπάνιες των 20.000 ευρώ είναι στοιχεία αντιφατικά στην ελληνική κρίση.
Μέγας λαϊκισμός. Από την Ίμπιζα της εξίσου καταρρέουσας Ισπανίας και το Πουέρτο Βαγιάρτα του υπερχρεωμένου Μεξικό, μέχρι τους παραδείσους της Πολυνησίας όπου οι κάτοικοι κυριολεκτικά φυτοζωούν, τουριστικά θέρετρα όπως η Μύκονος επιβιώνουν για δύο βασικούς λόγους: πρώτον, γιατί πάντοτε υπάρχει παγκόσμιο χρήμα προς σπατάλη σε θέρετρα με φήμη, ασχέτως εάν είναι στην Ιταλία, την Ελλάδα, το Μαρόκο ή την Βραζιλία και, δεύτερον, διότι ακόμα και στις πτωχευμένες χώρες υπάρχει μαύρο χρήμα και πλούσιοι που εν μέσω κρίσης γίνονται πλουσιότεροι για να πλαισιώνουν τις εμφανίσεις του Ρέμου.
Η Μύκονος, λοιπόν, έγινε φέτος το σύμβολο του προεκλογικού γερμανικού λαϊκισμού. Αφού υπάρχει αυτό το νησί και γίνονται εκεί όσα γίνονται, τότε η κρίση στην Ελλάδα είναι πλαστή (fake) και οι Έλληνες μας κοροϊδεύουν για να παίρνουν τα λεφτά μας. Αυτή η απλοϊκή και υπονομευτική εξήγηση δίνεται από αρκετά μέσα ενημέρωσης στη Γερμανία.
ΤΙ ΓΡΑΦΕΙ ΤΟ PARIS MATCH
Μακριά από την ατμόσφαιρα λιτότητας που διαπνέει την υπόλοιπη χώρα, η γιορτή εκεί συνεχίζεται. Φέτος το καλοκαίρι, το Paris Match περιηγείται στις ονειρικές πλαζ και τα ασφυκτικά γεμάτα κέντρα διασκέδασης της Μυκόνου, όπου οι άνθρωποι διασκεδάζουν δίχως έγνοια για τη βαριά σκιά που ρίχνει η οικονομική πραγματικότητα πάνω στην καθημερινότητα εκατομμυρίων Ελλήνων, μαυρίζουν, τρώνε, πίνουν και χορεύουν μέχρι πρωίας.
Με αυτό περίπου τον τρόπο προλογίζει ο Βενσάν Καπμάν το ρεπορτάζ του από τη «Νέα Βαβυλώνα» του Αιγαίου για λογαριασμό του γαλλικού περιοδικού Paris Match, την οποία κατατάσσει στους τρεις πιο σικ προορισμούς μαζί με την Ιμπίθα στις Βαλεαρίδες Νήσους και το Σεν τροπέ στην Κυανή Ακτή.
Την αρχή έκανε ο Ωνάσης τη δεκαετία του 1950, αναφέρει το δημοσίευμα, με το διεθνές τζετ σετ να τον συνοδεύει και να χορεύει συρτάκι σε εκείνα τα πρώτα χρόνια μεταμόρφωσης του νησιού σε υψηλού προφίλ τουριστικό προορισμό της Ευρώπης.
Από εκείνες τις χρυσές εποχές μέχρι τα σύγχρονα οργιώδη καταναλωτικά πάρτι στο Nammos στην παραλία Ψαρρού, ο Γάλλος αρθρογράφος σκιαγραφεί τη μακρά παράδοση του αιγαιοπελαγίτικου νησιού στο glamour και την υπερβολή, απαριθμώντας μερικούς από τους αμέτρητους διεθνούς φήμης αστέρες που επισκέπτονται εδώ και δεκαετίες το νησί: Jean Paul Gaultier, Valentino, Armani, Bill Clinton, Steven Spielberg, Russell Crowe, Madonna, Johnny Depp, Naomi Campbell, Karen Mulder…
Ωστόσο, τα τελευταία χρόνια κάτι έχει αλλάξει στο νησί όπου οι πολυτελείς βίλες είναι περισσότερες από τα λευκά εκκλησάκια τα οποία βρίσκει κανείς κατά εκατοντάδες στα νησιά του Αιγαίου: η τουριστική πελατεία του έχει εμπλουτιστεί με πλούσιους επισκέπτες κι άλλων εθνικοτήτων (Βραζιλία, Κατάρ, Τουρκία, Πακιστάν, Ισραήλ, Ρωσία, Αφγανιστάν, Λίβανο).
Εκεί άνοιξε το πρώτο γκέι μπαρ της Ευρώπης ο Ιταλός Piero Aversa, το διάσημο Piero’s Bar, κι εκεί σήμερα προσφεύγουν για τις διακοπές τους χιλιάδες μέλη της διεθνούς γκέι κοινότητας.
Ωστόσο, όπως μαρτυρούν κάτοικοι με τους οποίους συνομίλησε ο απεσταλμένος του περιοδικού, το νησί, παρ’ όλη την εκμετάλλευση μέχρι κορεσμού την οποία έχει υποστεί, εξακολουθεί να κρατάει καλά κρυμμένα τα μυστικά του.
Πηγή: iefimerida.gr, opinion24.gr