Ενώ όλος ο κόσμος παρακολουθεί με κομένη την ανάσα την εξέλιξη των ερευνών μετά τους “παλμούς” που εντόπισαν τα ωκεανογραφικά σόναρ των πλοίων ερεύνης, νέα σενάρια περί τρομοκρατίας έρχονται στη δημοσιότητα αφού οι πιλότοι του μοιραίου Boeing της Malaysia φαίνεται ότι πέταξαν για πολλές ώρες σε μια πορεία που μετέτρεπε το αεροσκάφος σε “φάντασμα”, αδύνατο, δηλαδή, να εντοπιστεί από τα ραντάρ της Μαλαισίας.
Συγκεκριμένα, αξιωματούχος της κυβέρνησης της Μαλαισίας δήλωσε ότι το αεροσκάφος μπορεί να ακολούθησε «ηθελημένα» μια διαδρομή σχεδιασμένη για να αποφεύγει τα ραντάρ της Μαλαισίας και της Ινδονησίας, ενώ περαιτέρω εξέταση των δεδομένων από δορυφόρους και ραντάρ, δείχνει ότι το μοιραίο αεροπλάνο πέταξε βόρεια και μετά έκανε μια στροφή στα όρια της Ινδονησίας, αφού πρώτα «χάθηκε» από τα στρατιωτικά ραντάρ της Μαλαισίας, και στη συνέχεια κατευθύνθηκε νότια προς το νότιο Ινδικό Ωκεανό όπου πιστεύεται ότι ήταν το σημείο συντριβής.
Την ίδια ώρα στο σημείο όπου καταγράφηκαν οι τρεις παλμοί που μπορεί να προέρχονται από τα μαύρα κουτιά του αεροσκάφους σπεύδει και το ειδικά εξοπλισμένο βρετανικό σκάφος HMS Echo, το οποίο αναμένεται να φτάσει στην περιοχή το πρωί της Δευτέρας. Ο επικεφαλής των επιχειρήσεων Άνγκους Χιούστον σε συνέντευξη τύπου την Κυριακή ανέφερε ότι «για την ώρα το πιο ελπιδοφόρο σήμα είναι αυτό που κατέγραψε το κινεζικό Haixun 01» καθώς καταγράφηκε σε μια περιοχή που ταυτίζεται με αυτή που έχουν υπολογίσει οι ειδικοί ότι κατέπεσε το αεροσκάφος.
EKTETAMENEΣ ΕΡΕΥΝΕΣ ΒΟΡΕΙΟΔΥΤΙΚΑ ΤΟΥ ΠΕΡΘ
Κινεζικό πλοίο, που συμμετέχει στις έρευνες για το αγνοούμενο Boeing της Malaysia Airlines, «έπιασε» σήμα του «μαύρου» κουτιού στον νότιο Ινδικό Ωκεανό, όπως μεταδίδει το BBC.
Ειδικότερα, το κινεζικό πολεμικό πλοίο Haixun 01 κατέγραψε σήμερα ηχητικό σήμα συχνότητας 37.5 kHz ανά δευτερόλεπτο, γεννόντας ελπίδες ότι μπορεί να έχει εντοπίσει το «μαύρο« κουτί της πτήσης MH 370, έναν μήνα μετά την εξαφάνισή του.
Μέχρι στιγμής ωστόσο δεν έχει επιβεβαιωθεί εάν το σήμα που εντοπίσητηκε ανήκει στο συγκεκριμένο αεροπλάνο. «Μπορεί να είναι λάθος το σήμα», τόνισε ο ωκεανογράφος Simon Boxall.
Νωρίτερα, πληροφορίες ανέφεραν πως ένα αεροπλάνο της κινεζικής πολεμικής αεροπορίας εντόπισε «έναν αριθμό λευκών αντικειμένων» να επιπλέουν στην περιοχή που γίνονται οι έρευνες.
Τα περιθώρια για τον εντοπισμό του «μαύρου» κουτιού, που θα δώσουν απαντήσεις στο θρίλερ με το αεροσκάφος, πάντως στενεύουν καθώς το αεροπλάνο αγνοείται από τις 8 Μαρτίου και σύμφωνα με ειδικούς οι μπαταρίες του αντέχουν έως τις 7 Απριλίου.
Η τελευταία περιοχή που ερευνάται σύμφωνα με τις εντολές της αυστραλιανής ακτοφυλακής που συντονίζει τις έρευνες είναι έκτασης 217.000 τετραγωνικών χιλιομέτρων σε μια απόσταση 1.700 χλμ. βορειοδυτικά του Πέρθ.
Όπως αναφέρει το protothema.gr, ακριβώς ένα μήνα από την μυστηριώδη εξαφάνιση του Boeing 777 της Malaysia Airlines που επρόκειτο να κάνει μια πτήση «ρουτίνας» από την Κουάλα Λουμπούρ στο Πεκίνο μεταφέροντας 239 ανθρώπους, ουδείς φαίνεται να γνωρίζει τι απέγινε η πτήση MH370.
Το μεσημέρι του Σαββάτου (ώρα Ελλάδας), τα Μέσα Ενημέρωσης της Κίνας μετέδωσαν ότι ένα κινεζικό πολεμικό πλοίο, το «Haixun 1» ανίχνευσε ηχητικό σήμα σε συχνότητα 37,5 Khz στον Ινδικό Ωκεανό βορειοδυτικά του Περθ της Αυστραλίας, κοντά στις περιοχές όπου τις τελευταίες μέρες διεξάγονταν οι έρευνες.
Στις συχνότητες αυτές εκπέμπουν τα λεγόμενα «μαύρα κουτιά», δηλαδή οι καταγραφείς δεδομένων και συνομιλιών που βρίσκονται μέσα στα αεροσκάφη. Η αρχική πληροφορία ότι ανιχνεύθηκε ηχητικό σήμα προκάλεσε παγκόσμιο «συναγερμό». Βρέθηκε το μαύρο κουτί του χαμένου Boeing;