Όπως αποκαλύπτει το matrix24.gr ο Δημήτρης Αβραμόπουλος είναι πιθανό να αναλάβει το χαρτοφυλάκιο των Μεταφορών και των Δικτύων και όχι αυτό της Μετανάστευσης ως λέγεται. Η εξέλιξη αυτή αναμένεται να “κλειδώσει” κατά την επίσκεψη του Ζαν Κλοντ Γιουνκερ στην Αθήνα και θεωρείται εξαιρετικά σημαντική.
Ο τομέας των Μεταφορών και Δικτύων, αυτή τη στιγμή και για τα επόμενα 15 χρόνια, βρίσκεται στις υψηλές προτεραιότητες της Ε.Ε. καθώς, μέσω της συνδυαστικής ενοποίησης των τρόπων διακίνησης ανθρώπων και εμπορευμάτων στις χώρες της Ένωσης, επιχειρείται να εξασφαλιστεί η μεγαλύτερη δυνατή ταχύτητα και ασφάλεια. Μάλιστα δρομολογούνται μεγάλες αλλαγές προκειμένου ο σιδηρόδρομος και τα πλωτά μέσα να αναβαθμιστούν και να αντικαταστήσουν σε σημαντικό βαθμό τις οδικές και αεροπορικές μετακινήσεις. Και τούτο επειδή ο σιδηρόδρομος και η ναυσιπλοΐα θεωρούνται πιο φιλικά μέσα για το περιβάλλον σε αντίθεση με αυτοκίνητα και τα αεροπλάνα που ευθύνονται σε μεγάλο βαθμό για τη μόλυνση της ατμόσφαιρας. Το πόσο σημαντικό είναι το χαρτοφυλάκιο του Μεταφορών και Δικτύων φαίνεται και από τα κονδύλια που διαχειρίζεται. Μέχρι το 2030 προϋπολογίζεται να δαπανηθούν 1,5 τρις ευρώ σε έργα υποδομών και ανάπτυξης των διευρωπαϊκών δικτύων εκ των οποίων τα 500 δις μέχρι το 2020, την περίοδο δηλαδή που επίτροπος θα είναι ο Δημ. Αβραμόπουλος -η θητεία του λήγει το 2019.
Επιπροσθέτως, το χαρτοφυλάκιο του Μεταφορών και Δικτύων είναι ιδιαίτερα σημαντικό και για την Ελλάδα, αφού προσπαθεί, ιδιαίτερα με τα λιμάνια της σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, να γίνει κέντρο διαμετακομιστικού εμπορίου. Σημειώνουμε εδώ ότι τα θέματα ναυσιπλοΐας, άρα η θαλάσσια επικοινωνία και τα λιμενικά έργα, δεν υπάγονται στο χαρτοφυλάκιο της Αλιείας, το οποίο κατέχει η Μαρία Δαμανάκη, αλλά στο χαρτοφυλάκιο που εκτός απροόπτου θα αναλάβει ο Δημ. Αβραμόπουλος. Και λέμε εκτός απροόπτου γιατί παρότι οι δικές μας πληροφορίες είναι έγκυρες εν τούτοις ουδείς μπορεί να είναι σίγουρος μέχρι να συμπληρωθεί το παζλ της Κομισιόν. Οι διαπραγματεύσεις που γίνονται είναι σκληρές και συνδέονται με τις επιδιώξεις και τα συμφέροντα του κάθε κράτους μέλους και ειδικά των ισχυρών καθώς και το ειδικό βάρος της κάθε χώρας στην ΕΕ.
Στα υπέρ της χώρας μας για να λάβει ένα τόσο σημαντικό χαρτοφυλάκιο είναι: πρώτον, η καλή σχέση του Αντώνη Σαμαρά με τον Γιούνκερ -ήταν ο ένας από τους δύο που τον πρότειναν για τη θέση του Προέδρου της Κομισιόν, η άλλη ήταν η Μέρκελ. Δεύτερον, η παρασκηνιακή συνηγορία της Γερμανίας για να μας δοθεί το συγκεκριμένο χαρτοφυλάκιο. Κάνουμε εδώ μια παρένθεση για να πούμε πως αυτή τη στιγμή η ελληνική κυβέρνηση, έχοντας κάνει εκτίμηση των διεθνών γεωπολιτικών δεδομένων και του συσχετισμού δύναμης στην ΕΕ έχει προσδεθεί πλήρως στο γερμανικό άρμα. Τρίτον, ο Δημ. Αβραμόπουλος είναι εν ενεργεία υπουργός και μάλιστα ενός σημαντικού υπουργείου, αυτό της Άμυνας, ενώ προηγουμένως ήταν υπουργός Εξωτερικών. Οι ιδιότητες αυτές μετράνε στην κατανομή των αρμοδιοτήτων. Μάλιστα, δεν αποκλείεται, εκτός από επίτροπος Μεταφορών και Δικτύων, να γίνει και αντιπρόεδρος της Κομισιόν. Τουλάχιστον αυτό προσπαθεί παρασκηνιακά ο Δημ. Αβραμόπουλος. Δεν είναι σίγουρο πως θα τα καταφέρει. Εάν πάντως το πετύχει θα ‘ναι ο πρώτος Έλληνας επίτροπος που καταλαμβάνει μία από τις έξι θέσεις αντιπροέδρων που υπάρχουν στην Κομισιόν. Πάντως, χωρίς όμως αυτό να αποτελεί και προηγούμενο, ο νυν επίτροπος Μεταφορών και Δικτύων Εσθονός Σίιμ Κάλλας είναι και αντιπρόεδρος της Κομισιόν. Τέταρτον, οι σχέσεις που έχει αναπτύξει η Ελλάδα με την Κίνα λόγω της COSCO, η επικείμενη αποκρατικοποίηση των λιμανιών της, η θέση της στα Βαλκάνια όπου ο σιδηρόδρομος, ως μέσο μεταφοράς, αποτελεί τη “μαύρη τρύπα” της Ευρώπης ακόμη και η ένταξή της (ένεκα των αγωγών φυσικού αερίου και των κοιτασμάτων πετρελαίου στο θαλάσσιο χώρο της) στον ενεργειακό χάρτη της ΕΕ είναι λόγοι που προστίθενται στα προηγούμενα προκειμένου η χώρα να λάβει το συγκεκριμένο χαρτοφυλάκιο.