Οργή έχουν προκαλέσει οι εγκληματικές παραλλείψεις των υπευθύνων των θαλασσίων σπορ αναψυχής εξαιτίας των οποίων χάθηκε η ζωή του 10χρονου αγοριού στην Μύκονο.
Όπως προκύπτει από τις πρώτες έρευνες εγείρονται σοβαρά ερωτηματικά για τα μέτρα ασφαλείας και τις συνθήκες κάτω από τις οποίες συνέβη η τραγδία.
Συγκεκριμένα:
1. Ο 22χρονος που βρισκόταν στο τιμόνι του ταχυπλόου δεν είχε την απαιτούμενη άδεια για να τραβάει με το σκάφος θαλάσσια παιχνίδια όπως σκι, φουσκωτές μπανάνες, κουλούρες, φουσκωτούς καναπέδες κλπ. Είχε μόνο άδεια χειριστού ταχυπλόου. Υπενθυμίζεται πως για να μπορεί κάποιος να εργάζεται ως χειριστής σκάφους σε επιχείρηση με θαλάσσια σπορ θα πρέπει να διαθέτει εκτός από δίπλωμα και ειδική άδεια χειριστού για έλκυση θαλάσσιου παιχνιδιού, την οποία την αποκτά έπειτα από διετή εκπαίδευση. Τη συγκεκριμένη άδεια δεν την είχε ο 22χρονος, οπότε δεν θα έπρεπε ο ιδιοκτήτης της εταιρείας να τον προσλάβει σε αυτή τη θέση.
2. Σύμφωνα με το νόμο, σε ταχύπλοο που χρησιμοποιείται για την έλκυση θαλάσσιων παιχνιδιών πάνω στο σκάφος θα έπρεπε να υπάρχει και δεύτερο άτομο, ώστε να επιβλέπει τα παιδιά ή τους συμμετέχοντες και να ελέγχει την ασφάλεια τους. Στο συγκεκριμένο ταχύπλοο βρισκόταν μόνο ο χειριστής.
3. Στην προπέλα του ταχύπλοου δεν είχε τοποθετηθεί το ειδικό προστατευτικό πλαίσιο (ή αλλιώς δίχτυ), η χρήση του οποίου είναι υποχρεωτική από σκάφη που χρησιμοποιούν τα Diving Centers, οι επιχειρήσεις θαλάσσιων σπορ κ.λ.π.. Στη συγκεκριμένη περίπτωση η προπέλα ήταν εκτεθειμένη και το αποτέλεσμα ήταν να τραυματίσει θανάσιμα τον 10χρονο.
4. Ο χειριστής του ταχύπλοου όταν είδε πως ο μικρός έπεσε στη θάλασσα δεν κατέβασε αμέσως το γκάζι, δηλαδή δεν έβαλε «νεκρά», ώστε η προπέλα να σταματήσει τη δολοφονική περιστροφή της και εκείνος να δει σε ποιο σημείο βρισκόταν ο 10χρονος ώστε να μπορέσει να τον προσεγγίσει με ασφάλεια. Αντιθέτως χωρίς να ελαττώσει ταχύτητα έστριψε το τιμόνι και γύρισε το σκάφος προς το σημείο όπου είχε πέσει το παιδί. Η απόφαση αυτή σε συνδυασμό με τον έντονο κυματισμό που επικρατούσε δεν του επέτρεψε να υπολογίσει σωστά με αποτέλεσμα να χτυπήσει με το ταχύπλοο το άτυχο παιδί.
5. Σύμφωνα με πληροφορίες το σωσίβιο που είχε δοθεί στο 10χρονο από τους υπεύθυνους της επιχείρησης ήταν σάπιο και δεν μπορούσε να του προσφέρει την απαραίτητη ασφάλεια. Το αποτέλεσμα ήταν μόλις το σκάφος χτύπησε το παιδί εκείνο εξαιτίας της κακής κατάστασης που βρισκόταν το σωσίβιο δεν μπόρεσε να μείνει στην επιφάνεια.
6. Τελευταίο στοιχείο που προκύπτει είναι η απίστευτη δήλωση του λιμενάρχη Μυκόνου, ο οποίος φέρεται να είπε πως το παιδί συμμετείχε στο θαλάσσιο παιχνίδι χωρίς να γνωρίζει τα μέτρα ασφαλείας. Εδώ γεννάται το ερώτημα πως ένα παιδί 10 ετών θα έπρεπε να γνώριζε τους κανόνες ασφαλείας των θαλασσίων σπορ. Αυτοί που είχαν την αποκλειστική ευθύνη για να ενημερώσουν το ίδιο το παιδί και τους γονείς του είναι οι υπεύθυνοι λειτουργίας της επιχείρησης.
Πηγή:http://www.iefimerida.gr/node/166583#ixzz3AI9envCo