Ολοκληρώθηκε η πώληση και η μεταβίβαση του 100% της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στην ιταλική Ferrovie Dello Stato Italiane SpA, έναντι συνολικού τμήματος 45 εκατ. ευρώ.
Οι τελικές υπογραφές ης προέδρου του ΤΑΙΠΕΔ, κυρίας Τσιτσογιαννοπούλου και του διευθύνοντος συμβούλου της ιταλικής εταιρείας, Ρενάτο Ματσοντσίνι, έπεσαν στην Κέρκυρα, στο πλαίσιο των εργασιών του Ανώτατου Συμβουλίου Συνεργασίας Ελλάδας – Ιταλίας
Αρχή μιας σειράς πολύ σημαντικών ιταλικών επενδύσεων στην ελληνική οικονομία χαρακτήρισε ο Αλέξης Τσίπρας την επένδυση της ιταλικής Ferrovie Dello Stato και τόνισε ότι «σήμερα είναι μια πολύ σημαντική στιγμή που ανοίγει έναν πάρα πολύ σημαντικό δρόμο για επενδύσεις και για περαιτέρω εμπορική και οικονομική συνεργασία ανάμεσα στις δύο χώρες».
Ειδικότερα, απαντώντας σε ερώτηση του ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο πρωθυπουργός αναφέρθηκε πιο συγκεκριμένα σχετικά με τη συμφωνία που υπεγράφη ανάμεσα στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ και την Ferrovie Dello Stato.
Ο κ. Τσίπρας επισήμανε ότι η υπόθεση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ έχει απασχολήσει τη χώρα εδώ και πολλά χρόνια, «όχι μόνο ως μια διαδικασία αποκρατικοποίησης, αλλά ως διαδικασία που έπρεπε να προχωρήσει προκειμένου το ελληνικό δημόσιο να αποφύγει μια ζημιά πολλών εκατομμυρίων ευρώ, από ποινές, πρόστιμα που είχε να επιβάλει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή σε σχέση με τον ανταγωνισμό στην Ελλάδα, πρόστιμα ύψους 700 εκατ. ευρώ». Κατόπιν αυτών, ο κ. Τσίπρας εξήγησε ότι η σημασία της επένδυσης έγκειται στο γεγονός ότι η χώρα γλίτωσε από ένα μεγάλο οικονομικό βάρος (που, όπως τόνισε, προφανώς και δεν ανήκε στη διαχείριση της σημερινής κυβέρνησης), στο τίμημα αυτό καθεαυτό, αλλά ακόμα περισσότερο στο μέγεθος των επενδύσεων που θα κάνει στην ελληνική οικονομία, στον ελληνικό σιδηρόδρομο, ύψους 500 εκατ. ευρώ.
«Σε μια εποχή», συνέχισε, «που έχουμε πολύ μεγάλη ανάγκη να υπάρξει ένα δίκτυο εξυπηρέτησης των επιβατών που θα είναι αξιόπιστο και θα ανταποκρίνεται στις ανάγκες τους, και δεύτερον σε μια εποχή που όσο ποτέ άλλοτε η ελληνική οικονομία διψάει για επενδύσεις. Γιατί», όπως υπογράμμισε, «οι επενδύσεις φέρνουν θέσεις εργασίας και βασικός μας στόχος -ό, τι πιο προοδευτικό μπορεί να πει κανείς σε μια χώρα που εξέρχεται από μια τόσο τρομερή κρίση-, είναι η στρατηγική για τη δημιουργία θέσεων εργασίας».
«Η εργασία και το δικαίωμα στην ανάκτηση της εργασίας είναι ό,τι πιο προοδευτικό μπορεί να υπάρξει αυτή την ώρα, μαζί βεβαίως με την προσπάθεια μας να επουλώσουμε τις κοινωνικές πληγές και να οδηγηθούμε σε ένα μοντέλο δίκαιης ανάπτυξης», τόνισε ο πρωθυπουργός.
Παίρνοντας τον λόγο στη συνέχεια, ο Πάολο Τζεντιλόνι δήλωσε ότι προσυπογράφει όσα είπε ο Έλληνας ομόλογός του για τη συμφωνία, την οποία χαρακτήρισε πολύ σημαντική για την Ιταλία, «γιατί», όπως είπε μεταξύ άλλων, «δημιουργεί τις προϋποθέσεις να επενδύσουμε περισσότερο στην Ελλάδα».
Εικοσιτετράωρη απεργία και συγκέντρωση διαμαρτυρίας των εργαζομένων
Εικοσιτετράωρη απεργία και συγκέντρωση διαμαρτυρίας πραγματοποιούν μπροστά στα γραφεία της ΤΡΑΙΝΟΣΕ εργαζόμενοι στους σιδηροδρόμους αντιδρώντας στην πώληση του δημόσιου σιδηροδρόμου σε εταιρεία ιταλικών συμφερόντων που επικυρώνεται σήμερα με την υπογραφή παραχώρησης.
Οι εργαζόμενοι κάνουν λόγο για ξεπούλημα του εθνικού πλούτου με ζημιωμένη τη χώρα και υποστηρίζουν ότι η ιδιωτικοποίηση των σιδηροδρόμων καθιστά επισφαλείς τις θέσεις εργασίας των 660 εργαζομένων στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών Παναγιώτης Παρασκευόπουλος δήλωσε στο ΑΠΕ-MΠΕ ότι «η σημερινή απεργία γίνεται για να απευθυνθούμε στην κυβέρνηση καθώς δεν υπάρχει από την πλευρά της καμία διασφάλιση των θέσεων εργασίας μας δηλώνοντας ταυτόχρονα πως η πώληση αυτή δεν είναι προς το δημόσιο συμφέρον και θέλουμε να υπενθυμίσουμε στον πρωθυπουργό ότι όταν ήταν στην αντιπολίτευση έλεγε ότι η συγκεκριμένη πώληση είναι έγκλημα».
Τη σημερινή απεργία και τον αγώνα των εργαζομένων για τη μη ιδιωτικοποίηση όλων των συγκοινωνιών στηρίζουν η ΓΣΕΕ το ΕΚΑ αλλά και το ΚΚΕ και η ΛΑΕ.