Την έχουν αποκαλέσει «το μοντέρνο πρόσωπο της Μέσης Ανατολής» κι η συμβολή της είναι σημαντική στη σύγχρονη αραβική μουσική από τότε που πρωτοεμφανίστηκε, το 1999, στην Βηρυτό. Έκτοτε και μέχρι σήμερα η καριέρα της έχει γίνει διεθνής.
Η Λιβανέζα Γιασμίν Χαμντάν θα επιστρέψει το καλοκαίρι στην Αθήνα για μια συναυλία στην πόλη με την οποία δεν έκοψε ποτέ δεσμούς, από τότε που ζούσε εδώ τα παιδικά της χρόνια με την οικογένειά της, όταν ο εμφύλιος πόλεμος στην χώρα της σκόρπιζε τον θάνατο.
«Αγαπώ την Ελλάδα λατρεύω το ρεμπέτικο» απαντά στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η Γιασμίν στα ελληνικά κι από την άλλη άκρη της τηλεφωνικής γραμμής η φωνή της έχει μια τρυφερή χροιά. Αυτή την περίοδο βρίσκεται στο Βερολίνο κι όπως λέει, μετά από συνεχείς περιοδείες στη Νέα Υόρκη, το Σαν Φρανσίσκο, την Γαλλία, την Βηρυτό, το Λονδίνο, την Γερμανία, «απολαμβάνει τη ζωή της, ευτυχής στο πλευρό του σκηνοθέτη συζύγου της Ελία Σουλεϊμάν που ετοιμάζει την καινούργια του ταινία».
Αν το κοινό της διευρύνθηκε διεθνώς με την υποβλητική εμφάνισή της στην ταινία του Τζάρμους «Μόνο οι εραστές μένουν ζωντανοί» η Γιασμίν Χαμντάν ήταν ήδη καθιερωμένη συνθέτης, στιχουργός, ερμηνεύτρια στα μουσικά δρώμενα της Μέσης Ανατολής. Συνδυάζει την indie rock με παραδοσιακή μεσανατολίτικη μουσική και μια απίθανη φυσική παρουσία στη σκηνή. Ερμηνεύει πάντα τους στίχους της στα αραβικά, παρόλο που η ίδια μιλά άψογα αγγλικά και γαλλικά, είναι άλλωστε πολίτης του κόσμου, με έδρα το Παρίσι.
«Μπορεί να μην είναι “τρέντι” τα αραβικά αλλά όταν εκφράζεσαι με συναίσθημα αγγίζεις τα πάντα, η μουσική είναι παγκόσμια γλώσσα. Χρησιμοποιώ τα αραβικά σαν εργαλείο για να χτίζω γέφυρες στη μουσική. Κι η εμπειρία του τραγουδιού γίνεται πιο αισθησιακή, λιγότερη εγκεφαλική, γίνεται πιο ζωική, γνήσια, γιατί βγαίνει απευθείας από την καρδιά μου» λέει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η Γιασμίν Χαμντάν.