“Το αυτοκίνητο πρέπει να γοητεύει από μόνο του“, υποστηρίζουν εκπρόσωποι αυτοκινητοβιομηχανιών στη Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης, η οποία άνοιξε τις πύλες της και θα διαρκέσει μέχρι τις 18 Μαρτίου.
Όλο και περισσότερες εταιρίες εγκαταλείπουν τις προκλητικές καλλονές που στολίζουν τα αστραφτερά νέα μοντέλα και στελεχώνουν τα περίπτερά τους με καταρτισμένους νέους και νέες, ισότιμα. Η τάση αυτή επικρατεί εδώ και μερικά χρόνια και φαίνεται πως έχει ενισχυθεί από το κίνημα #MeToo που καταγγέλλει τη σεξιστική και σεξουαλική βία κατά των γυναικών.
“Είμαι πολύ ευχαριστημένη που δεν μας βλέπουν σαν αντικείμενο. Δεν είμαι εδώ απλά για να χαμογελώ και να δείχνω το κορμί μου”, δηλώνει η Ζιλί, μια κοπέλα επί της υποδοχής.
Φέτος “παρατήρησα ότι οι φούστες είναι λίγο πιο μακριές και ότι βλέπουμε λιγότερο ακάλυπτο δέρμα σε σχέση με παλαιοτέρα”, δηλώνει ο Ολιβιέ Βιτμάν, γενικός διευθυντής της Renault Ελβετίας.
Στα περισσότερα περίπτερα η ενδυματολογική τάση είναι σαφής: επικρατούν παντελόνια, μακριές φούστες, t-shirt και σακάκια. Οι σέξι καλλονές έδωσαν τη θέση τους σε καλά ενημερωμένους νέους και νέες για τα νέα μοντέλα των αυτοκινήτων.
Οι νέοι και οι νέες επί της υποδοχής που στέκονται δίπλα στα αυτοκίνητα, έχουν εκπαιδευτεί από τις αυτοκινητοβιομηχανίες για να δίνουν κάθε πληροφορία στους επισκέπτες.
Ωστόσο η ιταλική Manifattura Automobili Torino, που κατασκευάζει αυτοκίνητα πολυτελείας ανήκει στις λίγες εταιρίες που συνεχίζουν να επιλέγουν ψηλόλιγνες καλλονές για την προβολή των προϊόντων τους πιστεύοντας ότι όσο λιγότερο ντυμένες είναι τόσο περισσότερο ανδρικό κοινό προσελκύουν. Η Ιταλίδα Ευα Σκιλιάρι, που εργάζεται στο μόντελινγκ τα τελευταία οκτώ χρόνια, ταξιδεύει για δεύτερη χρονιά φέτος στη Γενεύη. “Αυτή είναι η δουλειά μου, ποζάρω πάντα για τους φωτογράφους. Δεν είμαι γυμνή, συνεπώς δεν υπάρχει κάτι κακό σε αυτό”.
Στο περίπτερο της ελβετικής βιομηχανίας ελαστικών Coopertires, δύο νέες με φορεματάκια μίνι ποζάρουν χαμογελαστές καθώς πλησιάζουν οι φωτογράφοι. “Το να παρουσιάζεις ένα ελαστικό ως κάτι σέξι είναι από μόνο του μια πρόκληση”, δηλώνει εκπρόσωπος της εταιρίας. “Στους άνδρες αρέσει να φωτογραφίζουν γυναίκες. Και η τηλεόραση, σχεδόν όλα τα αυτοκίνητα που δείχνει έχουν πάντα ένα μανεκέν. Είναι μια εικόνα χαρακτηριστική μιας έκθεσης αυτοκινήτου που απευθύνεται κυρίως σε έναν ανδρικό κόσμο”.