Πολλοί πολίτες είναι φυσικό να αναρωτιούνται πώς και γιατί είναι δυνατόν οι δημοσιογράφοι να έχουν (διότι τα έχουν) στα χέρια τους τόσο πολλά και τόσο διαφωτιστικά αρχεία της Novartis μέσα από τις δικογραφίες που έφτασαν στη Βουλή και να επιλέγουν τη μέθοδο της σιωπής. Πώς είναι δυνατόν να αποκαλύπτονται συνεχώς νέες πτυχές του σκανδάλου του ΚΕΕΛΠΝΟ και να μη γράφεται λέξη για όλα αυτά.
Η πρώτη προφανής και εύλογη απάντηση είναι ότι όλα τα κανάλια αλλά και τα περισσότερα έντυπα και ραδιόφωνα (Αλαφούζου, Μαρινάκη, Κουρτάκη, Αναστασιάδη κ.λπ.) όπως και εκείνες οι εφημερίδες που όσα φύλλα τους λείπουν τόση «γλώσσα» βγάζουν, είναι κομματικά στρατευμένα, κυρίως στο κόμμα τη Ν.Δ.
Υπάρχει όμως και μια δεύτερη εξήγηση που ανάγεται σε μια περισσότερο συντεχνιακού τύπου ομερτά. Οπως συνεχώς αναδεικνύεται από τις ζοφερές αυτές υποθέσεις διασπάθισης δημόσιου χρήματος, πολλοί δημοσιογράφοι και πολλά ΜΜΕ πήραν μέρος σε όλη αυτή τη διαδικασία της σπατάλης και της διαφθοράς που οδήγησαν το Δημόσιο στη δεδομένη πλέον ζημιά των 23 δισ. ευρώ στον χώρο της Υγείας. Τα ίδια τα στοιχεία, οι μάρτυρες, τα έγγραφα και τα αρχεία φωνάζουν για την αμαρτωλή σχέση ΜΜΕ-Novartis αλλά και ΜΜΕ-ΚΕΕΛΠΝΟ.
Εξυπηρετήσεις, πληρωμένα ρεπορτάζ, διπλές θέσεις εργασίας, φιλίες αλλά και πολλές επώνυμες κουμπαριές, και πάντα με το αζημίωτο, έδωσαν γερές οικονομικές ανάσες σε έντυπα, ιστολόγια και εφημερίδες που διαφορετικά θα είχαν χαθεί.
Τα «γενναία» διαφημιστικά πακέτα του ΚΕΕΛΠΝΟ που δημοσιεύτηκαν αποδεικνύουν του λόγου το αληθές, ενώ αναμένονται πλέον πολύ σύντομα τα καυτά πορίσματα των επιθεωρητών Ελέγχου, όσες.. κι αν είναι οι απειλές που ήδη έχουν δεχτεί από πρώην… προνομιούχους του ΚΕΕΛΠΝΟ.
Υπάρχουν όμως κι οι αντίστοιχες σχέσεις διαπλοκής Novartis-ΜΜΕ, με τις αθέμιτες πρακτικές της φαρμακευτικής εταιρείας που είναι μάλιστα καταγραμμένες όχι μόνο από τους μάρτυρες στην Ελλάδα και στις ΗΠΑ, αλλά και μέσα από τα ίδια τα αρχεία της εταιρείας. Βασικός στόχος του Κ. Φρουζή και των συνεργατών του υπήρξε η πάση θυσία «στενή» συνεργασία με δημοσιογράφους και ΜΜΕ της Ελλάδας.
Δεκάδες πρωτοσέλιδα πανικόβαλλαν τον κόσμο για την επέλαση «επιδημιών» και την έξαρση ασθενειών που συνοδεύονταν από τερατώδεις αγορές και προμήθειες φαρμάκων της εταιρείας. Δεκάδες πρωτοσέλιδα διαφήμιζαν σε ρεπορτάζ σωτήρια φάρμακα για βαριές ασθένειες. Δεκάδες επίσης δημοσιογράφοι εργάστηκαν σε εταιρείες προώθησης των προϊόντων της Novartis.
Οι στόχοι της Novartis Hellas που αφορούν τα ΜΜΕ, όπως αποτυπώθηκαν από τον Κ. Φρουζή, για το 2010 ήταν η ενίσχυση της επικοινωνιακής προώθησης των φαρμάκων της με κάθε τρόπο. Ενας από αυτούς ήταν η εφαρμογή πρωτοβουλιών Κοινωνικής Εταιρικής Ευθύνης και συγκεκριμένα προγράμματα δωρεάν «Συνεχιζόμενης Επαγγελματικής Εξέλιξης» για τους δημοσιογράφους.
Όπως αναφέρει ο άλλοτε ισχυρός άνδρας της Novartis Hellas, «τρέξαμε δύο εργαστήρια “Εκπαίδευσης των ΜΜΕ” με μεγάλη επιτυχία, στα οποία συμμετείχαν δημοσιογράφοι του υγειονομικού ρεπορτάζ και μη, δημοσιογράφοι του επιχειρηματικού ρεπορτάζ (85 δημοσιογράφοι στο δεύτερο εργαστήριο). Ακολούθησε τα σεμινάρια σημαντικός αριθμός δημοσιευμάτων και δελτίων Τύπου».
Η ενδυνάμωση των σχέσεων της εταιρείας με τους δημοσιογράφους του υγειονομικού ρεπορτάζ και μη ήταν κυρίαρχος στόχος και το 2011. Χρηματοδοτήθηκαν σεμινάρια εκπαίδευσης των ΜΜΕ στα οποία συμμετείχαν εκτός από τους δημοσιογράφους του υγειονομικού ρεπορτάζ και δημοσιογράφοι του επιχειρηματικού ρεπορτάζ, τηλεοπτικοί δημοσιογράφοι αλλά και μια κατηγορία που χαρακτηρίζεται «δημοσιογράφοι πρώτης γραμμής».
ΠΗΓΗ: Εφημερίδα Συντακτών