Πρώτη απάντηση δόθηκε από επιστήμονες του συλλόγου “ΡΟΗ” Πολίτες Υπέρ Των Ρεμάτων, μετά την πραγματοποίηση αυτοψίας που πραγματοποιήθηκε στο χώρο στάθμευσης στην Καλλιθέα όπου την περασμένη εβδομάδα σημειώθηκε καθίζηση.
Η εκτίμησή τους είναι ότι για την καθίζηση ευθύνονται η διαχρονική έλλειψη παρακολούθησης και συντήρησης του έργου μαζί με την διαδικασία φθοράς.
Και όλα αυτά έχουν φυσικά να κάνουν με το ποτάμι του Ιλισού, το συγκεκριμένο τμήμα του οποίου – διευκρινίζουν οι επιστήμονες – δεν αποτελεί φυσική κοίτη του ποταμού, παρά ένα τεχνητό κανάλι εκτροπής των νερών του για την αποσυμφόρηση του Κηφισού, που έχει κατασκευαστεί το 1905.
Την δεκαετία του ’80 με τα έργα κατασκευής του σταθμού ΗΣΑΠ του Ταύρου καλύφθηκε το κανάλι και από πάνω διαμορφώθηκαν χώροι στάθμευσης, άθλησης και περιπάτου. Η γνωστή, δηλαδή, πρακτική δημιουργίας χώρου με κάλυψη ρέματος, που εφαρμόζεται ακόμα και σήμερα.
Τριάντα ένα χρόνια μετά την κάλυψη του καναλιού και με δεδομένη τη διαχρονική έλλειψη παρακολούθησης και συντήρησης του έργου, εμφανίστηκαν σημαντικά σημεία φθοράς σε τμήματα του πυθμένα αλλά και των πλευρικών τοιχίων του. Συγκεκριμένα, σε δυο υπόγεια τμήματά του έχει φθαρεί τελείως ο πυθμένας και έχει δημιουργηθεί μεγάλο όρυγμα όσο το πλάτος του καναλιού, μήκους περίπου 10 μέτρων και βάθους περίπου 2 μέτρων.
Η χρόνια αυτή διαδικασία φθοράς οδήγησε στην δημιουργία ενός υπόγειου κενού κάτω από τον χώρο στάθμευσης, με το βάρος των οχημάτων και την τελευταία νεροποντή να δίνουν τη «χαριστική βολή».