Το Frecciargento ή αργυρό βέλος, όπως ονομάζεται, αναμένεται να μπει στις ράγες για τη διαδρομή Αθήνα – Θεσσαλονίκη, τον προσεχή Σεπτέμβριο. Το νέο αυτό θα αλλάξει τις σιδηροδρομικές μετακινήσεις, διότι πρόκειται μεν για τρένο 20ετίας, αλλά είναι πλήρως ανακαινισμένο και διαθέτει τις δυνατότητες να ταξιδεύει με ταχύτητες που θα ξεπερνούν τα 200 χλμ./ώρα. Αξίζει να σημειωθεί ότι η υποδομή αυτή τη στιγμή σε τροχαίο υλικό, δεν επιτρέπει ταχύτητες άνω των 160 χλμ./ώρα.
Η νέα, διπλή σιδηροδρομική γραμμή, και μάλιστα ηλεκτροκίνητη, στο Αθήνα – Θεσσαλονίκη, πρόκειται να ολοκληρωθεί σύντομα, μόλις τελειώσουν τα έργα στη νέα γέφυρα κοντά στον Δομοκό. Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα, μπορεί τον Σεπτέμβριο να δοθεί στην κυκλοφορία, οπότε και η διαδρομή από την Αθήνα μέχρι τη Θεσσαλονίκη θα καλύπτεται σε κάτι λιγότερο από 4 ώρες, ενώ με την ολοκλήρωση όλων των έργων υποδομής, στις αρχές του 2019, στόχος είναι η διαδρομή να μην ξεπερνά σε διάρκεια της 3 ώρες και 30 λεπτά.
Όσον αφορά στο τρένο, το Frecciargento, είναι βέβαια ηλεκτροκίνητο και κατασκευής 1997, ωστόσο έχει πλήρως ανακαινιστεί και δεν θυμίζει σε καμία περίπτωση τα σημερινά δικά μας. Εχει μήκος 202 μέτρα, διαθέτει 8 βαγόνια και 457 θέσεις, σε ένα πολυτελές εσωτερικό με όλες τις ανέσεις: κλιματισμό, WiFi, τραπεζάκια σε κάθε θέση, οθόνες LCD κ.α., ενώ το μπαρ – εστιατόριο είναι εξαιρετικό.
Ο Renato Mazzoncini, διευθύνων σύμβουλος της FerovvieDelloStatoItalliane, που είναι μητρική της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, βρέθηκε στην Αθήνα και είπε ότι κατά πάσα πιθανότητα θα έρθει στη χώρα μας το μοντέλου τρένου ETR485, που μπορεί να αναπτύξει ταχύτητα μέχρι 250 χλμ./ώρα. Βέβαια, στόχος της εταιρείας, είναι παράλληλα με την υποδομή που αναπτύσσεται και με το Κιάτο – Ροδοδάφνη να προχωρά, αποκτώντας ένα σύγχρονο δίκτυο που θα φθάσει και μέχρι την Πάτρα, είναι να φέρει ακόμα και το ολοκαίνουργιο Frecciarossa 1000, ένα ιταλικό τρένο –ίσως το πιο όμορφο του κόσμου- που ταξιδεύει σε όλη την Ευρώπη με ταχύτητες που πλησιάζουν τα 360 χλμ./ώρα.
Σύμφωνα με τον Renato Mazzoncini, η εταιρεία θα φέρει κι άλλα τρένα, επενδύοντας 500 εκατ. ευρώ, με πιθανούς προμηθευτές εταιρείες όπως η Alstom, η Siemens, η Bombardier και η Hitachi (η πρώην Ansaldobreda).
Πέραν αυτού, σύντομα η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα αποκτήσει άνω των 60 νέων μηχανοδηγών, από τα 200 συνολικά άτομα που θα προσλάβει το προσεχές διάστημα, ενώ ανάλογα με την πορεία των έργων υποδομής, θα θέτει σε λειτουργία και τα τρένα. Δηλαδή στο τμήμα μέχρι το Κιάτο, το αεροδρόμιο και τον Πειραιά, όπου υπάρχει ηλεκτροκίνηση, θα λειτουργούν τα γρήγορα τρένα, ενώ από το Κιάτο μέχρι το Αίγιο (Ροδοδάφνη), θα λειτουργούν πετρελαιοκίνητα τρένα (αυτά που θα αποσυρθούν από τη γραμμή Αθήνα – Θεσσαλονίκη), έως ότου –εντός του 2021- ολοκληρωθεί η ηλεκτροκίνητη γραμμή μέχρι το Αίγιο. Για την Πάτρα αργούμε ακόμα, διότι υπολείπονται τουλάχιστον 3 δημοπρατήσεις για να ολοκληρωθεί πλήρως η γραμμή.
Καταλήγοντας, ο Renato Mazzoncini είπε ότι η εταιρεία ενδιαφέρεται για την εκμετάλλευση και των αστικών συγκοινωνιών (π.χ. Αττικό Μετρό), θέτοντας στο τραπέζι την τεχνογνωσία που διαθέτει.
ΠΗΓΗ: news247.gr