Μέτρα για την εισιτηροδιαφυγή σε λεωφορεία και τρόλεϊ βάζει σε εφαρμογή από σήμερα ο ΟΑΣΑ. Καταρχάς προβλέπεται η επιβίβαση των επιβατών σε λεωφορεία και τρόλεϊ μόνο από την μπροστινή πόρτα για να γίνεται… ο έλεγχος των εισιτηρίων από τον οδηγό, να τσεκάρει δηλαδή ποιοι ακυρώνουν το εισιτήριό τους και ποιοι όχι, ποιοι περνάνε την κάρτα του και το ηλεκτρονικό εισιτήριό τους από το ηλεκτρονικό μηχάνημα του λεωφορείου.
Φυσικά θα γίνονται έλεγχοι και από τους αρμόδιους ελεγκτές κατά προτεραιότητα στις ώρες αιχμής. Ηδη, μάλιστα, 65 νέοι ελεγκτές ετοιμάζονται να ενταχθούν στο υπάρχον προσωπικό ελεγκτών, ενώ ο ΑΣΕΠ έχει εγκρίνει ήδη 140 ακόμη προσλήψεις.
«Η είσοδος των επιβατών από τη μπροστινή πόρτα θα ξεκινήσει σταδιακά σε κάποιες γραμμές, ώστε το φθινόπωρο να εφαρμοστεί πλήρως», δήλωσε ο γενικός γραμματέας Μεταφορών Θάνος Βούρδας.
Αντίθετο στην εφαρμογή του μέτρου για επιβίβαση σε λεωφορεία και τρόλεϊ μόνο από την μπροστινή πόρτα είναι το Συνδικάτο Εργαζομένων και θυγατρικών εταιρειών ΟΑΣΑ.
Σε επιστολή τους που έχει αποδέκτες τον Πρόεδρος και τον Διευθύνοντα Σύμβουλο του ΟΑΣΑ κάνουν λόγω για μία αιφνίδια, δίχως προγραμματισμό και χωρίς συνεννόηση απόφαση που θα έχει ως αποτέλεσμα τις καθυστερήσεις στα δρομολόγια και την ταλαιπωρία των επιβατών.
Μεταξύ άλλων στην ανακοίνωση τους αναφέρουν: «Εμείς ως εργαζόμενοι που σεβόμαστε τους επιβάτες και στοχεύουμε στην ασφαλή και όσο γίνεται πιο αξιόπιστη συγκοινωνία , δεν θα θέσουμε σε κίνδυνο τους επιβάτες, δεν θα τους ταλαιπωρήσουμε επειδή το θέλετε εσείς, αλλά ούτε θα μετατραπούμε εμείς οι οδηγοί ξανά σε «πολυμηχανήματα» των προχειροτήτων σας» . Ενώ καταλήγει «Σας καλούμε για την άμεση άρση της απόφαση σας».
Τα στοιχεία από την εφαρμογή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου δείχνουν ότι μόλις το 20% όσων έχουν αγοράσει κάποιο από το προϊόν αυτό φθάνουν στα επικυρωτικά μηχανήματα. Πάντως, δεν εκτιμάται ότι πρόκειται για τζαμπατζήδες αλλά για όχι ιδιαίτερα καλά ενημερωμένους επιβάτες που είτε διαθέτουν μηνιαία κάρτα, είτε μετεπιβιβάζονται από το ένα μέσο στο άλλο με το ενιαίο εισιτήριο και δεν γνωρίζουν ότι (ή βαριούνται) να επικυρώνουν συνεχώς την κάρτα τους ή το εισιτήριό τους.
Να σημειωθεί ότι υπολογίζεται, ότι οι επικυρώσεις εισιτηρίων ξεπερνούν το 1,5 εκατ. την ημέρα, ενώ οι ημερήσιες εισπράξεις φτάνουν τα 2,2 εκατ. ευρώ, ποσό σχεδόν διπλάσιο σε σχέση με την εποχή των «χάρτινων» εισιτηρίων.