Στάση εργασίας ως τις 16:00 το απόγευμα πραγματοποιούν οι οδηγοί ταξί σε όλη τη χώρα. Στην ανακοίνωσή της, η Πανελλήνια Ομοσπονδία Ταξί αναφέρει πως «Η συνήθεια κάποιων διαμεσολαβητικών εταιρειών (με την βοήθεια ή την ανοχή προηγούμενων κυβερνήσεων) να νοθεύουν τον ανταγωνισμό, πότε με παράνομες προσφορές, πότε με παραβιάσεις του Κανονισμού Λειτουργίας, πότε με την τεχνική των τριγωνικών συναλλαγών με κατάληξη την φοροαποφυγή, σκοντάφτει πλέον στο νέο νομοθετικό πλαίσιο του Υπουργείου Μεταφορών». Έτσι, σύμφωνα με την Πανελλήνια Ομοσπονδία, είναι πλέον ζήτημα των δημόσιων ελεγκτικών μηχανισμών να εφαρμόσουν το νόμο και να δημιουργήσουν ένα υγιές πεδίο ανταγωνισμού στον τομέα των επιβατικών μεταφορών.
Οι οδηγοί προχωρούν στη στάση εργασίας για να συμπαρασταθούν στον πρόεδρο της Ομοσπονδίας, Θύμιο Λυμπερόπουλο, καθώς σήμερα εκδικάζεται στην Ευελπίδων η μήνυση που του έχει ασκήσει η εταιρεία Beat. Στην 70 σελιδη μήνυσή της, με την οποία ζητά 260.000 ευρώ, η εταιρεία υποστηρίζει πως ο κ. Λυμπερόπουλος είχε δηλώσει ψευδώς με αποτέλεσμα η εταιρεία να δυσφημιστεί, πως φοροδιαφεύγει, δεν έχει νομική υπόσταση στην Ελλάδα, λειτουργεί παράνομα χωρίς να τηρούνται οι κανόνες της αγοράς ταξί και διατηρεί offshore στην οποία καταλήγουν τα έσοδά της. Για τον λόγο αυτό, οι οδηγοί ταξί αναμένεται να πραγματοποιήσουν συγκέντρωση, το πρωί, έξω από τα δικαστήρια της Ευελπίδων.
Στην ανακοίνωσή της, η Πανελλήνια Ομοσπονδία Ταξί ζητά, άμεση εφαρμογή του Ν.4530/18 και Ν.4446/16 και δράση από τις Ελεγκτικές Αρχές, καθώς «μόνο έτσι θα δημιουργηθούν συνθήκες υγιούς ανταγωνισμού», άμεση πάταξη της υποκλοπής έργου από φορείς που δεν έχουν δικαίωμα επιβατικής μεταφοράς και άμεση προσαρμογή όλων των εταιρειών διαμεσολάβησης με το εθνικό νομοθετικό πλαίσιο που διέπει την αστική μεταφορά. Συμπληρώνει τέλος πως «Ο εκφοβισμός με διώξεις & αγωγές στοχεύει στην απαγόρευση της δημοσιοποίησης των απόψεών μας. Κανείς δεν μπορεί να μας φιμώσει. Το ταξί υπήρχε, υπάρχει και θα υπάρχει. Για εμάς είναι η δουλειά μας. Για άλλους ένα ακόμη προϊόν».
Η δικαστική μάχη Λυμπερόπουλου – TAXIbeat
Ενώπιον του Πρωτοδικείο Αθήνας αναμένεται να συζητηθεί η αγωγή που έχει καταθέσει η εταιρία κατά του προέδρου της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Επαγγελματιών Ιδιοκτητών Αυτοκινητιστών Ταξί, ζητώντας ως αποζημίωση για προσβολή προσωπικότητας το ποσό των 260.000 ευρώ.
Στη δικαστική αίθουσα, εκτός από τους δεκάδες οδηγούς ταξί, αναμένεται να προσέλθει ο υπουργός Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης ή ο γενικός γραμματέας του υπουργείου, Θάνος Βούρδας, οι οποίοι έχουν προταθεί ως μάρτυρες από την πλευρά του Θύμιου Λυμπερόπουλου. Την ίδια ώρα, εκτιμάται πως θα υπάρξει μεγάλη προσέλευση αυτοκινητιστών, οι οποίοι έχουν προαναγγείλει συγκέντρωση συμπαράστασης στον πρόεδρο τους έξω από τα δικαστήρια της πρώην Σχολής Ευελπίδων.
Σύμφωνα με την αγωγή του ιδρυτή της Taxibeat και νυν εκπροσώπου της εταιρίας στην Ελλάδα, Νίκου Δρανδάκη, ο Θύμιος Λυμπερόπουλος σε δηλώσεις του έχει προχωρήσει σε προσβλητικούς χαρακτηρισμούς και αναληθείς ειδήσεις, «που αμαύρωσαν τη φήμη της εταιρίας, θέτοντας σε κίνδυνο την εμπορική πίστη, την επαγγελματική υπόσταση και το εμπορικό μας μέλλον, εν γνώσει του Θύμιου Λυμπερόπουλου ότι τα από μέρους του διαδοθέντα είναι πλήρως αναληθή». Μεταξύ των δηλώσεων που αποδίδονται στον πρόεδρο του ΣΑΤΑ είναι ο ισχυρισμός του ότι από το 2011 η Taxibeat φοροδιαφεύγει, λειτουργεί παράνομα και ότι διατηρεί offshore σε νησιά, όπου και καταλήγουν τα έσοδα της εταιρείας.
Οι ενέργειες του Θύμιου Λυμπερόπουλου, σύμφωνα με την Taxibeat, ήταν ιδιαίτερα ζημιογόνες για την εταιρία, καθώς «ο ρυθμός ανάπτυξης των αιτούμενων από το επιβατικό κοινό δρομολογίων μειώθηκε, η διαθεσιμότητα των συνεργαζομένων οδηγών συρρικνώθηκε και ο ρυθμός εγγραφής νέων επαγγελματιών αυτοκινητιστών περιορίστηκε». Επισημαίνει δε πως «το τρίμηνο του 2017, εξαιτίας των δυσφημιστικών δηλώσεων του Λυμπερόπουλου, η εταιρία για πρώτη φορά από συστάσεώς της δεν εμφάνισε καμία άνοδο και αύξηση των εργασιών της και παρουσίασε στασιμότητα».
Όσο για την χρηματική ικανοποίηση των 260.000 ευρώ, εφόσον της επιδικαστεί, η εταιρία σκοπεύει να τη διαθέσει στην αγορά και διάθεση ειδικά διαμορφωμένων οχημάτων για άτομα με κινητικά προβλήματα και στην ενίσχυση της τεχνολογικής εκπαίδευσης ευάλωτων ομάδων, όπως προσφύγων, μεταναστών και μακροχρόνια ανέργων.