Το μετρό της Θεσσαλονίκης έχει πάψει πια να είναι το πιο σύντομο ανέκδοτο, όπως συνηθίζει να λέει συχνά ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό Γιάννης Μυλόπουλος. Σήμερα το μεσημέρι ανοίγει για το κοινό τις πύλες του ο σταθμός Σιντριβάνι – Έκθεση, που είναι ο πρώτος ολοκληρωμένος, και πρώτος επισκέπτης θα είναι ο Αλέξης Τσίπρας.
Η επίσκεψη του πρωθυπουργού δείχνει και το μεγάλο ενδιαφέρον της σημερινής κυβέρνησης για την ολοκλήρωση του έργου, κάτι που θα αλλάξει την εικόνα της πόλης και τον συγκοινωνιακό της χάρτη.
Στην ειδική αυτή εκδήλωση ο σταθμός θα πλημμυρίσει από τους ήχους του γυναικείου κουαρτέτου εγχόρδων Fortissimo, αφού η παράσταση που επρόκειτο να δώσουν ηθοποιοί του ΚΘΒΕ ματαιώθηκε εξαιτίας των κινητοποιήσεων του ΣΕΗ.
Ο πρώτος από τους 18 σταθμούς
Για την ιστορία, θα πρέπει να πούμε ότι ο σταθμός Σιντριβάνι – Έκθεση είναι ο πρώτος ολοκληρωμένος από τους συνολικά 18 που κατασκευάζονται τόσο στη βασική γραμμή όσο και στην επέκτασή της προς Καλαμαριά. Και ναι μεν είναι λειτουργικά έτοιμος, δηλαδή έχει ολοκληρωθεί εμφανισιακά, αλλά οι ηλεκτρομηχανολογικές εργασίες θα γίνουν σταδιακά, όπως και στους άλλους σταθμούς, έως τον Νοέμβριο του 2020, οπότε το μετρό θα δοθεί σε λειτουργία.
Tόσο για τον σταθμό της Βενιζέλου όσο και για τον σταθμό της Αγίας Σοφίας βρέθηκε η τεχνική λύση που επιτρέπει την κατασκευή τους χωρίς να χρειάζεται να φύγουν από το σημείο οι αρχαιότητες, παρά μόνο ένα μικρό κομμάτι τους, που θα επανατοποθετηθεί στη συνέχεια.
Διαψεύδονται συνεχώς οι Κασσάνδρες
Πρόσφατα ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης διέψευσε για ακόμη μια φορά τις «γαλάζιες» Κασσάνδρες του «κολοβού μετρό», ανακοινώνοντας ότι η βασική γραμμή που θα ξεκινά από τη Νέα Ελβετία τελικά θα φτάνει μέχρι τον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό και όχι μέχρι το Σιντριβάνι, όπως υπολογιζόταν στα χρονοδιαγράμματα του 2016. Κι αυτό διότι οι εργασίες ολοκληρώνονται πιο σύντομα από το αναμενόμενο. Μάλιστα, είναι πολύ πιθανόν να δοθεί σε λειτουργία και ο σταθμός Αγία Σοφία, οπότε μόνο ο σταθμός Βενιζέλου θα καθυστερήσει να δοθεί προς χρήση.
«Προσπαθήσαμε στην αρχή να πάμε στη συντηρητική πλευρά, στην πλευρά της ασφάλειας, και αυτό το οποίο είπαμε ήταν ότι θα δώσουμε μέχρι το Σιντριβάνι το 2020 -που ήταν κάτι το οποίο μπορούσαμε να το σχεδιάσουμε και να το υποσχεθούμε- όταν ξεκινήσαμε το έργο το 2016 και στη συνέχεια θα δίναμε το υπόλοιπο ενδιάμεσα
. Όμως, από το 2016 που ξεκινήσαμε μέχρι σήμερα, μέσα σε δυόμισι χρόνια η πρόοδος του έργου υπήρξε εντυπωσιακή. Βρήκαμε το έργο στο 37% και σήμερα το φέραμε στο 67%. Δηλαδή, μέσα σε δυόμισι χρόνια προχωρήσαμε το 30% του έργου, όταν σε δέκα χρόνια, από το 2006 μέχρι το 2016, είχε προχωρήσει το 37% του έργου» εξηγεί ο Γιάννης Μυλόπουλος.
Και είναι αλήθεια ότι σε αυτό το χρονικό διάστημα τελείωσε η διάνοιξη των σηράγγων στη βασική γραμμή και τη γραμμή της Καλαμαριάς, προχωρούν με γρήγορους ρυθμούς οι εργασίες για την ολοκλήρωση των 18 σταθμών, παραγγέλθηκαν οι συρμοί και τα ηλεκτρομηχανολογικά συστήματα. Έτσι υπολογίζεται ότι σε περίπου έναν χρόνο το μετρό θα ξεκινήσει τη δοκιμαστική λειτουργία του για να δοθεί έναν χρόνο μετά σε κανονική λειτουργία.
Για την ιστορία…
Αξίζει να σημειώσουμε ότι οι προσπάθειες για να αποκτήσει μετρό η Θεσσαλονίκη ξεκίνησαν από την λεγόμενη «τρύπα του Κούβελα» στην Εγνατία, στο ύψος της Έκθεσης, εκεί όπου σήμερα παραδίδεται ο πρώτος ολοκληρωμένος σταθμός. Έκτοτε αποτέλεσε μια σταθερή εξαγγελία για τους εκάστοτε πρωθυπουργούς, ενώ δημοπρατήθηκε το 2006 ως δημόσιο, συγχρηματοδοτούμενο έργο. Θα τελείωνε το 2012, αλλά έξι χρόνια μετά μετρούσε πέντε χρόνια καθυστέρησης, ενώ το 2014 το έργο σταμάτησε εντελώς.
Το έργο «ξαναμπήκε στις ράγες» από τον Μάρτιο του 2016, ενώ τώρα σχεδιάζεται η επέκτασή του προς το αεροδρόμιο και τις δυτικές συνοικίες.
Με πληροφορίες από avgi.gr