Ακόμα ένα καλοκαίρι χωρίς την έναρξη δρομολογίων υδροπλάνων διανύει η Ελλάδα, ενώ θεωρείται μάλλον αβέβαιο να προλάβει και την επόμενη τουριστική περίοδο, δεδομένου ότι η σημερινή κυβέρνηση είναι αποφασισμένη να αλλάξει εκ βάθρων το νομοθετικό πλαίσιο αδειοδότησης και λειτουργίας υδατοδρομίων. Στόχος είναι η απλοποίηση της διαδικασίας, καθώς, όπως έχει επισημάνει σε δηλώσεις του και ο υφυπουργός Μεταφορών, Γιάννης Κεφαλογιάννης, σήμερα τα στάδια από τα οποία πρέπει να περάσει ένας υποψήφιος επενδυτής έως την απόκτηση άδειας ξεπερνούν τα σαράντα.
«Σκοπεύουμε να απλοποιήσουμε δραστικά τόσο τη διαδικασία ίδρυσης όσο και τη διαδικασία λειτουργίας των υδατοδρομίων, κατά τρόπο όμως που να μη δημιουργήσει νέα προβλήματα στους ενδιαφερόμενους που έχουν μπει ήδη σε αυτές τις διαδικασίες» ανέφερε. Ηδη εξετάζεται από τις υπηρεσίες του υπουργείου το διάγραμμα ροής για τη διοικητική διεκπεραίωση αυτών των αδειοδοτήσεων. Σε κάθε περίπτωση, η ηγεσία του υπουργείου διαβεβαιώνει ότι δεν θα αιφνιδιάσει την αγορά, καθώς «οι όποιες αποφάσεις μας θα τύχουν εκτενούς διαβούλευσης με τους φορείς της αγοράς. Πολύ σύντομα θα κληθούν για να καταθέσουν τις προτάσεις τους» σημειώνει ο κ. Κεφαλογιάννης.
Να σημειωθεί ότι χθες κατατέθηκε ο τεχνικός φάκελος που καλύπτει τις απαιτήσεις του τελευταίου νόμου (ο οποίος και θα αλλάξει) για την απόκτηση άδειας ίδρυσης υδατοδρομίου στην Καβάλα από τον Οργανισμό Λιμένος Καβάλας.
Ο τεχνικός φάκελος εκπονήθηκε από την ανάδοχο εταιρεία Ελληνικά Υδατοδρόμια, ενώ ταυτόχρονα υπεβλήθη η αίτηση για την απόκτηση άδειας ίδρυσης του υδατοδρομίου Καβάλας με ιδιοκτήτη τον Οργανισμό Λιμένος Καβάλας. Υπενθυμίζεται ότι η Ελληνικά Υδατοδρόμια έχει αδειοδοτήσει τα τρία πρώτα υδατοδρόμια στην Ελλάδα (Κέρκυρας, Παξών, Πάτρας) και έχει αναλάβει την αδειοδότηση ακόμη 34.
ΠΗΓΗ: ethnos.gr