Παλιά, στις “ένδοξες” ημέρες της ραδιοφωνικής και τηλεοπτικής αθωότητας κάποιοι προβεβλημένοι παραγωγοί σήκωναν το σύμπαν με ντιρεκτίβες για εμπάργκο σε γερμανικά ή ολλανδικά προϊόντα, όποτε οι χώρες αυτές ελάμβαναν θέσεις που νοιώθαμε ότι προσβάλλουν τα “εθνικά μας δίκαια”. Το εμπορικό ισοζύγιο (με τις χώρες αυτές) ουδέποτε διαταρράχθηκε με ανησυχητικό τρόπο για τις οικονομίες τους, οι “ηρωϊσμοί” εκτονώθηκαν και το τηλεθεάμον κοινό επέστρεψε στην κανονικότητα.
Οι τηλεθεατές συμπορεύονται μέχρι εκείνη τη στιγμή που τίθεται σε κίνδυνο η συνήθεια και η ρουτίνα. Όταν κάποιοι έχουν μάθει να βλέπουν τα “Παρατράγουδα” της Πάνια, την Τατιάνα, ή τον Λιάγκα κλονίζονται μάξιμουμ… για επτά δευτερόλεπτα μέχρι να επιστρέψουν σε αυτό που χαλαρώνει τα μεσημέρια τους μεταξύ μαγειρικής και ανίας.
Το hardog.gr είχε την έμπνευση να παραθέσει τις τηλεθεάσεις του Γιώργου Λιάγκα, τις ημέρες πριν και αμέσως μετά την εκπομπή- πασαρέλα ανηθικότητας, σεξισμού και χυδαιότητας με το περιστατικό της φοιτήτριας στη Θεσσαλονίκη.
Ποιες ήταν οι συνέπειες για τον παρουσιαστή που κατά συρροή έχει πράξει ανάλογα με αυτό για το οποίο κατηγορήθηκε; Μια παραπομπή στο Πειθαρχικό της ΕΣΗΕΑ, κάποιες συστάσεις για το θεαθήναι από την διοίκηση του Σκάϊ, δύο απειλές για μη προβολή διαφημίσεων στην συγκεκριμένη ζώνη. Υπό μία έννοια σοβαρότερες ήταν οι επιπτώσεις για την πανελίστρια Κατερίνα Γκαγκάκη (παραιτήθηκε από την Τεχνόπολη) και τον πολιτικό θόρυβο που δημιουργήθηκε σχετικά με την αρχική “σιγή” του Κώστα Μπακογιάννη.
Ο Γιώργος Λιάγκας θα εξακολουθήσει τις μεσημβρινές του περιπέτειες, θωρακισμένος πίσω από ένα ισχυρό συμβόλαιο, και πιθανότατα θα υποπέσει στην ίδια ρητορική χυδαιότητας και στο μέλλον. Και κάποιοι θα ισχυριστούν, εν τέλει, πως όλη αυτή η δημοσιότητα …είχε και την καλή της (εμπορική) πλευρά.
Δυστυχώς, κατά το δημοσίευμα του hardog.gr, αυτό επιβεβαιώνεται. Μερικές εκατοντάδες χιλιάδες άνθρωποι χαχάνιζαν εκείνο το μεσημέρι που ο Λιάγκας διέσυρε τη νεαρή κοπέλλα. Και συνεχίζουν να χαχανίζουν με οτιδήποτε τους σερβίρει. Στιγμιαία και μετά τον θόρυβο συνειδητοποίησαν πως αυτό που έβλεπαν και άκουγαν “δεν ήταν σωστό” αλλά, αμέσως μετά, επέστρεψαν στην αγαπημένη τους συνήθεια.
Το λες και “μιθριδατισμό”. Όμως, εάν το καλοσκεφτεί κανείς, το μείζον δεν είναι ο Λιάγκας. Αρλεκίνοι, γελωτοποιοί, “περφόρμερς” και “κήρυκες” θα υπάρχουν πάντοτε. Κάποιοι θα τους προσφέρουν συμβόλαια αλλά -κι εδώ είναι το σπουδαιότερο- εκατοντάδες χιλιάδες θα τους παρακολουθούν. Value for money.
Διότι αυτή η “κολώνια” δεν έχει ξεθυμάνει. Κρατάει χρόνια. Οι Λιάγκες “εκπαίδευσαν” τμήματα της κοινωνίας κι αυτά με τη σειρά τους στηρίζουν το “προϊόν”. Κάποιοι το αγοράζουν και κάποιοι το πουλούν. Value for money…
Από το harddog.gr :
Μια εφημερίδα που βγάζει, κατ’ αντιστοιχία, ένα τόσο αρνητικό και αποκρουστικό θέμα όσο εκείνο της περασμένης Πέμπτης στην εκπομπή του Λιάγκα, θα χάσει φύλλα; Τουλάχιστον τις αμέσως επόμενες ημέρες
πιθανόν θα χάσει. Στην τηλεόραση η αποστροφή που προκάλεσε μια εκπομπή που διακωμωδεί το σιχαμερό πάθημα ενός κοριτσιού, μπορεί να της στερήσει ποσοστά τηλεθέασης; Για να δούμε τι λένε οι μετρήσεις, τις οποίες αναζήτησε και διάβασε σχολαστικά, μέρα με την ημέρα, ο Harddog:
Το «Μεσημέρι» στον Σκάι, με τον Γιώργο Λιάγκα και την εύθυμη παρέα του, στις αμέσως προηγούμενες ημέρες από την επίμαχη εκπομπή, είχε χαμηλότερα ποσοστά από την επίμαχη. Δηλαδή την Τρίτη 16,4%, την Τετάρτη 17,2 % και την Πέμπτη (ημέρα της γελοιοποίησης) κέρδισε πάνω από μια μιάμιση μονάδα καθώς κατέγραψε 18,9%.
Φαίνεται ότι το χοντρό καλαμπούρι, μολονότι ήταν σε βάρος μιας γυναίκας, άρεσε πολύ στις γυναίκες! Έτσι, στο γυναικείο κοινό από 15 έως 24 ετών (δηλαδή στο ηλικιακό φάσμα στο οποίο περιλαμβάνεται η παθούσα φοιτήτρια της Θεσσαλονίκης) κατέγραψε 20,7%, ενώ οι μεγαλύτερες γυναίκες, στη ζώνη 25-44, έδειξαν μικρότερο ενδιαφέρον καταγράφοντας ποσοστό 10,7.
Τι έγινε από εκεί και πέρα; Την Παρασκευή, 8 Νοεμβρίου, το «Μεσημέρι» είχε μια σημαντική κάμψη, πέφτοντας στο 16,2%, αλλά τη Δευτέρα, 12 Δεκεμβρίου, προς τη δόξα ξανατράβηξε καταγράφοντας 21,4%. Ήταν μία από τις πέντε εκπομπές όλης της ημέρας στον Σκάι που ανέβηκαν πάνω από το 20%. Την αμέσως προηγούμενη Δευτέρα το «Μεσημέρι» είχε 19,3%. Το λες και επιβράβευση!
Σ.Κ