Οι μεγάλες αλυσίδες αλλά και μικρότερες επιχειρήσεις είναι πανέτοιμες για την σημερινή Black Friday. Φέτος ο ανταγωνισμός στον κλάδο των ηλεκτρονικών ειδών αναμένεται να κορυφωθεί. Πολλές αλυσίδες (Public, Media Markt, Πλαίσιο, Κωτσόβολος κ.α) ανάρτησαν προ ημερών ειδικά banner στα online καταστήματά τους, όπου οι καταναλωτές καλούνταν να συμπληρώσουν τα στοιχεία τους και να επιλέξουν τις κατηγορίες προϊόντων που τους ενδιαφέρουν, ώστε να ενημερωθούν με newsletter λίγες ημέρες πριν για τις σχετικές προσφορές.
Ανάμεσα σε αυτές που συμμετέχουν είναι και σχεδόν όλες οι μεγάλες αλυσίδες ηλεκτρονικών ειδών, και μάλιστα τη στιγμή που η αγορά αναδιαμορφώνεται. Από τη μία η Plaisio μπήκε πλέον και στις λευκές συσκευές. Δηλαδή στις κουζίνες, τα ψυγεία κ.λπ. Αντίστοιχα, τα Public είναι σε στρατηγική συμφωνία με τη Media Markt. Οπότε και από εκεί αναμένονται μεγάλες προσφορές για να χτυπήσουν τον ανταγωνισμό, με τους παραδοσιακούς παίκτες, όπως ο Κωτσόβολος, αλλά και νέους, να ετοιμάζουν τα δικά τους δέλεαρ για τους καταναλωτές.
Από την πλευρά τους, η AB Βασιλόπουλος προσφέρει έξτρα πόντους για την κάρτα AB Plus στις 100 πρώτες παραγγελίες που θα γίνουν online στο ηλεκτρονικό κατάστημα της εταιρείας, ενώ από την πλευρά της η Σκλαβενίτης, η οποία όπως έχει δείξει σε όλη την πορεία της στο λιανεμπόριο δεν έχει δείξει και μεγάλο ενδιαφέρον στο μάρκετινγκ και τη διαφήμιση, κάνει την έκπληξη κι ανακοινώνει εκπτώσεις 20% σε είδη σπιτιού και εποχικά είδη για τη Black Friday και το Σάββατο.
Η κατηγορία των ειδών σπιτιού είναι μία νέα δραστηριότητα για την Σκλαβενίτης και έχει αναπτυχθεί κυρίως σε καταστήματα της πρώην Carrefour που εντάχθηκαν στο δίκτυο της μετά την εξαγορά της Μαρινόπουλος.
Η είσοδος του skroutz.gr, της μεγάλης εμπορικής ηλεκτρονικής πλατφόρμας στην Black Friday είναι σίγουρο ότι αλλάζει τα δεδομένα.
Ήδη έχει διαμορφώσει ειδική σελίδα για σήμερα και στην οποία θα φιλοξενήσει προσφορές από πολλά καταστήματα. Μάλιστα, το skroutz.gr προχώρησε ένα βήμα πιο πέρα κι εμφάνισε προσφορές στην εν λόγω σελίδα πριν ανοίξει η αγορά. Παρόμοια στρατηγική ακολούθησε και το bestprice.gr το οποίο δημιούργησε σελίδα τρεχουσών προσφορών .
Ανάλογη στρατηγική ακολούθησε και το Amazon με καθημερινές προσφορές, οι οποίες αναμένεται να κορυφωθούν σήμερα.
Επίσης, στον ιστότοπο black-friday.gr υπάρχουν σύνδεσμοι για όλες τις προσφορές θεματικά. Ειδική σελίδα έχει και το epapoutsia.gr, καθώς και τα kouponia365.gr, το bestprice.gr, το e-shop.gr το z-mall.gr και picodi.com
Αυτά είναι μερικά από τα καταστήματα που συμμετέχουν στην Black Friday:
- Public
- Πλαίσιο
- Electrostore24
- Electronet
- E-lenovo
- E-shop
- Media Markt
- SpotMechanic
- Volton
- Ηρων
- Energy-market
- Δίκτυο καθηγητών
- Δάσκαλοι
- NN Direct
- Mandellos sport
- Intersport
- Zackret
- Tsakiris Mallas
- Triumph
- spartoo
- myshoe
- KOOLPFLY
- Funky Buddha
- Factory Outlet
- Delikaris Sport
- Cosmos Sport
- Celestino
- BrandGalaxy
- Be casual
- alter shop
- Vagrancy Lifestyle
- deVIL perfume
- notos
- Attica
- Hondos Center
- Κωτσόβολος
- Mat Fashion
- Factory Outlet
- Sticky
- spitishop
- 24home.gr
- pullandBear
- Notino
- Leroy Merlin
- Intersport.gr
Τις επόμενες μέρες αναμένεται να ανακοινωθούν ωστόσο και από άλλες εταιρείες και καταστήματα η συμμετοχή τους στη Black Friday
Μετά την Black Friday ακολουθεί η Cyber Monday στις 2 Δεκεμβρίου και για την οποία τα διαδικτυακά καταστήματα εργάζονται πυρετωδώς. Στη διάρκεια της εν λόγω ημέρας – που ξεκίνησε στις ΗΠΑ αλλά γρήγορα εξαπλώθηκε σε όλο τον κόσμο – οι εταιρείες πραγματοποιούν μεγάλες εκπτώσεις σε προϊόντα που είναι σε στοκ.
Τι πρέπει να προσέξει ο καταναλωτής στις online αγορές
Πρέπει να είσαι προσεκτικός ότι το προϊόν που επιλέγεις μέσω φωτογραφιών σ’ ένα ηλεκτρονικό κατάστημα είναι σίγουρα αυτό που ψάχνεις.
Διάβασε τους όρους χρήσης και αγοράς, που πρέπει να υπάρχουν σε εμφανές σημείο στην ιστοσελίδα του ηλεκτρονικού καταστήματος πότε θα λάβεις το προϊόν από την ημέρα παραγγελίας του ανάλογα και με τη διαθεσιμότητά του, την πολιτική επιστροφών, τους τρόπους πληρωμής, το κόστος των μεταφορικών, την πολιτική ακύρωσης κ.λ.π.
Βεβαιώσου ότι η σελίδα πληρωμής του καταστήματος χρησιμοποιεί τεχνολογία κρυπτογράφησης SSL (Secure Sockets Layer). Όταν φτάσει η στιγμή της πληρωμής,η διεύθυνση της ιστοσελίδας πρέπει να ξεκινά με https:// και όχι απλά με http://. Επίσης, στο κάτω δεξί μέρος του περιηγητή http://www.saferinternet.gr θα πρέπει να υπάρχει ένα λουκετάκι.
Διάβασε την πολιτική του καταστήματος για τη συλλογή των προσωπικών δεδομένων, και συγκεκριμένα, ποιες πληροφορίες αποθηκεύονται κατά την ηλεκτρονική συναλλαγή και πώς χρησιμοποιούνται. Το κατάστημα μπορεί να χρησιμοποιήσει τα στοιχεία σου για την αποστολή διαφημιστικών προσφορών ή άλλων ενημερωτικών μηνυμάτων, με την προϋπόθεση ότι σε ενημερώνει και το δηλώνει ξεκάθαρα εξ αρχής στους όρους του. Επίσης, το κατάστημα πρέπει απαραίτητα να σου παρέχει τη δυνατότητα κάθε φορά να επιλέγεις εάν επιθυμείς να διακόψεις οποιαδήποτε τέτοια επικοινωνία.
Με την ολοκλήρωση της αγοράς σου, θα πρέπει να λάβεις επιβεβαίωση της παραγγελίας σου από το ηλεκτρονικό κατάστημα, η οποία συνήθως στέλνεται με e-mail. Στο συγκεκριμένο μήνυμα αναγράφονται τα σημαντικά στοιχεία της συναλλαγής, όπως ο αριθμός παραγγελίας, περιγραφή του προϊόντος που παρήγγειλες, ο χρόνος και ο τρόπος παράδοσης. Εάν δε λάβεις κάποιο μήνυμα επιβεβαίωσης, καλό είναι να επικοινωνήσεις με το κατάστημα από το οποίο πραγματοποίησες την παραγγελία σου, για να δεις εάν υπήρξε κάποιο θέμα.
Εάν έχει παρέλθει ο προκαθορισμένος χρόνος παράδοσης του προϊόντος και δεν το έχεις παραλάβει επικοινώνησε με το ηλεκτρονικό κατάστημα.
Mόλις παραλάβεις το προϊόν, έλεγξε το προσεκτικά για να βεβαιωθείς ότι παραλαμβάνεις ακριβώς αυτό που έχεις παραγγείλει χωρίς κάποιο ελάττωμα. Μαζί με το προϊόν θα πρέπει να υπάρχει το παραστατικό αγοράς (απόδειξη ή τιμολόγιο) με την επωνυμία του ηλεκτρονικού καταστήματος από το οποίο παρήγγειλες.
Οι αγορές των πιο ακριβών προϊόντων γίνονται κατά την Black Friday – Τι δείχνει έρευνα του Εργαστηρίου του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών
σε ποσοστό 34% οι Ελληνες καταναλωτές, ενώ αυτοί που τελικά θα πραγματοποιήσουν κάποια αγορά δεν αποκλείεται να ξεπεράσουν τελικά το 70%, αφού ένα 40% των ερωτηθέντων στο πλαίσιο έρευνας δηλώνουν “αναποφάσιστοι” για το αν τελικά θα επιδιώξουν να αποκτήσουν κάτι τη συγκεκριμένη ημέρα. Σε ποσοστό 70% κατά μέσο όρο οι υποψήφιοι αγοραστές κρίνουν ως ικανοποιητικό το ποσοστό έκπτωσης που τη συγκεκριμένη ημερομηνία παρουσιάζουν (οι εμπορικές επιχειρήσεις) στις προσφορές τους. “Τα πράγματα φαίνεται πως είναι ιδιαίτερα αισιόδοξα για τη συγκεκριμένη ημέρα και φέτος, αφού υπάρχει αρκετά μεγάλη πρόθεση να κάνουν αγορές (σ.σ οι Έλληνες καταναλωτές), το ποσό δε το οποίο προτίθενται να διαθέσουν είναι αρκετά υψηλό” επισήμανε λίγα εικοσιτετράωρα πριν την άτυπη εκπτωτική ημέρα της ερχόμενης εβδομάδας στον ραδιοφωνικό σταθμό του ΑΠΕ- ΜΠΕ, “Πρακτορείο 104,9FM”, η Δρ Μαρίνα Ψιλούτσικου, Research Associate του Εργαστηρίου «Αγορά» του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών.
Οι συγκεκριμένες τάσεις βρίσκονται στον πυρήνα των βασικών συμπερασμάτων της πανελλαδικής έρευνας σε 2.379 συμμετέχοντες που πραγματοποίησε το συγκεκριμένο Εργαστήριο του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, συμπερασμάτων που προέκυψαν από τις απαντήσεις των ερωτηθέντων στο διάστημα 15-17 Νοεμβρίου 2019. Τις ερωτήσεις σχεδίασαν και τις απαντήσεις επεξεργάστηκαν η δρ Μαρίνα Ψιλούτσικου, μαζί με τον καθηγητή και διευθυντή του Εργαστηρίου του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, Γιώργο Ι.Σιώμκο. Από τα ενδιαφέροντα συμπεράσματα που προέκυψαν είναι και αυτό της διαφορετικής καταναλωτικής στόχευσης ανδρών και γυναικών: “το αποτέλεσμα που είδαμε στο τμήμα της έρευνας που αφορούσε τις πρόσφατες ενδιάμεσες εκπτώσεις ήταν χαρακτηριστικό, ένα ερευνητικό αποτέλεσμα αντίθετο από αυτό που ενδεχομένως θα φανταζόμασταν, καθώς οι άντρες και ξόδεψαν περισσότερα (σ.σ τις ενδιάμεσες εκπτώσεις), αλλά και προτίθενται να ξοδέψουν περισσότερα στη Black Friday” εξήγησε η κα Ψιλούτσικου, που πάντως διατύπωσε την εκτίμηση πως το συγκεκριμένο είναι ένα εύρημα πως ενδεχομένως συνδέεται με τις διαφορετικού τύπου αγορές των ανδρών, σε σχέση με τις γυναίκες.
Σύμφωνα με την επιστήμονα, τα μεγαλύτερα ποσά στην περίπτωση των ανδρών καταναλωτών ενδέχεται να έχουν σχέση με τον μειωμένο αριθμό αγορών από αυτούς στη διάρκεια του υπόλοιπου έτους, με άλλα λόγια το ότι άνδρες αγοράζουν διαφορετικά πράγματα, μεγαλύτερου κόστους, λιγότερο συχνά σε σύγκριση με τη μέση γυναίκα καταναλώτρια και αυτό συμβαίνει ιδιαίτερα την ημέρα της Black Friday. Ο Έλληνας “ήδη θεωρεί πως η μέρα αυτή είναι θεσμός και έχει εξελιχθεί ως μια παράδοση τρόπον τινά, το να πάει να κάνει αγορές με φίλους και συγγενείς. Εάν δε, μέσα σε μόλις τρία χρόνια, ήδη το 14% θεωρεί ήδη την πραγματοποίηση αγορών στη Black Friday παράδοση για εκείνους και τους φίλους τους ή την οικογένειά τους, αυτό είναι ένα πολύ σημαντικό ποσοστό” ανέφερε η επιστήμονας του Εργαστηρίου «Αγορά» του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών.
Οι εννέα στους δέκα γνωρίζουν τη «Μαύρη Παρασκευή» – ‘Αγνωστη ακόμη η ημέρα εορτασμού της εργένικης ζωής – Singles’ Day
Οι εκτιμήσεις για τις αγορές που προτίθενται να κάνουν στη Black Friday φαίνονται πιο ισόρροπα κατανεμημένες. Τα είδη ένδυσης και υπόδησης εξακολουθούν να συγκεντρώνουν τη μεγαλύτερη προτίμηση (75%), αλλά το 44%προτίθεται να κάνει αγορές σε ηλεκτρονικά είδη (Η/Υ, κινητά, κτλ). Συγκεκριμένα σε σχέση με το 2018, περισσότερα ή σημαντικά περισσότερα χρήματα υπολογίζουν να ξοδέψουν στη Black Friday 2019 το 45,5% των ερωτηθέντων ενώ μόλις 17% εκτιμούν ότι θα ξοδέψουν λιγότερα ή σημαντικά λιγότερα. Το δε 77% “έχουν προγραμματίσει τις αγορές τους για τη συγκεκριμένη ημέρα ενώ ένας στους δύο (43%) θα κάνουν αγορές εξίσου σε φυσικά και ηλεκτρονικά καταστήματα” ανέφερε η κα.Ψιλούτσικου που είπε πως είναι αξιοσημείωτο πως μέσα σε τρία μόλις χρόνια το ποσοστό αναγνωρισιμότητας της συγκεκριμένης ημέρας “είναι τεράστιο αφού σχεδόν το 90% των Ελλήνων ξέρει την ημέρα, πότε είναι πριν ακόμη γίνει, λόγω των διαφημιστικών προγραμμάτων των εταιριών”.
Ένα ακόμη, τέλος, από τα ενδιαφέροντα στοιχεία της συγκεκριμένης έρευνας ήταν πως στην Ελλάδα για την ώρα δεν είναι διαδεδομένη η επονομαζόμενη Singles’ Day μια “εκπτωτική ημέρα που ξεκίνησε και είναι διαδεδομένη στην Ασία, που είχε, μόνο στις συγκεκριμένες περιοχές, έσοδα 30 δισ. δολάρια, πόσο που φτάνει αυτό της Black Friday” όπως εξήγησε η κα Ψιλούτσικου. Μόλις το 12% των Ελλήνων γνώριζε την 11/11 ως ημέρα εορτασμού της εργένικης ζωής, το 9,1% γνώριζε ότι πρόκειται για ημέρα προσφορών διεθνώς, ενώ μόλις το 2,6% ενημερώθηκε για κάποιο κατάστημα στην Ελλάδα, που πραγματοποίησε εκπτώσεις και προσφορές την ημέρα εκείνη, σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας του Εργαστηρίου «Αγορά» του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών.
ΠΗΓΗ: ethnos.gr