Η επαγγελματική εξίσωση των αποφοίτων των κολεγίων με τους αποφοίτους δημόσιας ανώτατης εκπαίδευσης υποβαθμίζει περαιτέρω τη δημόσια εκπαίδευση, οξύνει το πρόβλημα της ανεργίας των αποφοίτων των πανεπιστημίων και εμπορευματοποιεί ένα κοινωνικό αγαθό αίροντας στην πράξη το άρθρο 16 του Συντάγματος, τονίζει η Σύγκλητος του ΕΜΠ σχετικά με τη ρύθμιση για την αποδοχή των πτυχίων των Κολλεγίων για τον διορισμό στη δημόσια εκπαίδευση .
Για τη σύνδεση χρηματοδότησης των Πανεπιστημίων με την αξιολόγηση η Σύγκλητος του ΕΜΠ υπογραμμίζει τα εξής:
Βασικό στοιχείο του νέου νομοσχεδίου είναι η σύνδεση της χρηματοδότησης με την αξιολόγηση των Πανεπιστημίων.
Μια τέτοια λογική παρουσιάζει σημαντικά προβλήματα όσον αφορά στα κριτήρια αξιολόγησης και οδηγεί στον ανταγωνισμό των Ιδρυμάτων.
Οδηγεί σε περικοπές, σε ένα ήδη ασφυκτικό κλίμα εξαιτίας των μειώσεων των προϋπολογισμών τα τελευταία χρόνια και της υποστελέχωσης των πανεπιστημίων.
Επίσης η Σύγκλητος του ΕΜΠ σημειώνει, στην απόφασή της , τα εξής:
Διαγραφές φοιτητών: Η Σύγκλητος του ΕΜΠ εκφράζει τη διαφωνία της σε διαγραφές φοιτητών. Η ουσιαστική αντιμετώπιση του θέματος απαιτεί σοβαρή προσπάθεια εκ μέρους των Πανεπιστημίων για αναμόρφωση και εξορθολογισμό των προγραμμάτων σπουδών, για καλύτερο σχεδιασμό της εκπαιδευτικής διαδικασίας και συστηματική εκπαιδευτική υποστήριξη όσων φοιτητών έχουν ανάγκη, και εκ μέρους της Πολιτείας έμπρακτη στήριξη στους οικονομικά αδύναμους και μέτρα για τους εργαζόμενους φοιτητές.
Για την παρουσία των ΜΑΤ στη Σύνοδο Πρυτάνεων: Η Σύγκλητος του ΕΜΠ εκφράζει τη ριζική αντίθεσή της στα πρόσφατα γεγονότα στη σύνοδο Πρυτάνεων με την καταστολή των φοιτητικών διαμαρτυριών και τον τραυματισμό των φοιτητών. Διατυπώνει τον έντονο προβληματισμό της για την κλιμάκωση των επεμβάσεων για την αντιμετώπιση θεμάτων με βαθιά κοινωνικά αίτια.
Χρηματοδότησης του ΕΜΠ: Η διατήρηση της μειωμένης επιχορήγησης του τακτικού προϋπολογισμού του ΕΜΠ έχει οδηγήσει το Ίδρυμα σε ιδιαίτερα δυσχερή θέση. Ο συνδυασμός της υποχρηματοδότησης με την ασφυκτική γραφειοκρατία των διαδικασιών απορρόφησης των κονδυλίων οδηγεί, παρά τις τεράστιες προσπάθειες του έμψυχου δυναμικού του να κρατήσουν ψηλά το επίπεδο σπουδών στο ΕΜΠ, σε οριακό επίπεδο λειτουργίας, κυρίως σε ό,τι αφορά σε εγκαταστάσεις και εξοπλισμό, που είναι απολύτως συνδεδεμένα με την εκπαίδευση των φοιτητών και την έρευνα στο πρώτο τεχνολογικό Ίδρυμα της χώρας. Οι επιπτώσεις της υποχρηματοδότησης είναι επίσης σημαντικές στον τομέα της φοιτητικής μέριμνας. Η ουσιαστική αύξηση της χρηματοδότησης στο ύψος των αναγκών είναι απολύτως απαραίτητη και δεν υποκαθίσταται από αναιμικές έκτακτες χρηματοδοτήσεις.
Διορισμοί μελών ΔΕΠ: Η αριθμητική μείωση, σε ποσοστό 35% την τελευταία δεκαετία, των μελών ΔΕΠ του ΕΜΠ υπονομεύει την αρτιότητα της παρεχόμενης θεωρητικής και εργαστηριακής εκπαίδευσης. Η εφαρμογή του μέτρου 1:1 στην αναπλήρωση των κενών από την αφυπηρέτηση των συναδέλφων (μελών ΔΕΠ και προσωπικού) είναι όρος επιβίωσης για το Ίδρυμα.
Η Σύγκλητος του ΕΜΠ καλεί τις Σχολές να λάβουν όλα εκείνα τα μέτρα για την αναπλήρωση των απολεσθεισών ωρών και την άρτια ολοκλήρωση της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Η αξιολόγηση της υφιστάμενης κατάστασης δεν οδηγεί σε κίνδυνο απώλειας εξαμήνου.
ΣΥΡΙΖΑ: «Πασιφανής η υποκρισία της κυβέρνησης»
Για πρωτοφανή εμπαιγμό σε βάρος των αδιόριστων εκπαιδευτικών και βραδυφλεγή βόμβα στο εργασιακό status των εκπαιδευτικών, αλλά και δραματική υποβάθμιση της παρεχόμενης εκπαίδευσης, έκανε λόγο από την πλευρά του το Τμήμα Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ κατηγορώντας την κυβέρνηση της ΝΔ, για διγλωσσία και η υποκρισία και διαμυνήει ότι “εξ ανέμων θάλασσα ταράσσεται” και ίδια επέλεξε να ανοίξει τον ασκό του Αιόλου. Και καθώς το θέμα αυτό δεν αφορά μόνο τους εκπαιδευτικούς, αλλά ολόκληρη την εκπαιδευτική κοινότητα και όλη την κοινωνία, καλούμε την κυβέρνηση να αποσύρει άμεσα αυτή τη διάταξη.
Διαβάστε ολόκληρη την ανακοίνωση του Τμήματος Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ:
Όχι μόνο πρωτοφανή εμπαιγμό σε βάρος των αδιόριστων εκπαιδευτικών και βραδυφλεγή βόμβα στο εργασιακό status των εκπαιδευτικών, αλλά και δραματική υποβάθμιση της παρεχόμενης εκπαίδευσης συνιστά η ρύθμιση που κατέθεσε το Υπ. Παιδείας σχετικά με τους διορισμούς εκπαιδευτικών στην πρωτοβάθμια και τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση.
Σύμφωνα με τη ρύθμιση αυτή, αναγνωρίζονται για διορισμό στη δημόσια εκπαίδευση τα πτυχία που χορηγούνται από εκπαιδευτικά ιδρύματα της αλλοδαπής όχι μόνο αν έχουν επίσημη αναγνώριση ακαδημαϊκής ισοτιμίας και αντιστοιχίας από τον ΔΟΑΤΑΠ, όπως ίσχυε προηγουμένως, αλλά ακόμα και αν διαθέτουν μόνο απόφαση αναγνώρισης επαγγελματικών προσόντων.
Η ρύθμιση αυτή πρακτικά μεταφράζεται σε αναγνώριση των πτυχίων των ιδιωτικών κολεγίων ως ισότιμων επαγγελματικά με τα πτυχία των ελληνικών πανεπιστημίων, τα οποία θεωρούνται εφεξής ικανό προσόν για διορισμό μόνιμων ή αναπληρωτών εκπαιδευτικών στη δημόσια εκπαίδευση.
Η διγλωσσία και η υποκρισία της κυβέρνησης με αυτή την προτεινόμενη ρύθμιση καθίσταται πασιφανής.
• Από τη μία πλευρά διατυμπανίζει την ανάγκη για αναβάθμιση της ποιότητας της δημόσιας εκπαίδευσης και από την άλλη ανοίγει κερκόπορτα διορισμού σε υποψηφίους με αμφίβολης ποιότητας πτυχία.
• Από τη μια καταργεί τις “πράσινες σχολές” ανοιχτής πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και επιστρατεύει τη “βάση του 10” δήθεν για την εξασφάλιση της ποιότητας των πτυχιούχων, ενώ από την άλλη εκείνους που θεωρεί “ακατάλληλους” για το δημόσιο πανεπιστήμιο τους θεωρεί ικανούς να διδάξουν στα δημόσια σχολεία.
• Από τη μια επικαλείται σε όλες τις πτώσεις την αριστεία και την αξιοκρατία και από την άλλη την καταργεί βάναυσα εξισώνοντας τα επαγγελματικά δικαιώματα των δημόσιων ΑΕΙ με τα ιδιωτικά κολέγια, υπονομεύοντας με αυτό τον τρόπο και το άρθρο 16 του Συντάγματος, το οποίο απέτυχε να καταργήσει μέσω της κοινοβουλευτικής οδού.
Είναι σαφές πως αυτό που απαιτείται για τη συνεχή βελτίωση της ποιότητας της παρεχόμενης δημόσιας εκπαίδευσης είναι η αναβάθμιση της παιδαγωγικής και επιστημονικής εκπαίδευσης των υποψήφιων εκπαιδευτικών μέσα από τα δημόσια πανεπιστήμια, αλλά και η συνεχής επιμόρφωση των εν ενεργεία εκπαιδευτικών σε όλη τη διάρκεια του εργασιακού τους βίου και όχι η ανάθεση της εκπαίδευσής τους στα κάθε είδους ιδιωτικά κολέγια με αμφιλεγόμενα προγράμματα, που μόνο στόχο έχουν το κέρδος.
Οι εκπαιδευτικές ομοσπονδίες έχουν εκφράσει ήδη τη ριζική αντίθεσή τους τόσο με τη ρύθμιση αυτή όσο και με το σύνολο του υπό ψήφιση νομοσχεδίου. Ας μην αναζητά, λοιπόν, η κυβέρνηση υποκινητές των κοινωνικών αντιδράσεων από την πλευρά της αντιπολίτευσης. “Εξ ανέμων θάλασσα ταράσσεται” και ίδια επέλεξε να ανοίξει τον ασκό του Αιόλου. Και καθώς το θέμα αυτό δεν αφορά μόνο τους εκπαιδευτικούς, αλλά ολόκληρη την εκπαιδευτική κοινότητα και όλη την κοινωνία, καλούμε την κυβέρνηση να αποσύρει άμεσα αυτή τη διάταξη.