Το Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου εγκαινιάζει κύκλο ψηφιακών προβολών με την παράσταση της «Αντιγόνης», σε σκηνοθεσία Λευτέρη Βογιατζή, που ανέβηκε στο Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου επί δύο συνεχόμενες χρονιές, το 2006 και το 2007.
Το Φεστιβάλ, που συμπληρώνει φέτος 65 χρόνια συνεχούς λειτουργίας, έχει πλουτίσει τα καλοκαίρια μας με πολλές εξαιρετικές παραστάσεις και συναυλίες. Αρκετές από αυτές είναι βιντεοσκοπημένες, για λόγους αρχειακούς, συγκροτώντας ένα σύνολο πολύτιμο που, ωστόσο, το μεγαλύτερο μέρος του δεν είναι ψηφιοποιημένο και έτσι δεν είναι δυνατή η διάθεση στο κοινό ολόκληρου του περιεχομένου του.
Ανατρέχοντας σε αυτό το πλούσιο οπτικοακουστικό υλικό του παρελθόντος, το φεστιβάλ ανταποκρίνεται στην πρωτοβουλία του υπουργείου Πολιτισμού «Μένουμε σπίτι με τον Πολιτισμό», προβάλλοντας διαδικτυακά ορισμένες από τις παραστάσεις και τις συναυλίες που άφησαν ισχυρό αποτύπωμα τα τελευταία χρόνια, και των οποίων η βιντεοσκόπηση έγινε σε μορφή που επιτρέπει την αναμετάδοση τους.
«Είναι πεποίθησή μας ότι η προβολή βιντεοσκοπημένων αρχειακών παραστάσεων δεν είναι δυνατόν να αντικαταστήσει τη ζωντανή εμπειρία του παραστασιακού γεγονότος. Ωστόσο, με την κίνηση αυτή, μένουμε σε επαφή με το κοινό μας, καθώς μοιραζόμαστε ορισμένες μοναδικές στιγμές από τη μακρόχρονη πορεία του Φεστιβάλ Αθηνών & Επιδαύρου. Εγκαινιάζουμε την πρωτοβουλία αυτή με την περίφημη παράσταση της “Αντιγόνης” του Σοφοκλή που σκηνοθέτησε ο Λευτέρης Βογιατζής στο Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου. Η υποδοχή της, το 2006, ήταν τόσο θερμή ώστε, κατ’ εξαίρεση για τα δεδομένα του φεστιβάλ, επαναλήφθηκε και την επόμενη χρονιά, ανοίγοντας το Φεστιβάλ Επιδαύρου 2007. Αυτήν τη δεύτερη εκδοχή της παράστασης θα μπορέσετε να παρακολουθήσετε διαδικτυακά από το κανάλι μας στο YouTube, το Σάββατο 25 Απριλίου, από τις 19:00, και για 24 ώρες. Θα ακολουθήσει, σταδιακά, η προβολή και άλλων παραστάσεων του Φεστιβάλ Αθηνών & Επιδαύρου. Θα σας κρατάμε ενήμερους μέσω της ιστοσελίδας και των μέσων κοινωνικής δικτύωσης του φεστιβάλ» αναφέρει η σχετική ανακοίνωση, διευκρινίζοντας, μάλιστα, ότι οι βιντεοσκοπήσεις έχουν γίνει με στόχο την τεκμηρίωση της ιστορίας του φεστιβάλ και όχι την αναπαραγωγή τους για το κοινό και ζητώντας την κατανόηση των θεατών για τις τυχόν τεχνικές ατέλειες.