Οι μαθητές της Γ’ Λυκείου που επέλεξαν να πάνε σχολείο σήμερα ήταν λιγότεροι απ’ όσους αναμενόταν ενώ τις επόμενες μέρες εκτιμάται πως μειωθούν ακόμη περισσότερο.
Σε όσους πήγαν, στην είσοδο τους περίμενε η θερμομέτρηση. Στέκονται μπροστά στην κάμερα και η θερμοκρασία τους εμφανίζεται στον υπολογιστή. Στις τάξεις υπάρχει απαραίτητα αντισηπτικό και τα θρανία είναι μακριά το ένα από το άλλο και σε κάθε ένα θα κάθεται μόνο ένας μαθητής. Τέλος, στο προαύλιο υπάρχουν σημάδια, για να ξέρουν τα παιδιά που πρέπει να στέκονται για να μην είναι κοντά!
Την επόμενη εβδομάδα, τη Δευτέρα 18 Μαΐου, θα ακολουθήσουν οι μαθητές της Α’ και Β’ λυκείου και των γυμνασίων. Οι μαθητές των δημοτικών και των νηπιαγωγείων πιθανώς να επιστρέψουν στις σχολικές αίθουσες την 1η Ιουνίου, αλλά αυτό θα εξαρτηθεί από τα επιδημιολογικά δεδομένα των επόμενων ημερών. Από το υπουργείο έχει ξεκαθαριστεί ότι τα δημοτικά και τα νηπιαγωγεία θα ανοίξουν ξανά «μόνο αν υπάρχει η βεβαιότητα ότι η πορεία της επιδημίας βαίνει καθοδικά».
Σύμφωνα με τα μέτρα ασφαλείας του ΕΟΔΥ, η τήρηση της απόστασης 1,5 μέτρου να είναι το βασικότερο.
Για να περιοριστεί ο συνωστισμός κατά την προσέλευση και αποχώρηση μαθητών στο σχολείο, δεν θα πραγματοποιείται η καθιερωμένη συγκέντρωση στον προαύλιο χώρο πριν την έναρξη του προγράμματος. Οι μαθητές θα πηγαίνουν απ’ ευθείας στην αίθουσα του τμήματός τους.
Στο εξής μέχρι τη λήξη της τρέχουσας σχολικής χρονιάς, ο μέγιστος επιτρεπόμενος αριθμός μαθητών ανά τάξη είναι 15 και η απόσταση μεταξύ μαθητών, καθισμένων στα θρανία, θα πρέπει να είναι 1,5 μέτρο. Τα τμήματα των τάξεων έχουν χωριστεί στα δύο και οι μαθητές θα πηγαίνουν στο σχολείο εκ περιτροπής. Δευτέρα – Τετάρτη – Παρασκευή θα πηγαίνει το μισό τμήμα και Τρίτη – Πέμπτη το άλλο μισό, ενώ την επόμενη εβδομάδα θα γίνεται το αντίστροφο. Τα ολιγομελή τμήματα (ως 15 άτομα) θα μπορούν να λειτουργούν καθημερινά.
Όσον αφορά στη διαρρύθμιση των αιθουσών, η σχετική εγκύκλιος προβλέπει ότι τα θρανία θα έχουν κοινό προσανατολισμό, ώστε να μειώνεται κατά το μέγιστο δυνατό η έκθεση των μαθητών σε σταγονίδια από βήχα ή φτέρνισμα, ιδιαίτερα σε αίθουσες με περιορισμένο χώρο. Οι μαθητές θα κάθονται ένας ανά θρανίο και εναλλάξ, στη δεξιά και αριστερή πλευρά του θρανίου, όχι ο ένας πίσω από τον άλλον.
Ο εξαερισμός των τάξεων θα γίνεται φυσικά και προβλέπεται καθαρισμός τους δύο φορές την ημέρα.
Από σήμερα και μέχρι τη λήξη της σχολικής χρονιάς, το διάλειμμα του σχολείου θα είναι διαφορετικό. Οι μαθητές δεν θα κάνουν ενιαίο διάλειμμα, προκειμένου να περιοριστεί η αλληλεπίδραση μεταξύ των τμημάτων.
Απαγορεύονται τα παιχνίδια με μπάλα (π.χ. βόλεϊ, μπάσκετ, ποδόσφαιρο) και τα κυλικεία θα είναι κλειστά.
Ως προς τη χρήση μάσκας από τους μαθητές, αυτή είναι προαιρετική στις τάξεις και τα μέσα μεταφοράς των μαθητών.
Η παρουσία των καθηγητών του γυμνασίου στα σχολεία τους κατά την ερχόμενη εβδομάδα, πριν την επανέναρξη της λειτουργίας των γυμνασίων καθορίζεται από τον διευθυντή, ανάλογα με τις εκάστοτε διοικητικές ανάγκες.
Για τη διαχείριση τυχόν συμπτωμάτων που εμφανίζονται σε μέλος της σχολικής κοινότητας, θα ενεργοποιείται το σχετικό πρωτόκολλο του ΕΟΔΥ, στη βάση της διαδικασίας της ιχνηλάτησης και με διαβαθμίσεις ανάλογα με το κάθε περιστατικό. Δεν προβλέπεται να κλείνει το σχολείο σε περίπτωση κρούσματος.
Γυμνάσια και λύκεια θα κάνουν μαθήματα μέχρι τις 12 Ιουνίου. Προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις δεν θα γίνουν (η αξιολόγηση των μαθητών θα γίνει βάσει των βαθμών των τετραμήνων) και στις 15 και 16 Ιουνίου θα αρχίσουν οι πανελλαδικές εξετάσεις για τα Γενικά Λύκεια και τα Επαγγελματικά Λύκεια, αντίστοιχα. Για τα Ειδικά Σχολεία έχει παραταθεί η αναστολή λειτουργίας.
Όσον αφορά στη λειτουργία των φροντιστηρίων, θα ακολουθηθεί η σταδιακή επαναλειτουργία των εκπαιδευτικών βαθμίδων όπως ισχύει και για τα σχολεία, τηρώντας απαραιτήτως τα μέτρα πρόληψης (απόσταση 1,5 μέτρου μεταξύ μαθητών και 15 μαθητές ανά τμήμα). Τα τμήματα της Γ’ Λυκείου ξεκινούν σήμερα, Δευτέρα 11 Μαΐου, ενώ τα τμήματα της Α’, Β’ Λυκείου και Γυμνασίου καθώς και τα μαθήματα ξένων γλωσσών ξαναρχίζουν στις 18 Μαΐου. Από το υπουργείο, πάντως, συστήνεται η συνέχιση των μαθημάτων μέσω τηλεκπαίδευσης.