«Η ζωντανή μετάδοση των μαθημάτων από την τάξη δεν θα αποτελέσει λύση στο ζήτημα, αλλά γενεσιουργός αιτία καινούριων δυσκολιών . Το Υπουργείο Παιδείας νομίζω πως πρέπει να ξανασκεφτεί το μέτρο αυτό και να το αποσύρει ή να το τροποποιήσει κατάλληλα ώστε να αντιμετωπιστούν τα επικείμενα προβλήματα» γράφει σε ένα άρθρο-καταπέλτη ο Διάκος Κωνσταντίνος, μαθητής της Β’ Λυκείου και έφηβος Βουλευτής την περίοδο 2018-2019
Σήμερα, Δευτέρα 11 Μαΐου 2020, ξεκινά η επισήμως η επανέναρξη των σχολικών μαθημάτων για τους μαθητές Γ’ Λυκείου ύστερα από μια παύση δύο μηνών περίπου. Η εκπαιδευτική διαδικασία δε θα είναι σε καμία περίπτωση η ίδια με πριν , και θα υπάρχουν σημαντικές-αξιοπρόσεκτες αλλαγές, όπως έχει ανακοινώσει και το Υπουργείο Παιδείας.
Μια από αυτές τις αλλαγές είναι και η χρήση καμερών για τη ζωντανή μετάδοση των σχολικών μαθημάτων σε μαθητές , που δε μπορούν να παρευρεθούν στο χώρο του σχολείου για δικούς τους προσωπικούς λόγους. Η συγκεκριμένη <<προσθήκη>> έχει προκαλέσει πλήθος αντιδράσεων . Προσωπικά, πιστεύω πως η εφαρμογή της θα έχει αρνητικό αντίκτυπο στην διεξαγωγή των σχολικών μαθημάτων.
Αρχικά, πρέπει να γίνουν μερικές διευκρινίσεις σχετικά με τη λειτουργία της ζωντανής μετάδοσης. Για παράδειγμα, οι μαθητές που θα παρακολουθούν την εκπαιδευτική διαδικασία απο τις οθόνες των ηλεκτρονικών συσκευών τους , θα έχουν τη δυνατότητα να συμμετέχουν ενεργά σε αυτή, ή απλώς θα ακούουν και θα βλέπουν. Επίσης, πολλοί μαθητές δεν επιθυμούν να εκτείθονται χαρακτηριστικά του προσώπου τους ή η φωνή τους στο διαδίκτυο. Αυτό τους προκαλεί ένα πολύ άβολο συναίσθημα. Για το παραπάνω λόγο, η κάμερα θα πρέπει να είναι τοποθετημένη με τέτοιο τρόπο (πχ. να δείχνει μόνο τον πίνακα της τάξης) ώστε να μην εκθέτει κανέναν μαθητή) ή να μην υπάρχει καθόλου.
Αξίζει να αναφερθούμε στο ότι σε περίπτωση που επιτραπεί η ενεργή συμμετοχή των μαθητών στο μάθημα μέσω υπολογιστή , ο εκάστοτε εκπαιδευτικός θα πρέπει να αλληλεπιδρά ταυτόχρονα με τους παρευρισκομένους στην αίθουσα μαθητές και με τους μαθητές που βλέπουν τη μετάδοση. Θα προσπαθεί να ελέγχει και τη ζωντανή και τη διαδικτυακή τάξη. Εμένα, κάτι τέτοιο μου ακούγεται πολύ δύσκολο,εάν όχι ακατόρθωτο και θα εμποδίσει τη δουλειά των εκπαιδευτικών αλλά και τη δική μας ,των μαθητών. Θα μετατρέψει το σχολείο σε μια <<ψυχρή>> και αγχώδης διαδικασία. Δε θα υπάρχει η αμεσότητα διδάσκοντα-διδασκόμενου για κάθε μαθητή.
Μία πιθανή λύση που θεωρώ ότι θα βοηθούσε και τις δύο <<κατηγορίες>> μαθητών είναι η εξής: Θα μπορούσαν οι καθηγητές/τριες να κάνουν μάθημα κανονικά με τους μαθητές που έχουν στη <<ζωντανή>> τάξη τους και μόλις τελειώσουν το μάθημά να ανεβάσουν στην ηλεκτρονική τάξη (Εclass) το εκπαιδευτικό υλικό με το οποίο ασχολήθηκαν. Γιατί να μη χρησιμοποιηθεί το πολύτιμο εργαλείο αυτό και με την επαναδιεξαγωγή των σχολικών εργασιών;
Συνοψίζοντας, καταλαβαίνω ότι κάποιοι συμμαθητές μας δε θα μπορέσουν να βρίσκονται στο σχολείο, επικαλούμενοι σοβαρούς λόγους και το σέβομαι ,όπως όλοι μας φαντάζομαι. Παρόλα αυτά η ζωντανή μετάδοση των μαθημάτων από την τάξη δεν θα αποτελέσει λύση στο ζήτημα, αλλά γενεσιουργός αιτία καινούριων δυσκολιών . Το Υπουργείο Παιδείας νομίζω πως πρέπει να ξανασκεφτεί το μέτρο αυτό και να το αποσύρει ή να το τροποποιήσει κατάλληλα ώστε να αντιμετωπιστούν τα επικείμενα προβλήματα.
Ο μαθητής της Β’ Λυκείου,
Διάκος Κωνσταντίνος
Αρχική δημοσίευση: alfavita.gr