Να καταθέσει γραπτώς στη Βουλή το αποτέλεσμα της διαβούλευσης που ισχυρίζεται ότι είχε με την Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα για κάμερες μέσα σε σχολικές αίθουσες καλεί την υπουργό Παιδείας ο Νίκος Φίλης.
Ο τομεάρχης Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ τόνισε «Στο Κόκκινο» ότι πρόκειται για μια ανεξάρτητη Αρχή που είχε απαγορεύσει κάμερες ακόμη και σε προαύλια σχολείων αν έχει μάθητές. «Πόσο μάλλον στην αίθουσα, που ακόμη και αν δεν βιντεοσκοπείται το πρόσωπο, ακούγεται η φωνή του. Λένε ότι δεν θα υπάρξει καταχώριση δεδομένων, αλλά οποιοσδήποτε μπορεί να το κάνει, καταγράφει την εικόνα και καταγράφει τα δεδομένα», σχολίασε ο πρώην υπουργός Παιδείας.
Ο Ν.Φίλης σχολίασε ακόμα πως η βιντεοσκόπηση των μαθημάτων «δεν έχει καμία εκπαιδευτική ωφέλεια αυτό» και ότι αποτελεί «βλάβη».
«Να δεχθούμε -που δεν συμβαινει- ότι θα είχε κάποια χρησιμότητα στα ΑΕΙ, στα αμφιθέατρα, όπου το μάθημα είναι διδασκαλία καθ` έδρας. Αλλά εδώ που είναι μαθητοκεντρική η διδασκαλία, η διαδικασία της εκπαίδευσης, που ελλοχεύουν ένα σωρό ζητήματα για τα παιδιά, προσωπικότητας, σχέσεων μεταξύ τους και με τον καθηγητή … θα γίνουν γνωστά όλα σε όλη τη γειτονιά. Ένας καθηγητής π.χ. μπορεί να ψευδίζει, να έχει ένα πρόβλημα. Θα γίνει και αυτό viral σε όλη τη γειτονιά… Ορθώς και οι τρεις ΟΛΜΕ, ΔΟΕ και ΟΙΕΛΕ, δηλαδή και οι παρατάξεις τους που πρόσκεινται στην ΝΔ, ομοφώνως αντιτίθενται σε αυτό το σκηνικό που έχει βγει από τον Όργουελ…», πρόσθεσε στη συνέχεια.
«Μπαίνουμε σε περιπέτεια για την εκπαίδευση, τα παιδιά και τους εκπαιδευτικούς, με το σύστημα που πάει να καθιερώσει η κα Κεραμέως πάνω στην κρίση. Είναι μονιμοποίηση της πανδημίας στα σχολεία», προειδοποίησε και τόνισε: «Θέλουμε την εξ αποστάσεως εκπαίδευση, 200.000 ψηφιακές τάξεις, που είναι μεγάλος αριθμός, μπορούν άμεσα να γίνουν στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο, όχι αρπαχτές με ιδιωτικά συστήματα και κυρίως εις βάρος ανήλικων παιδιών και ανυπεράσπιστων εκπαιδευτικών».
Ο Ν. Φίλης κατηγόρησε την κυβέρνηση Μητσοτάκη ότι επιδιώκει να υποκαταστήσει τη φυσική διδασκαλία στην αίθουσα με την μόνο κατ` όνομα εξ αποστάσεως εκπαίδευση για να μην προχωρήσει στις προσλήψεις που εκκρεμούν από το 2019.
Δεν έχει κάνει τίποτε ούτε γι` αυτούς του 2019 ούτε το 2020, υπογράμμισε ο κ. Φίλης. Έφερε εξ αποστάσεως εκπαίδευση χωρίς επιμόρφωση εκπαιδευτικών. Δεν είναι διάγγελμα στους μαθητές η εξ αποστάσεως εκπαίδευση, είναι άλλη η εκπαιδευτική διαδικασία του μαθήματος αυτού, με οπτικό υλικό, κτλ. Δεν έχει γίνει τίποτε από αυτά, ούτε επιμόρφωση εκπαιδευτικών ούτε προσαρμογή μαθημάτων, τόνισε.
Τέλος, αναφορικά με το άνοιγμα των σχολείων σημείωσε ότι «το εκπαιδευτικό κέρδος είναι ισχνό». Κι αυτό όπως εξήγησε γιατί: «Εννέα ημέρες είναι η εναλλάξ διδασκαλία, εάν αφαιρεθούν του Αγίου Πνεύματος, η πρώτη ημέρα που θα γίνει συζήτηση για τα μέτρα, η τελευταία για τα παιδιά που δεν γίνεται μάθημα και η τελευταία που ο σύλλογος καθηγητών συνεδριάζει για την βαθμολογία, είναι έξι ημέρες με το ζόρι». «Αξίζει όλη αυτή η συζήτηση και το μεγάλο ρίσκο;» διερωτήθηκε.