Έπειτα από δύο μήνες απουσίας λόγω κορονοϊού κλήθηκαν από σήμερα να επιστρέψουν στα θρανία οι μαθητές της Γ΄ Λυκείου, όμως ένα μεγάλο ποσοστό δεν ανταποκρίθηκε.
Οι μαθητές της Γ’ λυκείου, απέφυγαν να γυρίσουν στα σχολεία τους σήμερα και όπως αναφέρουν στο ethnos.gr, διευθυντές σχολείων, ενώ επρόκειτο να επιστρέψουν οι μισοί μαθητές, από το σύνολο των παιδιών της Γ’ τάξης, δεν έγινε ούτε αυτό.
Για παράδειγμα σε λύκειο στην Αγία Παρασκευή με 107 μαθητές, σήμερα έπρεπε να εμφανιστούν στο σχολείο οι 53 αλλά τελικά από αυτούς πήγαν μόνο 20 παιδιά. Μάλιστα, οι περισσότεροι πήγαν μόνο για να υπογράψουν την αίτηση για τη συμμετοχή στις Πανελλαδικές ή για να δώσουν βεβαιώσεις από τους γονείς, ότι δεν θα παρακολουθήσουν το μάθημα.
Οπως ήταν αναμενόμενο ειδικά για τις μεγάλες πόλεις, οι μαθητές της Γ’ λυκείου, οι οποίοι έχουν μπροστά τους να δώσουν τον αγώνα των Πανελλαδικών εξετάσεων δεν διακινδυνεύουν να επιστρέψουν στα σχολεία και να έρθουν σε επαφή με άλλα παιδιά ή ακόμη και τους καθηγητές τους. Επιπλέον οι μαθητές της Γ’ λυκείου κάθε χρόνο τέτοια εποχή, χρησιμοποιούν τις απουσίες που κρατήσει και δεν πηγαίνουν στο σχολείο προκειμένου να αφοσιωθούν στο διάβασμα.
Στο θέμα αυτό απάντησε και η υπουργός Παιδείας η οποία τόνισε ότι «κάθε χρόνο παρατηρείται το φαινόμενο κάποιοι μαθητές να επιλέγουν να μείνουν στο σπίτι μετά το Πάσχα εάν έχουν απουσίες για να διαβάσουν. Αν έχουν απουσίες. Αυτό είναι δικό τους θέμα,εφόσον επιτρέπει αυτή τη στιγμή το σύστημα στη βάση των απουσιών».
Πάτρα
«Περίπου στο 50% φθάνει η προσέλευση των μαθητών της τρίτης λυκείου των κεντρικών σχολείων», λέει στο Αθηναϊκό – Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων, ο περιφερειακός διευθυντής εκπαίδευσης Δυτικής Ελλάδας, Κωνσταντίνος Γιαννόπουλος, ενώ όσον αφορά στα περιφερειακά σχολεία προσθέτει, «η προσέλευση αγγίζει το 100%.».
Σχετικά με τους εκπαιδευτικούς, αναφέρει ότι δεν υπάρχει πρόβλημα, διότι όπως εξηγεί, «όπου διαπιστώθηκαν κενά, συμπληρώθηκαν άμεσα.» Όσον αφορά στην μεταφορά των μαθητών, ο περιφερειακός διευθυντής λέει στο ΑΠΕ – ΜΠΕ ότι «παρατηρήθηκαν πολύ λίγα προβλήματα, κυρίως στην δυτική Αχαΐα, αλλά σε συνεννόηση με την περιφέρεια προωθούμε τις απαραίτητες λύσεις.».
«Δεν φαίνεται να υπάρχουν προβλήματα στην λειτουργία των σχολείων με τους μαθητές της τρίτης λυκείου», λέει από την πλευρά του στο Αθηναϊκό – Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων, ο αντιδήμαρχος Παιδείας, Τάκης Πετρόπουλος, ο οποίος, μαζί με τον δήμαρχο Πατρέων, Κώστα Πελετίδη, επισκέπτονται από νωρίς σήμερα το πρωί λύκεια της πόλης.
Όπως ανέφερε στο ΑΠΕ – ΜΠΕ ο Τάκης Πετρόπουλος, «δεν υπάρχει πρόβλημα με τις αποστάσεις μέσα στις σχολικές αίθουσες, αφού επαρκούν τα κτίρια, ούτε επίσης υπάρχει πρόβλημα με την καθαριότητα και τις απολυμάνσεις στους χώρους των σχολείων, αφού έχουμε μετακινήσει τις καθαρίστριες της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, οι οποίες έχουν ενισχύσει την δευτεροβάθμια.».
Σχετικά με την προσέλευση των μαθητών, ο αντιδήμαρχος λέει στο ΑΠΕ – ΜΠΕ ότι «φαίνεται πως θα ισχύσει αυτό που κατά παράδοση ισχύει την συγκεκριμένη χρονική περίοδο, όπου αρκετοί προτιμούν το διάβασμα και την προετοιμασία στο σπίτι, έχοντας βέβαια το περιθώριο των απουσιών.».
Επίσης, ανέφερε ότι «έπειτα από συζήτηση που είχαμε με μαθητές, κάποιοι μας ανέφεραν ότι ήλθαν στο σχολείο για να πάρουν την βεβαίωση που τους απαλλάσσει από το να έρχονται σε αυτό.».
Ηράκλειο
Επέστρεψε το μεγαλύτερο μέρος των μαθητών της τρίτης Λυκείου στα θρανία και στα σχολεία του Ηρακλείου. Το ποσοστό των απουσιών που καταγράφηκαν ήταν περιορισμένο σύμφωνα με την Προϊσταμένη της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Στέλλα Μακρυγιαννάκη, ενώ μικρός ήταν και ο αριθμός των καθηγητών που έκαναν χρήση άδειας ειδικού σκοπού και δεν επέστρεψαν στο σχολείο.
Η επιστροφή των μαθητών της τρίτης Λυκείου στο Ηράκλειο, σύμφωνα με την κ. Μακρυγιαννάκη, έγινε με την πρόβλεψη όλων των μέτρων που έχουν ληφθεί για την αποφυγή διασποράς του κορονοϊού: «Στα σχολεία, στα οποία από τις προηγούμενες ημέρες είχαν καθαριστεί, είχαν ήδη φτάσει αντισηπτικά και καθαριστικά, ενώ είχε προβλεφθεί και η διαμόρφωση των χωρών για τους μαθητές με επίκεντρο τις αποστάσεις που πρέπει να τηρούνται. Όλα κυλούν ομαλά και οι μαθητές φάνηκαν έτοιμοι για την επιστροφή τους» είπε η κ. Μακρυγιαννάκη.
Λάρισα
Με ομαλό τρόπο φαίνεται πως ξεκίνησαν σήμερα τα μαθήματα στις σχολικές μονάδες των Λυκείων της Λάρισας για την Γ’ τάξη σύμφωνα με τον τον διευθυντή της Περιφερειακής Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας & Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Θεσσαλίας Γιώργο Δοδοντσάκη.
Όπως σημείωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο κ. Δονδοτσάκης «η πρώτη εικόνα σήμερα δείχνει πως τα μαθήματα ξεκίνησαν χωρίς να υπάρχουν ιδιαίτερα προβλήματα και τόνισε πως όλα λειτουργούν με βάση τον σχεδιασμό που προβλέπεται».
Μεταξύ άλλων ανέφερε πως οι εκπαιδευτικοί σήμερα βρίσκονται από το πρωί στις θέσεις τους, ενώ αναφορικά με τα μέτρα προστασίας που λαμβάνονται στα σχολεία, τόνισε ότι έχει ολοκληρωθεί η προμήθεια των αντισηπτικών και των άλλων υλικών καθαριότητας, αλλά και η διαδικασία των απολυμάνσεων στα Λύκεια της Λάρισας.
Τέλος ο κ. Δονδοτσάκης σημείωσε ότι από το πρωί υπήρξε ενημέρωση των μαθητών για τα μέτρα προστασίας, ώστε να διασφαλιστεί η εύρυθμη λειτουργία των σχολείων.
Βόλος
Με σχετικά ικανοποιητική παρουσία μαθητών, χτύπησε το πρώτο κουδούνι στα λύκεια του Βόλου, σύμφωνα με την Β’ θμια Εκπαίδευση Μαγνησίας, τις πρώτες καταγραφές και τα πρώτα στοιχεία που συλλέγονται σε περιφερειακό επίπεδο.
Τα στοιχεία ποικίλλουν στο σύνολο των 38 Λυκείων του Βόλου, αφού υπάρχουν λύκεια, κυρίως προαστιακά ή περιφερειακά, όπου η παρουσία μαθητών έφθασε περίπου στο 90%, αλλά υπάρχουν και κάποια κεντρικά λύκεια όπου η παρουσία των μαθητών κυμαίνεται μεταξύ 20 και 25%, ακολουθώντας την κοινότυπη τακτική των μαθητών της Γ’ Λυκείου να μη παρακολουθούν μαθήματα το τελευταίο διάστημα της σχολικής χρονιάς, επιλέγοντας το διάβασμα στο σπίτι. Γενικώς στα λύκεια του Βόλου οι παρόντες μαθητές είναι στο επίπεδο του 50% περίπου, σύμφωνα με τον Σωκράτη Σαβελίδη, διευθυντή της Β’ θμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας.
Στα δεκάδες λύκεια του Βόλου, την εβδομάδα που πέρασε ο δήμος Βόλου μερίμνησε να γίνει απόλυτη απολύμανση και σήμερα τηρήθηκαν ευλαβικά οι κανόνες για την ατομική προστασία μαθητών και εκπαιδευτικών με αντισηπτικά στην είσοδο των αιθουσών, πολύ αραιωμένα θρανία τοποθετημένα είτε κυκλικά, είτε σε διάταξη ζικ-ζακ και σε καμία περίπτωση ο αριθμός μαθητών σε ίδια αίθουσα να μη ξεπερνά τους 15.
Επίσης ο διευθυντής της Β’ θμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας Σωκράτης Σαβελίδης τόνισε προς το ΑΠΕ-ΜΠΕ ότι δεν επαληθεύθηκαν οι φόβοι για απουσία καθηγητών, λόγω κάποιων προβλημάτων υγείας και μεγάλης ηλικίας ορισμένων καθηγητών και η παρουσία τους ήταν σχεδόν καθολική, φθάνοντας σε ποσοστό παρουσίας το 95%.
Όσον αφορά τους μαθητές της Γ’ λυκείου εμφανίσθηκαν στα σχολεία τους φορώντας οι περισσότεροι μάσκα και πλένοντας τα χέρια τους με αντισηπτικό, ενώ το κλίμα γενικώς ήταν ιδιαίτερο λόγω της κατάστασης με πολύ χιούμορ αλλά και γέλια αφού ξαναβρέθηκαν στον ίδιο χώρο μετά από δύο μήνες αναπάντεχης διακοπής των μαθημάτων τους.
Ήπειρος
Μετά την απαιτούμενη προετοιμασία και τις αναγκαίες παρεμβάσεις σύμφωνα με τις οδηγίες του ΕΟΔΥ, και του υπουργείου Παιδείας επέστρεψαν στα θρανία οι μαθητές της 3ης Λυκείου. Οι σχολικές αίθουσες άνοιξαν και πάλι στα Λύκεια και τα ΕΠΑΛ της Ηπείρου και υποδέχτηκαν τους μαθητές, οι οποίοι τις 2 πρώτες ώρες ενημερώθηκαν για τους κανόνες υγιεινής που πρέπει να τηρήσουν.
Στην Ήπειρο λειτουργούν 78 Λύκεια και 16 ΕΠΑΛ. «Όλα λειτούργησαν άψογα» σημειώνει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης Κωνσταντίνος Καμπουράκης. Κατά την επίσκεψή του σήμερα και την περασμένη Παρασκευή στα σχολεία διαπίστωσε πως όλα ετοιμάστηκαν σύμφωνα με τις οδηγίες ενώ είχε την ευκαιρία το πρωί να συνομιλήσει με μαθητές. «Δεν υπάρχουν ελλείψεις υγειονομικού υλικού. Στα σχολεία ήρθαν αρκετοί μαθητές σήμερα κυρίως για να επιβεβαιώσουν την αίτηση δήλωσης τους. Είναι λίγο μουδιασμένα τα παιδιά. Έχουν μια αμηχανία. Επιστρέφουν στα θρανία μετά από πολύ καιρό. Έχουν το άγχος των πανελλαδικών» λέει ο κ Καμπουράκης και υπογραμμίζει ότι οι εκπαιδευτικοί είναι δίπλα τους τα στηρίζουν στην δύσκολη αύτη περίοδο.
Αναφορικά με το ζήτημα στο Λύκειο Καναλάκιου της Πρέβεζας, καθώς το σχολικό συγκρότημα επλήγη από τον πρόσφατο σεισμό και το κτήριο κρίθηκε ακατάλληλο ο Περιφερειακός Διευθυντής αναφέρει ότι βρέθηκε λύση. Οι μαθητές της 3ης Λυκείου πήγαν σήμερα στο 2ο Δημοτικό Σχολείο, το κτήριο του οποίου δεν επλήγη από τον σεισμό.
Τρίκαλα – Καρδίτσα
Επέστρεψαν σήμερα στα θρανία τους οι μαθητές της Γ΄ Λυκείου, στις Περιφερειακές Ενότητες Τρικάλων και Καρδίτσας, δύο μήνες μετά το κλείσιμο των σχολικών μονάδων στο πλαίσιο των μέτρων για περιορισμό εξάπλωσης του κορονοϊού. Στα σχολεία της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης Καρδίτσας, τονίζει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο προϊστάμενος Μιχάλης Παπανούσκας, η προσέλευση των μαθητών της Γ΄ Λυκείου, σήμερα Δευτέρα ανέρχεται στο 78%, για να προσθέσει: «Ύστερα από ενημέρωση των Διευθυντών των σχολικών μονάδων, οι εκπαιδευτικοί είναι στις θέσεις τους, ενώ υπάρχει επάρκεια υλικών καθαρισμού και απολύμανσης, και το επικουρικό προσωπικό καθαριότητας καλύπτει σχεδόν όλα τα σχολεία. Η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Καρδίτσας σε συνεργασία με τους δήμους και όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, είναι σε διαρκή επικοινωνία και επαγρύπνηση για την αντιμετώπιση οποιουδήποτε θέματος λειτουργίας των σχολικών μονάδων».
Το 64% των μαθητών ήταν παρόντες και το 36% απόντες κατά την πρώτη μέρα επιστροφής στα θρανία των μαθητών Γ΄ Λυκείου στις σχολικές μονάδες της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Τρικάλων, όπως τονίζει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ προϊσταμένη της Διεύθυνσης Βάσω Κάκλα. Η ίδια προσθέτει, πως η όλη διαδικασία εξελίχθηκε ομαλά, εφαρμόστηκαν όλα τα μέτρα που προβλέπονται, όπως η χωρική ανακατανομή των μαθητών/τριών, βάσει της απόφασης του υπουργείου Παιδείας, ενώ υπάρχει επάρκεια αντισηπτικών στις αίθουσες. «Τηρήθηκαν αυστηρά οι οδηγίες που απέστειλαν το Υπουργείο Παιδείας, ο ΕΟΔΥ, και η Εθνική Επιτροπή για μέτρα προφύλαξης των μαθητών και των σχολικών χώρων κατά την επαναλειτουργία των σχολικών μονάδων», καταλήγει η κ. Κάκλα.
Χανιά
Με την τήρηση των κανόνων για την δημόσια υγεία και τις οδηγίες του Υπουργείου Παιδείας και του ΕΟΔΥ, επέστρεψαν σήμερα στις σχολικές αίθουσες οι μαθητές της τρίτης λυκείου στα Χανιά.
Η επανέναρξη των μαθημάτων βρήκε εκπαιδευτικούς και μαθητές αντιμέτωπους με μια νέα πραγματικότητα, ωστόσο σύμφωνα με την εικόνα των πρώτων ωρών επαναλειτουργίας των σχολείων υπήρξε άμεση προσαρμογή στα νέα δεδομένα με μαθητές και καθηγητές να εφαρμόζουν τα μέτρα εντός και εκτός αιθουσών διδασκαλίας.
Στα θρανία επέστρεψαν οι μαθητές της τελευταίας τάξης των 17 Γενικών Λυκείων, των 6 ημερήσιων Επαγγελματικών Λυκείων, των εσπερινών καθώς και οι μαθητές ενός ιδιωτικού Λυκείου.
Η επιστροφή των μαθητών της τρίτης λυκείου στα σχολεία γίνεται εκ περιτροπής και θα εξελιχθεί σε δύο φάσεις.
Οι μαθητές έμπαιναν ένας – ένας στην τάξη, ενώ σε κάθε θρανίο καθόταν ένας μαθητής. Στην Περιφερειακή Ενότητα Χανίων οι μαθητές της τρίτης λυκείου είναι περίπου 1100.
Όπως δήλωσε στο ΑΠΕ – ΜΠΕ ο διευθυντής δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης Στέλιος Ζερβάκης, «σήμερα και πριν το μάθημα τις δύο πρώτες ώρες, έγινε ενημέρωση των παιδιών για τον τρόπο της εκπαιδευτικής διαδικασίας και για τα μέτρα που έχουν ληφθεί στις σχολικές μονάδες. Ιδιαίτερο βάρος δίνουμε στα μέτρα υγιεινής.
Υπήρξε προσέλευση μαθητών και εκπαιδευτικών, ωστόσο ακριβής εικόνα θα υπάρχει νωρίς το μεσημέρι όταν και η υπηρεσία μας συγκεντρώσει τα στοιχεία από όλες τις σχολικές μονάδες».
Σύμφωνα με τις οδηγίες που έχουν δοθεί σε όλες τις σχολικές μονάδες των Χανίων απαγορεύεται αυστηρά η είσοδος εξωσχολικών ατόμων στις σχολικές εγκαταστάσεις πριν, μετά και κατά τη διάρκεια των μαθημάτων, απαγορεύεται κάθε είδους αθλητική δραστηριότητα στις αυλές των σχολείων για λόγους διασφάλισης της δημόσιας υγείας, ενώ δεν λειτουργούν και τα σχολικά κυλικεία.
Ρέθυμνο
Άνοιξαν οι σχολικές αίθουσες για τους μαθητές της 3η Λυκείου στο Ρέθυμνο, με αυστηρή τήρηση των μέτρων προστασίας όλων όσων βρίσκονται στις σχολικές μονάδες σύμφωνα με τις υποδείξεις του υπουργείου. Όπως είπε στο ΑΠΕ ΜΠΕ ο Παναγιώτης Αντωνιάδης υποδιευθυντής 2βαθμιας Εκπαίδευσης Ρεθύμνου, το σύνολο των μαθητών της 3ης Λυκείου έχει επιστρέψει: «…δεδομένου ότι για σήμερα και για αύριο θα πρέπει διά ζώσης οι ίδιοι οι μαθητές να επιβεβαιώσουν με αίτηση τους τη συμμετοχή τους στις πανελλαδικές εξετάσεις. Από μεθαύριο θα διαπιστωθεί πόσοι μαθητές θα επιλέξουν να παραμείνουν στο σπίτι κυρίως για την περίπτωση που έχουν οικείο πρόσωπο που ανήκει στις ευπαθείς ομάδες».
Οι καθηγητές είναι στις θέσεις τους, με ένα όμως σημαντικό αριθμό να βρίσκεται σε άδεια ειδικού σκοπού είτε λόγω τέκνων, είτε γιατί ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες -σύμφωνα με τον κ. Αντωνιάδη- ο οποίος ανέφερε πως πλήρη εικόνα για τη λειτουργία των σχολείων θα υπάρξει από μεθαύριο Τετάρτη. Στο μουσικό Σχολείο Ρεθύμνου ο διευθυντής Σπυρίδων Ραπτάκης δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ πως: «το σύνολο των μαθητών της 3ης Λυκείου, εννέα δηλαδή μαθητές, βρίσκονται στις τάξεις και λειτουργούμε κανονικά εντός εισαγωγικών, με μία διαφορετική κανονικότητα. Έχουν ληφθεί όλα τα μέτρα και όλοι οι καθηγητές μας είναι στις θέσεις τους».
Σε όλα τα σχολεία έχει γίνει η προμήθεια απολυμαντικών, καθαριστικών με τις καθαρίστριες, να έχουν λάβει εντολή για καθαρισμό και απολύμανση δύο φορές την ημέρα».
Βόρειο Αιγαίο
«Όλοι οι καθηγητές, λιγότεροι οι μαθητές» είναι η απάντηση από τους ανθρώπους της εκπαίδευσης στο βόρειο Αιγαίο περιγράφοντας τη σημερινή πρώτη μέρα στο σχολείο μετά την καραντίνα, των μαθητών της Γ΄ Λυκείου.
Χαρακτηριστική η εικόνα στο 5ο Λύκειο Μυτιλήνης με το συμμετοχή να φτάνει στο 30%. Άλλα πάλι Λύκεια όπως στο Πειραματικό Λύκειο Μυτιλήνης η συμμετοχή ξεπερνά το 50%. «Η συμμετοχή έχει να κάνει και με το βαθμό που είχε ολοκληρωθεί η διδασκαλία της εξεταστέας ύλης. Σχολεία που είχαν ολοκληρώσει τη διδασκαλία δεν θα έχουν προσέλευση. Τα υπόλοιπα θα έχουν αυξημένη» σημειώνεται.
Πάντως όπως τονίζεται, μέχρι και την Τετάρτη αναμένεται αυξημένη προσέλευση μαθητών στα σχολεία ανεξαρτήτως συμμετοχής στα μαθήματα, αφού πρέπει να υπογραφεί η δήλωση συμμετοχής στις πανελλαδικές εξετάσεις.
Ας σημειωθεί ότι στο σύνολο των σχολείων του βορείου Αιγαίου υπάρχουν μάσκες μιας χρήσης και γάντια για την περίπτωση που χρειασθούν ενώ υπάρχει και η ποσότητα αντισηπτικών που έχει προμηθευτεί το υπουργείο Παιδείας.
Σε κάποια από τα σχολεία έγινε απολύμανση βάσει προγράμματος της Τοπικής Αυτοδιοίκησης (στη Χίο και στη Σάμο) ενώ σε κάποια άλλα με έξοδα των σχολικών επιτροπών. Σε όλα όμως έγινε συστηματικός καθαρισμός με την ενεργοποίηση καθαριστών όλων των σχολείων όλων των βαθμίδων.
Δωδεκάνησα
Κανονικά και χωρίς ιδιαίτερα προβλήματα ξεκίνησαν την λειτουργία τους τα 25 Λύκεια της Δωδεκανήσου που υποδέχθηκαν τους μαθητές της τρίτης τάξης στο πλαίσιο των αποφάσεων που έχουν παρθεί.
Η λειτουργία των σχολείων ξεκίνησε χωρίς ιδιαίτερα προβλήματα όπως δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο διευθυντής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Γιάννης Παπαδομαρκάκης τονίζοντας ότι έχουν γίνει τις προηγούμενες μέρες οι απολυμάνσεις των σχολικών μονάδων, οι διαρρυθμίσεις αιθουσών όπου χρειαζόταν με βάση τις οδηγίες που έχουν δοθεί από το υπουργείο Παιδείας.
Το σύνολο των εκπαιδευτικών βρίσκεται στα σχολεία ενώ στα Λύκεια της Ρόδου και της Κω παρουσιάστηκε σήμερα το 50% των μαθητών της τρίτης Λυκείου και στα Λύκεια των άλλων νησιών το 80% με 90% σύμφωνα με τα όσα δηλώνει ο κ. Παπαδομαρκάκης.
Ήδη έχει ξεκινήσει η ενημέρωση των μαθητών για τα νέα δεδομένα και από αύριο αναμένεται να ξεκινήσουν κανονικά τα μαθήματα.
Κέρκυρα
Ικανοποιητική ήταν η προσέλευση των μαθητών της Γ’ λυκείου στα σχολικά ιδρύματα των Ιονίων νήσων με την πλειονότητα να ξεπερνά το 70% του συνολικού αριθμού. Στη Λευκάδα το ποσοστό της επιστροφής των μαθητών της Γ΄ λυκείου έφτασε το 70%, το ίδιο περίπου και στη Ζάκυνθο και Κέρκυρα, ενώ στην Κεφαλονιά άγγιξε το 86%.
Τα ποσοστά αυτά όμως σύμφωνα με τον Περιφερειακό Διευθυντή Εκπαίδευσης Ιονίων Νήσων, Πέτρο Αγγελόπουλο, ίσως να μην ανταποκρίνονται σε πραγματικά στοιχεία, για την επιστροφή των μαθητών στα θρανία, για τις επόμενες μέρες του σχολικού έτους, καθώς όπως ο ίδιος επισημαίνει «πολλοί μαθητές πήγαν σήμερα στα σχολεία, έστω και για μία διδακτική ώρα, προκειμένου να επιβεβαιώσουν τις ψηφιακές δηλώσεις τους για την συμμετοχή τους στις επικείμενες πανελλήνιες εξετάσεις, όπου δικαίωμα να τον κάνουν έχουν μέχρι την επόμενη Τετάρτη».
«Ο αριθμός των μαθητών που θα παρακολουθήσει τα μαθήματα από τις σχολικές δομές θα γίνει πιο ξεκάθαρος στα τέλη της εβδομάδας», ανέφερε ο κ. Αγγελόπουλος.
Τα Λύκεια στο Ιόνιο λειτούργησαν σήμερα τηρώντας όλα τα απαραίτητα μέτρα προστασίας σύμφωνα με τις οδηγίες του υπουργείου Παιδείας και τον ΕΟΔΥ, ενώ δεν παρουσιάστηκε θέμα με την επιστροφή των καθηγητών στα έδρανα, καθώς ήταν όλοι στις θέσεις τους, πέραν ειδικών περιπτώσεων.
Ζάκυνθος
Επιστροφή στα θρανία για εκατοντάδες μαθητές, της Γ’ Λυκείου αλλά με διαφορετικές συνθήκες από αυτές που γνώριζαν, καθώς η εποχή του κορονοϊού και τα μέτρα ασφαλείας που πρέπει να παίρνουμε, έχουν μπει για τα καλά στη ζωή μας.
Οι παλιές συνήθειες των μαθητών να κάθονται μαζί με τους φίλους τους άλλαξε διότι πλέον στις τάξεις τα θρανία είναι μακριά το ένα απ’ το άλλο και σε κάθε ένα θα κάθεται μόνο ένας μαθητής ενώ στο χώρο υπάρχει απαραίτητα αντισηπτικό.
Ακόμα, κατά την διάρκεια του προαυλισμού στο διάλειμμα, οι καθηγητές παροτρύνουν τους μαθητές να μην συνωστίζονται σε μεγάλες ομάδες και να κρατούν τις απαραίτητες αποστάσεις ασφαλείας μεταξύ τους.
Οι καθαριότητες στις σχολικές αίθουσες έχουν γίνει πλέον πιο συχνές, με τις καθαρίστριες να απολυμαίνουν τα θρανία, τους πίνακες και όλες τις επιφάνειες που ακουμπούν τα παιδιά στα μέσα της διδακτικής ημέρας με αλκοολούχο διάλυμα.
«Πάνω από τους μισούς μαθητές της Γ’ Λυκείου προσήλθαν σήμερα, μας χαροποιεί να βλέπουμε τις τάξεις γεμάτες. Μεγάλος αριθμός μαθητών θα κάνει χρήση της υπεύθυνης δήλωσης για συγγενικό του πρόσωπο που βρίσκεται σε ευπαθείς ομάδες του πληθυσμού ενώ επίσης είναι και πολλά παιδιά που θα χρησιμοποιήσουν τις απουσίες που τους είχαν μείνει» δήλωσε στο ΑΠΕ – ΜΠΕ, ο διευθυντής του 2ου Γενικού Λυκείου Ζακύνθου, κ. Αντρέας Μαρκεσίνης.
Όσο αφορά το θέμα της καθαριότητας και την αναγκαιότητα να γίνει σωστή απολύμανση ο κ. Μαρκεσίνης ανέφερε ότι «πραγματοποιείται συνεχής απολύμανση των χώρων, ο δήμος Ζακύνθου, μας έχει στείλει καθαρίστριες οι οποίες εργάζονται στους παιδικούς σταθμούς -οι οποίοι είναι κλειστοί τώρα- και έτσι τις αξιοποιούμε εμείς».
Λαμία
«Δεν έχει παρατηρηθεί κανένα πρόβλημα στην λειτουργία των σχολείων και στους πέντε νομούς της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας» δηλώνει στο ΑΠΕ – ΜΠΕ η Περιφερειακή Διευθύντρια Εκπαίδευσης κα Ελένη Μπενιάτα.
Από σήμερα το πρωί που χτύπησε το κουδούνι για τους μαθητές της Γ’ Λυκείου ουσιαστικά αρχίζει η σταδιακή άρση των μέτρων, εξήντα ημέρες μετά το κλείσιμο των σχολείων. Σήμερα τα μέτρα είναι αυξημένα, έχει εγκατασταθεί θερμική κάμερα έτσι ώστε να εντοπιστεί πιθανός υψηλός πυρετός σε μαθητές ενώ σύμφωνα με την Περιφερειακή Διευθύντρια Εκπαίδευσης της Στερεάς Ελλάδας «όλα τα μέτρα εφαρμόζονται σχολαστικά και δεν υπάρχει θέμα ασφάλειας στη λειτουργία των σχολείων». Από τα μέχρι στιγμής δεδομένα η προσέλευση των μαθητών της Γ’ Λυκείου ήταν περιορισμένη και σύμφωνα με διευθυντές σχολείων «αναμένεται τις επόμενες ημέρες να είναι και μικρότερη».
Θεσσαλονίκη
Όπως μετέδωσε ρεπορτάζ του OPEN από τη Θεσσαλονίκη και το Λύκειο Πανοράματος, η αποχή των μαθητών θα φτάσει στο 30 με 40%, ενώ σε ορισμένες σχολικές μονάδες παρατηρήθηκε ακόμη μικρότερη συμμετοχή. Η χρήση της μάσκας είναι προαιρετική, ωστόσο η διεύθυνση έχει μεριμνήσει για την παροχή τους σε μαθητές και εκπαιδευτικούς, ενώ η αυλή του σχολείου έχει χωριστεί σε 7 τμήματα, ώστε να μην σημειώνεται συνωστισμός.
Καταιγισμός αντιδράσεων για τη ζωντανή μετάδοση μαθημάτων από τα σχολεία
Διαμαρτυρία για τις νέες ρυθμίσεις στην εκπαίδευση έκαναν μαθητές, μέλη της «Συντονιστικής Επιτροπής Μαθητών Θεσσαλονίκης», το μεσημέρι, έξω από το ΥΜΑΘ. Λίγο αργότερα, συγκέντρωση έξω από την Περιφερειακή Διεύθυνση εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας πραγματοποίησαν καθηγητές της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
Οι μαθητές φορούσαν μάσκες προστασίας από τον νέο κορονοϊό και κρατούσαν πανό και κόκκινα μπαλόνια, επάνω στα οποία είχαν γράψει συνθήματα, μεταξύ αυτών το αίτημα για πρόβλεψη ασφαλών συνθηκών επιστροφής τους στις μαθητικές αίθουσες. Σε ένδειξη συμπαράστασης παρέστησαν και μέλη της Ομοσπονδίας Γονέων Κεντρικής Μακεδονίας.
Από την πλευρά τους, οι εκπαιδευτικοί έθεσαν ζητήματα ακαταλληλότητας πολλών αιθουσών και έλλειψης χώρων και μέσων διδασκαλίας σε συνθήκες πανδημίας, το ζήτημα της καταγραφής και διαδικτυακής αναμετάδοσης της διδασκαλίας, κ.ά. «Η σχέση καθηγητή και μαθητή είναι ευαίσθητη και δυναμική, τίθεται και ζήτημα προσωπικών δεδομένων. Δεν μπορεί να λειτουργήσει έτσι φυσιολογικά η διδασκαλία στην αίθουσα», δήλωσε η πρόεδρος της Α’ ΕΛΜΕ Δήμητρα Τραγάκη.
Αντιπροσωπεία των εκπαιδευτικών συναντήθηκε με τον περιφερειακό διευθυντή εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας Αλέξανδρο Κόπτση, στον οποίο και έθεσε τα αιτήματά της.
Στο μεταξύ η κ. Νίκη Κεραμέως, δέχεται καταιγισμό αντιδράσεων σχετικά με την τροπολογία η οποία πέρασε από τη Βουλή και προβλέπει τη ζωντανή μετάδοση των μαθημάτων από τις σχολικές αίθουσες. Σύσσωμη η εκπαιδευτική κοινότητα ζητά την απόσυρση της τροπολογίας με την επισήμανση ότι η σχολική ζωή δεν πρέπει να μετατραπεί σε «ριάλιτι σόου»
Ακόμη και η ΔΑΚΕ των καθηγητών, ζητά από το υπουργείο να μην εφαρμόσει το μέτρο αυτό, με την υπογράμμιση ότι «εγείρονται σοβαρότατα ερωτήματα για τη συνταγματικότητα της ρύθμισης και προβληματισμοί για την προστασία των προσωπικών δεδομένων». Στην ανακοίνωσή της η παράταξη της ΔΑΚΕ, τονίζει:
Η ΔΑΚΕ Καθηγητών Δ.Ε εκφράζει την αντίθεσή της στη νομοθετική πρωτοβουλία του Υπουργείου Παιδείας, σύμφωνα με την οποία είναι δυνατή η ταυτόχρονη μετάδοση μέσω κάμερας του μαθήματος από την τάξη, για τους μαθητές που δικαιολογημένα θα απουσιάζουν.
Η ΔΑΚΕ Καθηγητών Δ.Ε είχε καταθέσει την άποψη ότι δεν έπρεπε για λόγους δημόσιας υγείας να επαναλειτουργήσουν τα σχολεία, με εξαίρεση την Γ΄ Λυκείου, που λόγω των Πανελλαδικών Εξετάσεων επιβάλλεται να κάνει τις απαιτούμενες επαναλήψεις.
Η λανθασμένη επιλογή της επανέναρξης των σχολικών μονάδων της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης οδήγησε την πολιτική ηγεσία σε ένα ακόμα λάθος, την «τηλεμετάδοση» της μαθησιακής διαδικασίας.Αυτομάτως εγείρονται σοβαρότατα ερωτήματα για τη συνταγματικότητα της ρύθμισης και προβληματισμοί για την προστασία των προσωπικών δεδομένων. Με την έναρξη της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, μέσω της πλατφόρμας Webex, ετέθη το ζήτημα της προστασίας των προσωπικών δεδομένων των εκπαιδευτικών, δεδομένου ότι μπορούσε κάποιος κακόβουλος να βιντεοσκοπήσει την όλη διαδικασία. Η αναγκαιότητα, όμως, της συνέχισης της εκπαιδευτικής διαδικασίας και της συνακόλουθης ψυχολογικής στήριξης των μαθητών, εν μέσω πανδημίας, μας υποχρέωσε να ξεπεράσουμε τις όποιες ενστάσεις μας.
Στην προκείμενη περίπτωση, τίθεται σε κίνδυνο η προστασία των προσωπικών δεδομένων των μαθητών μας. Όσοι μετέχουν της εκπαιδευτικής πραγματικότητας γνωρίζουν περιστατικά, όπου έχει χρησιμοποιηθεί η τεχνολογία για τη διακωμώδηση εκπαιδευτικών και μαθητών. Για τον λόγο αυτό άλλωστε, απαγορεύεται ρητά η κατοχή και χρήση του κινητού τηλεφώνου στο σχολείο. Τώρα έρχεται η πολιτική ηγεσία να νομοθετήσει αντίθετα, πέφτοντας καταφανέστατα σε αντίφαση σε σχέση με την προηγούμενη πολιτική της.
Εντύπωση μας προκαλεί η στάση της Ανεξάρτητης Αρχής για την Προστασία των Προσωπικών Δεδομένων, που συναίνεσε στη σχετική ρύθμιση.
Υπενθυμίζουμε ότι η εν λόγω Αρχή έχει απαγορεύσει ρητά τη χρήση καμερών στο προαύλιο των σχολείων, για την αντιμετώπιση της μαθητικής παραβατικότητας. Επίσης, ρητά απαγορεύεται η ανάρτηση στην ιστοσελίδα του σχολείου και στους κοινόχρηστους χώρους του σχολείου, φωτογραφιών και βίντεο των μαθητών που συμμετείχαν σε σχολικές εκδηλώσεις, χωρίς τη συναίνεση των γονέων τους. Τώρα με ποια λογική δίνεται η δυνατότητα μετάδοσης της καθ’ αυτής μαθησιακής διαδικασίας και της έκθεσης των μαθητών στον κάθε κακόβουλο θεατή;
Είναι δεδομένο ότι η ρύθμιση αυτή θα δημιουργήσει σοβαρές παρενέργειες στη σχολική ζωή και στην ψυχολογία των μαθητών. Η εκπαιδευτική διαδικασία στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση καμία σχέση δεν έχει με τις διαλέξεις και τις ανακοινώσεις στα Πανεπιστήμια και τα Συνέδρια. Η διδασκαλία είναι μία ζωντανή διαδικασία, που βασίζεται στη δημιουργία ενός κλίματος εμπιστοσύνης και οικειότητας και προάγεται και μέσω των λαθών που κάνουν οι μαθητές. Τα παιδιά στην τάξη πρέπει να νιώθουν άνετα και ασφαλή σαν στο σπίτι τους. Είναι βέβαιο ότι οι συνεσταλμένοι μαθητές καθώς και οι μαθητές με μέτριες επιδόσεις θα απομονωθούν, φοβούμενοι μήπως γίνουν αντικείμενο χλευασμού.
Η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας δηλώνει ότι η όλη διαδικασία γίνεται για λόγους δημόσιου συμφέροντος, με στόχο την παρακολούθηση όλων των μαθητών.
Δεν απαντά όμως σε κρίσιμα ερωτήματα:
- Πώς θα διαφυλαχθεί η διδασκαλία, όταν όλοι γνωρίζουν ότι παρακολουθούνται, σχολιάζονται και πιθανόν καταγράφονται, ενδεχομένως ακόμη και για δόλιους σκοπούς, από οποιονδήποτε σχετικό ή άσχετο με τους μαθητές και τους καθηγητές;
- Πώς θα προστατευθούν μαθητές και καθηγητές από μία πιθανή διαπόμπευση μέσω μαγνητοσκόπησης;
- Πώς θα ενθαρρυνθούν οι μαθητές μας να συμμετέχουν στην εκπαιδευτική διαδικασία, όταν γνωρίζουν ότι ένα πιθανό λάθος τους, μπορεί να τους καταστήσει αντικείμενο χλευασμού;
- Πώς θα προστατευθούν τα προσωπικά δεδομένα των ανήλικων μαθητών μας;
Η ΔΑΚΕ Καθηγητών Δ.Ε, με αίσθημα ευθύνης, καλεί την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας να μην προχωρήσει στην υλοποίηση του σχετικού μέτρου. Άλλωστε, οι καθηγητές αδυνατούν να το εφαρμόσουν, σεβόμενοι τα προσωπικά δεδομένα των μαθητών τους, αλλά και προστατεύοντας τους εαυτούς τους από πιθανές δικαστικές διώξεις, ύστερα από μηνύσεις γονέων. Ήδη εκατοντάδες γονείς, που θα στείλουν τα παιδιά τους στο σχολείο, έχουν εκφράσει την αντίθεσή τους και απαιτούν τη μη βιντεοσκόπηση των παιδιών τους.Την άποψη αυτή των γονέων οφείλει να σεβαστεί το Υπουργείο Παιδείας.
Σφοδρές αντιδράσεις από φορείς και γονείς
Αντιδράσεις για το συγκεκριμένο ζήτημα υπάρχουν απο εκατοντάδες συλλόγους εκπαιδευτικών και γονέων , ενω και η Ενωση Διευθυντών Σχολικών Μονάδων αναφέρει :
Το Διοικητικό Συμβούλιο της Πανελλήνιας Επιστημονικής Ένωσης Διευθυντών Σχολικών Μονάδων Π.Ε., με αφορμή την ψήφιση από τη Βουλή εκπρόθεσμης τροπολογίας, σε άσχετο με την Παιδεία νομοσχέδιο, με την οποία προβλέπεται ότι είναι δυνατή η ζωντανή μετάδοση των μαθημάτων από τις σχολικές αίθουσες, ώστε να μπορούν να τα παρακολουθούν και οι μαθητές που θα απουσιάζουν από το σχολείο, έχει να επισημάνει τα εξής:
Πρόκειται για μια διάταξη, που αν εφαρμοσθεί:
-παραβιάζει καταφανώς τα προσωπικά δεδομένα μαθητών και εκπαιδευτικών,
-αλλοιώνει την εκπαιδευτική διαδικασία,
-διαταράσσει την παιδαγωγική σχέση εκπαιδευτικών-μαθητών,
-περιορίζει την παιδαγωγική και διδακτική ελευθερία.
Σε ό,τι αφορά τους μαθητές που δεν δύνανται να παρακολουθήσουν δια ζώσης το μάθημα της τάξης, μπορούν κάλλιστα να υποστηριχθούν μέσω της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, είτε με σύγχρονες, είτε με ασύγχρονες μεθόδους διδασκαλίας, είτε συνδυαστικά, όπως κάθε φορά θα κρίνουν οι εκπαιδευτικοί τους.
Υπάρχει άλλωστε η θετική εμπειρία από την εφαρμογή της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης των δύο τελευταίων μηνών, όπου οι εκπαιδευτικοί με υψηλό αίσθημα ευθύνης στήριξαν και διατήρησαν ζωντανή την παιδαγωγική σχέση με τους μαθητές τους.
Για όλους τους παραπάνω λόγους ζητάμε την άμεση κατάργηση της παραπάνω διάταξης.
Για το θέμα αυτό έχουν συγκεντρωθεί διαδικτυακά πάνω από 30.000 υπογραφές, ενώ εκπαιδευτικοί φορείς καλούν σε μαζική πανεκπαιδευτική και πανκοινωνική συμμετοχή (παίρνοντας όλα τα μέτρα προφύλαξης) στο συλλαλητήριο της Τετάρτης 13/5, στις 13.00 στα Προπύλαια. Ενάντια στο αντιεκπαιδευτικό πολυνομοσχέδιο, στο εκπαιδευτικό big brother…
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ, Ethnos.gr