Λίγες εβδομάδες πριν από την έναρξη των πανελλαδικών εξετάσεων, το υπουργείο έδωσε οδηγίες για τον τρόπο εξέτασης των πανελλαδικά εξεταζόμενων μαθημάτων με αλλαγές για τους φετινούς υποψηφίους.
Σύμφωνα με πληροφορίες του «Ελεύθερου Τύπου», μεταβάλλεται η βαθμολόγηση στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας, το οποίο είναι το μόνο κοινό για όλα τα επιστημονικά πεδία. Το διαγώνισμα χωρίζεται σε τέσσερα ερωτήματα, εκ των οποίων το πρώτο βαθμολογείται με 15 μονάδες, το δεύτερο με 40 μονάδες με τα υποερωτήματα ανάλογα με τη βαρύτητά τους βαθμολογούνται με 15, 15 και 10 μονάδες, το τρίτο θέμα με 15 μονάδες και το τέταρτο με 30 μονάδες.
Στελέχη του υπουργείου Παιδείας σημειώνουν ότι η βαθμολόγηση θα είναι πιο ενισχυμένη στις ερωτήσεις που αφορούν τη Γλώσσα και ελαφρώς χαμηλότερη στα ζητούμενα που αφορούν τη Λογοτεχνία. Οι εξεταζόμενοι θα ενημερωθούν για τη βαθμολόγηση του κάθε ερωτήματος με το που θα λάβουν το διαγώνισμα, καθώς το μάθημα ανοίγει με την εξέτασή του την αυλαία των Πανελλαδικών στις 15 Ιουνίου.
Σημειώνεται ότι πρόκειται για τη δεύτερη χρονιά που συνεξετάζεται το μάθημα της Γλώσσας με τη Λογοτεχνία και με την εμπειρία της προηγούμενης χρονιάς και δεδομένου ότι το μάθημα εξετάζεται και από μαθητές που προέρχονται από τα επιστημονικά πεδία των Θετικών Επιστημών (πολυτεχνικές σχολές) και των Επιστημών Υγείας (ιατρικές), κρίθηκε απαραίτητη η ενίσχυση του ενός σκέλους του διαγωνίσματος με ελαφρώς μεγαλύτερη μοριοδότηση έναντι του άλλου. Μένει να αποδειχθεί στην πράξη από τις επιδόσεις των μαθητών πως η συγκεκριμένη αλλαγή θα επηρεάσει τους τελικούς βαθμούς.
Μία ακόμη σημαντική αλλαγή αφορά την προσθήκη του μαθήματος της Κοινωνιολογίας. Φέτος, για πρώτη φορά, οι υποψήφιοι των Ανθρωπιστικών Σπουδών θα εξεταστούν στο μάθημα της Κοινωνιολογίας.
Σύμφωνα με τις οδηγίες του υπουργείου Παιδείας, η εξέταση του μαθήματος θα περιλαμβάνει δύο ομάδες θεμάτων, με πέντε υποερωτήματα και 50 μονάδες ανά ομάδα. Η δεύτερη ομάδα περιλαμβάνει δύο θέματα ευρείας ανάπτυξης και απαιτεί ικανότητες συνθετικής ανάλυσης και διασύνδεσης γνώσεων.