Ζήτηση για ταξίδια από τις μεγάλες αγορές προσέλκυσης τουριστών στην Ελλάδα, πολύ ισχυρότερη από ό,τι έχουν μέχρι στιγμής δείξει άλλες σφυγμομετρήσεις, αποκαλύπτει έρευνα της Mindhaus, σύμφωνα με την οποία δύο στους τρεις δυνητικούς ταξιδιώτες είναι έτοιμοι να κάνουν διακοπές φέτος. Αν και οι περισσότεροι προσδιορίζουν ως καθοριστικό σημείο απελευθέρωσης των ταξιδιών την ανακάλυψη και διαθεσιμότητα εμβολίου, εντούτοις δηλώνουν πως θέλουν να κάνουν διακοπές και μάλιστα περισσότερο από άλλες φορές.
Σε δείγμα 2.750 ερωτωμένων σε ορισμένες από τις πλέον σημαντικές αγορές του ελληνικού τουρισμού, τις ΗΠΑ, τη Μεγάλη Βρετανία, τη Γερμανία, τη Γαλλία και την Ιταλία, διερευνήθηκαν οι συμπεριφορές και οι προθέσεις τους σε ό,τι αφορά τα διεθνή ταξίδια αναψυχής και σε ποσοστό 37,9% οι ερωτώμενοι δήλωσαν ότι είναι διατιθέμενοι να ταξιδέψουν ξανά μόλις αρθούν οι ταξιδιωτικοί περιορισμοί και θα ενημερώνονται συνεχώς για την υγειονομική κατάσταση όσο σχεδιάζουν το ταξίδι τους. Ενα πρόσθετο 28,1% δήλωσε ότι, με την άρση των ταξιδιωτικών περιορισμών, θα προγραμματίσει εκείνο το ταξίδι αναψυχής που ονειρευόταν όλο αυτόν τον καιρό.
Παρόλο που όλοι οι ερωτώμενοι της έρευνας προσδιόρισαν την ανακάλυψη εμβολίου ως τον πρώτο παράγοντα για να ξεκινήσουν τα διεθνή ταξίδια, το παραπάνω 66% των ερωτωμένων δήλωσε ότι θεωρεί εξίσου σημαντικά τα σαφή υγειονομικά πρωτόκολλα κατά τη διάρκεια των μετακινήσεων (11,8% των απαντήσεων), τους προορισμούς που διαχειρίστηκαν αποτελεσματικά την κρίση της COVID-19 (11,7% των απαντήσεων), καθώς και την πραγματοποίηση τεστ ανίχνευσης COVID-19 πριν από την πτήση.
Η ομάδα αυτή, επίσης, θεωρεί φέτος την ασφάλεια, τη χαλάρωση, την ξεγνοιασιά και τη διασκέδαση περισσότερο σημαντικές σε σχέση με τις περυσινές διακοπές της, ακόμα και από το προσιτό κόστος. Επιπροσθέτως, αξιολογούν περισσότερο από πέρυσι το αίσθημα ανακάλυψης (Γαλλία) και περιπέτειας (ΗΠΑ) για το επόμενο διεθνές ταξίδι τους. Σύμφωνα με την έρευνα και για την ίδια ομάδα ταξιδιωτών, η Γαλλία (55%), η Μεγάλη Βρετανία (55%) και η Γερμανία (62%) είναι περισσότερο έτοιμες να ξεκινήσουν τα διεθνή ταξίδια, καθώς τα ανάλογα ποσοστά των ερωτωμένων δήλωσαν ότι προτίθενται να ταξιδέψουν στο εξωτερικό εντός του 2020.
Η Mindhaus, εταιρεία στρατηγικής τουριστικού marketing και μέλος της V+O Greece, σε συνεργασία με το Pollfish, DIY ερευνητική πλατφόρμα, απέκτησαν πληροφορίες και insights μέσω πρωτογενούς, ποσοτικής έρευνας αναφορικά με τις ταξιδιωτικές τάσεις όπως αυτές επηρεάζονται και διαμορφώνονται λόγω COVID-19.
Η έρευνα πραγματοποιήθηκε στις 13 και 14 Μαΐου 2020 και απευθύνθηκε σε άτομα άνω των 18 ετών που είχαν σχεδιάσει τουλάχιστον ένα ταξίδι αναψυχής στο εξωτερικό για το 2020.
Πηγή: Καθημερινή