Πληθαίνουν οι αντιδράσεις για τα αδιαφανή κριτήρια διανομής της κρατικής χρηματοδότησης προς τα ΜΜΕ στο πλαίσιο της καμπάνιας «Μένουμε Σπίτι» και «Μένουμε Ασφαλείς», μετά τις αποκαλύψεις ότι άγνωστες ή ανενεργές ιστοσελίδες έλαβαν αξιοσημείωτα ποσά, την ώρα που η κυβέρνηση αρνείται να δώσει στη δημοσιότητα τη σχετική λίστα.
Πλέον, το αντίκτυπο αυτής της κατάστασης έφτασε και στην κυβερνητική παράταξη, προκαλώντας αιχμές και εκ των έσω, οι οποίες εκφράζονται πλέον και δημοσίως.
Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση της Καθημερινής, η οποία σημειώνει, μεταξύ άλλων, στο κύριο άρθρο της, στο φύλλο του Σαββάτου, 15 Ιουνίου:
«Οταν το κράτος ξοδεύει χρήματα του Ελληνα φορολογουμένου σε μια διαφημιστική καμπάνια, πρέπει να το κάνει με διαφάνεια και σαφείς κανόνες. Υπήρξαν κυβερνήσεις στο παρελθόν που έκαναν ακρότητες και χρησιμοποίησαν το δημόσιο χρήμα ως πολιτικό εργαλείο. Καλό είναι να μη δημιουργούνται υποψίες ότι το φαινόμενο αυτό συνεχίζεται. Η πλήρης διαφάνεια είναι ο μόνος δρόμος, όπως και η θέσπιση καθαρών κανόνων».
«Πρώτα η διαφάνεια όταν ξοδεύεται το χρήμα του Έλληνα φορολογούμενου»
Μπορεί να είναι λίγα λόγια, λίγες προτάσεις, αλλά όταν μια εφημερίδα με τη βαρύτητα της «Καθημερινής» (η «βαρύτητα» δεν εξαρτάται από την πολιτική τοποθέτηση) χαρακτηρίζει ως «Κύριο Άρθρο» το καμπανάκι αγωνίας προς την κυβέρνηση, τότε είναι είδηση, σχολιάζει το documentonews.gr.
Αναφέρεται στην διαφάνεια που πρέπει να χαρακτηρίζει τις δαπάνες του κρατικού χρήματος και συγκεκριμένα τα 20 εκατομμύρια ευρώ προς τα ΜΜΕ με το «πρόσχημα» της διαφημιστικής δαπάνης. Εννοείται πως πρόκειται για τα έργα και της ημέρες του κυβερνητικού εκπροσώπου Στέλιου Πέτσα και όχι μόνον.
Η εφημερίδα σημειώνει με νόημα πως πρώτα έρχεται η διαφάνεια και οι σαφείς κανόνες όταν ξοδεύεται το χρήμα του Έλληνα φορολογούμενου.
Και αυτά τα λέει η ιστορική εφημερίδα της συντηρητικής παράταξης, η ναυαρχίδα της Δεξιάς.
Σημειώνει επίσης πως «καλό είναι να μην δημιουργούνται υποψίες ότι το φαινόμενο αυτό συνεχίζεται», ενώ ζητά την πλήρη διαφάνεια.
Είναι άγνωστο αν το αίτιο του άρθρου αυτού στην πρώτη σελίδα ήταν ο επιμερισμός και το ύψος των ποσών ανά ΜΜΕ ή ότι η κυβέρνηση πλήττεται ισχυρά με την κριτική στην επιλογή της που παραπέμπει σε καθαρό σκάνδαλο και διασπάθιση του σημόσιου χρήματος.
Είτε το ένα, είτε το άλλο, το καμπανάκι της «Καθημερινής» έχει ένα σκοπό: Κάνατε ένα τραγικό φάουλ, μην συνεχίζετε…
Το άρθρο δημοσιεύεται και στην ηλεκτρονική της μορφή.
ΚΥΡΙΟ ΑΡΘΡΟ
Πρώτα η διαφάνεια
Οταν το κράτος ξοδεύει χρήματα του Ελληνα φορολογουμένου σε μια διαφημιστική καμπάνια, πρέπει να το κάνει με διαφάνεια και σαφείς κανόνες. Υπήρξαν κυβερνήσεις στο παρελθόν που έκαναν ακρότητες και χρησιμοποίησαν το δημόσιο χρήμα ως πολιτικό εργαλείο. Καλό είναι να μη δημιουργούνται υποψίες ότι το φαινόμενο αυτό συνεχίζεται. Η πλήρης διαφάνεια είναι ο μόνος δρόμος, όπως και η θέσπιση καθαρών κανόνων.