«Η εκπαίδευση μαζί με τον πολιτισμό μπορούν να αποτελέσουν δυναμικό πεδίο ανάπτυξης της Ελλάδας. Η γνώση μαζί με τις νέες τεχνολογίες και την Παιδεία είναι παράγοντες που διαμορφώνουν την προοπτική της νέας γενιάς».
Αυτό υπογράμμισε η πρόεδρος του ΚΙΝΑΛ Φώφη Γεννηματά σε τηλεδιάσκεψη που είχε με εκπαιδευτικούς. Η πρόεδρος του ΚΙΝΑΛ τόνισε πως «είμαστε απέναντι στις ισοπεδωτικές και εξευτελιστικές διαδικασίες τις «παπαγαλίες» και στις συντηρητικές λογικές της «πειθαρχίας», του στιγματισμού των μαθητών, του «φόβου» απέναντι σε κάθε νέο και δημιουργικό. Στόχος η υπέρβαση της μαθησιακής κρίσης που μαστίζει σήμερα την πατρίδα μας και υπονομεύει το μέλλον της νέας γενιάς. Με πολιτικές που οδηγούν στην βελτίωση των επιδόσεων όλων των μαθητών και στην αριστεία, ταυτόχρονα με τη στήριξη των αδύναμων. Ποιοτική εκπαίδευση για όλους τους μαθητές και μείωση του μαθησιακού χάσματος με μετρήσιμους στόχους. Γι’ αυτό στηρίζουμε τη Δημόσια Εκπαίδευση. Θέλουμε έναν εκπαιδευτικό ελευθερίας και ευθύνης, δημιουργίας και πρωτοβουλίας».
Υπεραμύνθηκε των μεταρρυθμίσεων στην Παιδεία από την κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ το 2011, όπως το ψηφιακό σχολείο, «που δυστυχώς», ανέφερε, «ή εγκαταλείφθηκε ή υπονομεύτηκε από τις μετέπειτα κυβερνήσεις. Σήμερα βιώνουμε την αντιμεταρρύθμιση της Νέας Δημοκρατίας που έρχεται ως συνέχεια της καταστροφικής πολιτικής του ΣΥΡΙΖΑ. Για μας είναι φανερό ότι η κυβέρνηση προχωράει στο μέλλον κάνοντας βήματα στο παρελθόν τόσο σε πολιτικές όσο και πρακτικές. Είχαμε την ευκαιρία αναλυτικά να παρουσιάσουμε στην Βουλή την τεκμηριωμένη κριτική όχι μόνο στο πρόσφατο νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας αλλά και σε όλα τα θέματα που αφορούν την Εκπαίδευση. Τελικά η κυβέρνηση της ΝΔ διαμορφώνει ένα σχολείο συντηρητικό, αναχρονιστικό, με το «βλέμμα» στραμμένο στο χθες».
Ως στόχους του διαλόγου με τους εκπαιδευτικούς η κ. Γεννηματά έθεσε:
– το ψηφιακό σχολείο και την σύνδεση του μαθήματος με την εξ αποστάσεως διδασκαλία
– το ολοήμερο δημοτικό με το ενιαίο αναμορφωμένο πρόγραμμα
– τα νέα προγράμματα σπουδών, με βάση τις σύγχρονες παιδαγωγικές προσεγγίσεις
– την παροχή πιστοποίησης για την Αγγλική γλώσσα και την πληροφορική σε κάθε μαθητή, με την αποφοίτηση από την Γ Γυμνασίου
– να καταστεί η Επαγγελματική Εκπαίδευση μια ελκυστική και βιώσιμη επιλογή για τους νέους
– την θεσμοθέτηση ενός πραγματικού Εθνικού Απολυτηρίου, για την ενιαία αξιολόγηση των μαθητών, ως προαπαιτούμενο για την πρόσβαση στην Ανώτατη Εκπαίδευση
– την ανάπτυξη συστημάτων συμβουλευτικής και επαγγελματικού προσανατολισμού, εξατομικευμένα σύμφωνα με τις δεξιότητες του μαθητή και τις αναπτυξιακές προοπτικές της χώρας
– ένα σχολείο για όλους, ενισχύοντας τις δομές της Ειδικής Αγωγής.