Εγκρίθηκε με ευρεία πλειοψηφία από το δημοτικό συμβούλιο Αθηναίων το αίτημα προς τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών για την παράταση μέχρι τις 21 Νοεμβρίου, της ισχύος της Κοινής Υπουργικής Απόφασης που αφορά την «επιβολή προσωρινών κυκλοφοριακών μέτρων και ρυθμίσεων στην περιοχή του Κέντρου της Αθήνας» και το Μεγάλο Περίπατο.
Στην συνεδρίαση της Δευτέρας συζητήθηκε η λήψη επιπλέον υποστηρικτικών μέτρων (σηματοδότηση, διαρκής αστυνόμευση, ελεγχόμενη στάθμευση κ.ά.) και η ουσιαστική ενεργοποίηση των λεωφορειολωρίδων, που θα διευκολύνει την ταχύτερη κίνηση των μέσων μαζικής μεταφοράς. Όπως ανέφερε στην τοποθέτησή του ο δήμαρχος Αθηναίων, Κώστας Μπακογιάννης, στις 21 Αυγούστου ξεκινά «το δεύτερο τρίμηνο της πιλοτικής παρέμβασης» στο κέντρο της πρωτεύουσας, του Μεγάλου Περιπάτου, με την παραχώρηση μεταξύ άλλων, μιας ακόμα λωρίδας στην οδό Πανεπιστημίου για την κυκλοφορία των μέσων μαζικής μεταφοράς. «Με αυτόν τον τρόπο δίνουμε μία ακόμα λωρίδα της Πανεπιστημίου για την κυκλοφορία των οχημάτων ώστε να έχουμε εκτίμηση των κυκλοφοριακών επιπτώσεων, και να προχωρήσουμε στις αποφάσεις για τη διαμόρφωση του τελικού έργου» είπε. Ακόμη προανήγγειλε για το Σεπτέμβριο «ένα τριήμερο ανοιχτής και ζωντανής συζήτησης με όλους τους φορείς» δημόσια, καθώς και τη σύσταση δυο νέων δομών: μια Μονάδα Ενημέρωσης και Υποστήριξης για τα ερωτήματα και τις προτάσεις των πολιτών, και ένα Μόνιμο Παρατηρητήριο Κινητικότητας.
Ο επικεφαλής της «Ανοιχτής Πόλης», Νάσος Ηλιόπουλος, κατηγόρησε τη δημοτική αρχή ότι με την πρακτική της «ακύρωσε τη διάθεση για συνεργασία» της παράταξής του. Συγκεκριμένα, έκανε λόγο για μεγάλη προχειρότητα, ασυδοσία και έλλειψη διαβούλευσης. «Θα φανεί αν πρόκειται για κάτι πειραματικό, ή αν όλα αυτά έγιναν έτσι, προκειμένου η πόλη να συνηθίσει κάτι προαποφασισμένο». Ωστόσο σημείωσε ότι αυτός «ο λάθος δρόμος της υλοποίησης που έχει ακολουθηθεί», δεν ακυρώνει την πραγματική ανάγκη για την πόλη να υπάρξει ένα ζωντανό κέντρο. Στο πλαίσιο αυτό κατέθεσε εννέα προτάσεις, μεταξύ των οποίων ήταν ο περιορισμός των βραχυχρόνιων μισθώσεων διαμερισμάτων, η 24ωρη λειτουργία του ΜΕΤΡΟ, η αξιοποίηση άδειων δημόσιων κτιρίων, η στήριξη της επαναφοράς του κέντρου της Αθήνας ως επιλογής μόνιμης κατοικίας κ.ά.. Ο επικεφαλής της παράταξης «Αθήνα Είσαι Εσύ», Παύλος Γερουλάνος, άσκησε κι εκείνος κριτική σε πολλές πτυχές του εγχειρήματος και κυρίως σε ενέργειες της Δημοτικής Αρχής, συνδέοντας τη συνέχιση της στήριξης της παράταξής του, με την εκπλήρωση συγκεκριμένων προυποθέσεων για περισσότερη διαφάνεια, διαβούλευση, ευρύτερη συμμετοχή εξειδικευμένων επιστημόνων κ.ά., όπως τις διατύπωσε και προ ημερών σε επιστολή του προς το δήμαρχο. Ακόμη, για την κατάσταση και τα προβλήματα που αναμένεται να δημιουργηθούν το Σεπτέμβριο σε ό,τι αφορά το κυκλοφοριακό, ζήτησε από τώρα να μεριμνήσει η διοίκηση του δήμου και για την αντιμετώπισή τους. Από τη «Λαϊκή Συσπείρωση», ο δημοτικός σύμβουλος, Στέλιος Λάμπρου, τόνισε ότι από το έργο αυτό «δεν έχει να κερδίσει τίποτε ο αθηναϊκός λαός» και εκείνοι που θα επωφεληθούν είναι «μόνο οι μεγαλοξενοδόχοι και μεγαλέμποροι». Ο επικεφαλής της παράταξης «Αθήνα για την Ελλάδα», Γιώργος Καραμπελιάς, κατήγγειλε τη διοίκηση του δήμου ότι μετατρέπει το κέντρο σε τουριστική περιοχή, χωρίς να λαμβάνονται υπόψη οι ανάγκες των κατοίκων αλλά και των βιοτεχνών που λειτουργούν εκεί. Ο επικεφαλής της παράταξης «Αθήνα και πάλι Αθήνα», Γιώργος Βουλγαράκης, αναφέρθηκε σε ανάλογες παρεμβάσεις που έχουν γίνει σε ευρωπαϊκές πόλεις και στα θετικά αποτελέσματα που υπήρξαν γι’ αυτές. « Ξαναβρήκαν ζωή, υπήρξε επανακατοίκηση και διαμορφώθηκε μια νέα κουλτούρα αστικότητας» παρατήρησε.