Με τους επιστήμονες, οι οποίοι προτείνουν να μην ανοίξουν τα σχολεία της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης μέσα στον Δεκέμβριο, συντάσσονται οι καθηγητές Γυμνασίων και Λυκείων και ζητούν η επαναλειτουργία τους να γίνει τον Ιανουάριο.
Οι καθηγητές – μέσω της Ομοσπονδίας τους – επισημαίνουν ότι μέχρι σήμερα παρατηρήθηκαν πολλοί θάνατοι εκπαιδευτικών ενώ αρκετοί είναι διασωληνωμένοι στα νοσοκομεία. Όπως υπογραμμίζει στο ethnos.gr o πρόεδρος της ΟΛΜΕ, Θεόδωρος Τσούχλος, πολλοί καθηγητές και ιδιαίτερα σε περιοχές όπως η Πέλλα, η Θήβα και η Θεσσαλονίκη, έχασαν τη ζωή τους από τον κορονοϊό, ενώ μεγάλος αριθμός βρίσκεται σε νοσοκομεία σε βαριά κατάσταση (διασωληνωμένοι).
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Ομοσπονδίας, από την ημέρα που άνοιξαν τα Γυμνάσια και τα Λύκεια έχουν καταγραφεί 5.000 κρούσματα, σε ηλικίες έως 17 ετών, ενώ 1.000 σχολεία ή τμήματα είχαν κλείσει λόγω κάποιου κρούσματος. «Εμείς θέλουμε να ανοίξουν τα σχολεία με ασφάλεια και όχι με τους ίδιους όρους που άνοιξαν στην έναρξη της χρονιάς και επειδή η κατάσταση είναι δύσκολη να εξασφαλίσουμε ότι η τηλεκπαίδευση θα γίνεται χωρίς προβλήματα», λέει ο κ. Τσούχλος και υπογραμμίζει ότι: «Από την ήμερα που άνοιξαν τα σχολεία έχουν συμβεί τραγικά γεγονότα. Η υπουργός έχει να μας δει από τις 8 Οκτωβρίου και δεν απαντά στο αίτημα για νέα συνάντηση. Για το λόγο αυτό, το διοικητικό συμβούλιο της Ομοσπονδίας μας θα πάει την Πέμπτη στις 13:00 στο υπουργείο και θα ζητήσει συνάντηση με την κυρία Κεραμέως. Ταυτόχρονα συνάδελφοι σε ολόκληρη τη χώρα θα πραγματοποιήσουν συγκεντρώσεις διαμαρτυρίας στις διευθύνσεις εκπαίδευσης.
Οι εκπαιδευτικοί θέλουν ανοιχτά σχολεία αλλά με ασφάλεια για όλους». Από την πλευρά του υπουργείου Παιδείας, η κυρία Κεραμέως, δηλώνει ότι δεν έχει παρθεί απόφαση για το άνοιγμα των σχολείων, τονίζοντας ότι «θα περιμένουμε να δούμε πως ακριβώς εμφανίζεται το επιδημιολογικό φορτίο και από εκεί και πέρα θα ληφθούν οι αποφάσεις.
Το άνοιγμα των σχολείων είναι σύνθετη διαδικασία, θα το δούμε». Η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας και η κυβέρνηση γνωρίζουν, ότι σε κάθε περίπτωση θα χρειαστεί να γίνουν πολλές προσαρμογές στην εκπαιδευτική διαδικασία και κυρίως για τους μαθητές της Γ’ Λυκείου, όπως η μείωση της εξεταστέας ύλης στα μαθήματα των πανελλαδικών εξετάσεων, όπως έγινε και πέρυσι, ή να μην εφαρμοστεί ο θεσμός της Τράπεζας θεμάτων για την Α’ Λυκείου, όπως προβλέπει το πρόγραμμα μέχρι στιγμής.
Για τους λόγους αυτούς μάλιστα, το υπουργείο Παιδείας βρίσκεται σε συνεχή συνεργασία με το ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ), καθώς είναι βέβαιο ότι θα χρειαστούν πολλές αναπροσαρμογές της εκπαιδευτικής διαδικασίας παρά το γεγονός ότι πλέον η τηλεκπαίδευση λειτουργεί σχετικά ομαλά, αλλά σε κάθε περίπτωση η δια ζώσης διδασκαλία είναι απαραίτητη για την αφομοίωση της ύλης. Αυτός είναι και ο λόγος που το ΙΕΠ, έχει μπει ήδη στη διαδικασία πρότασης για μείωση της ύλης στις πανελλαδικές του 2021,αφού είναι δεδομένο ότι δεν έχουν όλοι οι μαθητές ίσες ευκαιρίες όσον αφορά στην τηλεκπαίδευση και κυρίως σε απομακρυσμένες περιοχές της χώρας, που δεν υπάρχει η δυνατότητα παρακολούθησης φροντιστηριακών μαθημάτων για τη βοήθεια αυτών των μαθητών.
Παράγοντες του υπουργείου Παιδείας, δηλώνουν στο ethnos.gr, ότι «παρά το γεγονός ότι ακόμη είναι νωρίς να παρθούν οριστικές αποφάσεις, πρέπει να παρακολουθούμε την κατάσταση στα σχολεία καθημερινά, ώστε όταν έρθει η ώρα να δώσουμε λύσεις σωστές για όλα τα παιδιά και να μην υπάρχουν αδικίες».