Μηχανικοί και εργαζόμενοι άρχισαν από νωρίς να προειδοποιούν για πιθανή πυρηνική καταστροφή αμέσως μετά την έναρξη λειτουργίας του ενώ ΜΚΟ υπέβαλε αγωγή σε τουρκικό δικαστήριο ζητώντας να σταματήσει η κατασκευή.
Στην καταγγελία πως υπάρχει μια μια ρωγμή στο τσιμεντένιο δάπεδο του πυρηνικού σταθμού του Ακούγιου (συνολικό κόστος του έργου 20 δισεκατομμύρια δολάρια), που κατασκευάζει η Τουρκία στην παράκτια πόλη Μερσίνη της νοτιοανατολικής Μεσογείου, προχώρησε με δήλωσή του την Κυριακή ο βουλευτής της αντιπολίτευσης Αλί Μαχίρ Μπασασίρ.
Συγκεκριμένα, ο βουλευτής του κεμαλικού Ρεπουμπλικανικού Λαϊκού Κόμματος (CHP) ανέφερε στο Twitter, ότι θαλασσινό νερό εισχωρεί από το τσιμεντένιο δάπεδο του σταθμού, ο οποίος κατασκευάζεται από τη ρωσική κρατική υπηρεσία πυρηνικής ενέργειας Rosatom,
Μάλιστα, μοιράστηκε και βίντεο που δείχνει τη ρωγμή.
CHP Milletvekili Ali Mahir Başarır: “Akkuyu Nükleer Santrali’nin zemini çatladı”
— Jurnal Türkiye (@JurnalTr) January 10, 2021
Ο βουλευτής προέτρεψε τους κυβερνητικούς αξιωματούχους να απορρίψουν το έργο, ισχυριζόμενος ότι το δάπεδο όπου θα τοποθετηθεί ο αντιδραστήρας έχει ήδη υποστεί ζημιά κατά τη φάση κατασκευής του. Παράλληλα, μηχανικοί και εργαζόμενοι άρχισαν από νωρίς να προειδοποιούν για πιθανή πυρηνική καταστροφή αμέσως μετά την έναρξη λειτουργίας του ενώ ΜΚΟ υπέβαλε αγωγή σε τουρκικό δικαστήριο ζητώντας να σταματήσει η κατασκευή.
«Η χώρα μας σύρεται σε μια μη αναστρέψιμη καταστροφή, επειδή το Ακούγιου βρίσκεται σε σεισμογενή ζώνη. Το έδαφος είναι (σαθρό) εξ ολοκλήρου από νερό. Εάν συμβεί σεισμός μετά την κατασκευή, η Μεσόγειος και η Μερσίνη θα υποστούν μια τραγωδία», πρόσθεσε, σημειώνοντας ότι αξιωματούχοι πρέπει να σταματήσουν το έργο όσο υπάρχει ακόμα χρόνος.
Η Τουρκία και η Ρωσία υπέγραψαν συμφωνία συνεργασίας για την κατασκευή του σταθμού το 2010 και το έργο ξεκίνησε το 2018. Το εργοστάσιο θα διαθέτει τέσσερις μονάδες και αναμένεται να παράγει περίπου 35 δισεκατομμύρια κιλοβάτ ετησίως σε πλήρη ισχύ και αναμένεται να καλύπτει περίπου το 10% των αναγκών ηλεκτρικής ενέργειας της Τουρκίας.
Το έργο πρόκειται να ολοκληρωθεί το 2023.
Πηγή: documentonews.gr