Ο Μουσικός, ο ερμηνευτής, αλλά και δισκογραφικός παραγωγός. Με το κόκκινο φουλάρι στις εμφανίσεις του επί σκηνής όπου τον χαρακτήρισαν ως τον “Ινδιάνο” Της Ελληνικής, μουσικής. Συνεργάστηκε με τα μεγαλύτερα ονόματα της μουσικής σκηνής όπως: Ρασούλης, Σαββόπουλος, Χατζηδάκης κ.α Επίσης ήταν ο δημιουργός του στουντίου “Αγροτικόν” όπου ήταν η πόρτα για πολλούς νέους καλλιτέχνες. Ο “Αύγουστος”, το “Τρελή και αδέσποτη” αλλά και “Κανείς εδώ δεν τραγουδά” είναι από τις πολλές επιτυχίες του Παπάζογλου που μας το έκαναν γνωστό.
Ο Νίκος Παπάζογλου γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη το Μάρτιο του 1948, οι περισσότεροι γνωρίζουν πως τα πρώτα του βήματα στη μουσική ξεκίνησαν τη δεκαετία του 60. Όταν ήταν 19 χρονών αντικατέστησε όσο έλειπε ο Πασχάλης για τη στρατιωτική του θητεία τη θέση του στο συγκρότημα των Olympians. Το συγκρότημα “Zealot” που σημάνει ζηλωτής δημιουργήθηκε στη Γερμανία με όχι και τόσο καλά αποτελέσματα. Η απόπειρα στο εξωτερικό δεν πήγε και τόσο καλά η οποία δυστυχώς σφραγίστηκε με την ηχογράφηση έξι τραγουδιών τα οποία δεν κίνησαν το ενδιαφέρον των ξένων εταιριών δισκογραφίας. Ένα από αυτά τα τραγούδια ήταν το “Χθες βράδυ” όπου το αγαπήσαμε αργότερα σε ελληνικό στίχο.
Η Ζωή του Παπάζογλου στην Θεσσαλονίκη.
Ο Νίκος Παπάζογλου έζησε στις αλάνες της Θεσσαλονίκης αυτόν τον έκανε να δει από κοντά όλες τις δυσκολίες των μουσικών. Ένα από αυτά ήταν έλλειψη χώρου, ώστε να κάνουν πρόβες αλλά και να τραγουδούν. Το αποτέλεσμα ήταν να πηγαίνουν τα βράδια παρέες κρυφά στο λευκό πύργο και με κεριά να τραγουδούν. Γνωρίζοντας ίσως τις δυσκολίες των μουσικών αφού το έζησε και ό ίδιος με την επιστροφή του από το εξωτερικό δημιούργησε το “Αγροτικόν” το 1977. Ο σκοπός της δημιουργίας του συγκεκριμένου στουντίου ήταν να βοηθήσει νέους καλλιτέχνες που δεν έβρισκαν πόρτες στη δισκογραφία. Φυσικά όταν χρειαζόταν συμμετείχε σε πολλούς δίσκους βοηθώντας ως παραγωγός, ενορχηστρωτής, μουσικός κ.α. Θέλετε να διαβάσετε μερικά ονόματα που πέρασαν από το “Αγροτικόν”; Διαβάστε: Σωκράτης Μάλαμας, Μελίνα Κανά, Ορφέας Περίδης κ.α
Έχει συνεργαστεί με μεγάλα ονόματα όπως ο Μάνος Χατζηδάκης αλλά οι: Μανώλης Ρασούλης, ο Διονύσιος Σαββόπουλος και ο Νίκος Ξυδάκης ήταν δίπλα του πολλά χρόνια. Ο δίσκος που ίσως τον στιγμάτισε και τον έκανε γνωστό σε όλο τον κόσμο της μουσικής ήταν “Η εκδίκηση της γυφτιάς”. Ήταν ο πρώτος επίσημος δίσκος, ο δίσκος που τον έβαλε για τα καλά στη μουσική σκηνή. Τραγούδια όπως το “Τρελή και αδέσποτη” αλλά και “Κανείς εδώ δεν τραγουδά” τον έκαναν αγαπητό αφού μέχρι και σήμερα πολλοί τα σιγοτραγουδούν. Οι ζωντανές εμφανίσεις του σε όλη την Ελλάδα τον καθιέρωσαν, αφού εκεί φάνηκε ακόμα περισσότερο τα χαρίσματα που είχε στη μουσική. Από κάποια στιγμή και μετά ιδιαίτερα από τη δεκαετία του ’90 κάθε φορά που ανακοινώνονταν που θα τραγουδήσει τα εισιτήρια γινόταν ανάρπαστα. Εκεί υιοθέτει και το κόκκινο φουλάρι, ένα στυλ που δεν αποχωρίστηκε ποτέ. Αρκετοί μουσικόφιλοι λόγω του στυλ που υιοθέτησε τον ονόμασαν ως τον “Ινδιάνο” της ελληνικής μουσικής.
Οι 2 δίσκοι που άφησαν το στίγμα του και η συνεργασία με τον Ρασούλη.
Φτάνοντας στο τέλος να σας γράψουμε 2 δίσκους οι οποίοι για εμάς προσωπικά έδωσαν το στίγμα του Νίκου Παπάζογλου. Πέρα από τη πρώτη του δισκογραφική εμφάνιση, “Η Εκδίκηση της γυφτιάς” το 1978, ήταν το “Χαράτσι” το 1984. Το “Χαράτσι’ ήταν ο δίσκος που πάντρεψε το ροκ, το τσέλο, την ηλεκτρική κιθάρα αλλά και το μπαγλαμαδάκι. Δίνοντας μαθήματα στους μουσικούς ότι όλα μπορούν να γίνουν στη μουσική και εκτός εσκαμμένων. Ο επόμενος είναι ο δίσκος που περιέχει το τραγούδι “Πότε βούδας πότε κούδας” με τίτλο “Μέσων νεφών” που κυκλοφόρησε το 1986. Φυσικά και ο τελευταίος δίσκος όπου έχετε την ευκαιρία να τον δείτε και στο young people.gr όπου σας τον προτείναμε για την δισκοθήκη σας με τίτλο: “Ήμουν κι εγώ εκεί”.
Δεν θα μπορούσαμε να μην αναφέρουμε σε αυτό το αφιέρωμα την συνεργασία ή καλύτερα τη μεγάλη φιλία του με τον Μανώλη Ρασούλη. Όπου σίγουρα στις δύσκολες στιγμές του Παπάζογλου αλλά και στις μεγάλες δημιουργίες του ήταν και αυτός που έβαζε τη δική του υπογραφή. Ήταν δύο καλλιτέχνες που η χημεία τους φαινόταν στο αποτέλεσμα, στα ακούσματα φαινόταν η επιρροή που είχε ο Ρασούλης στον Παπάζογλου. Ο Παπάζογλου ήθελε σίγουρα κάποιον να το συμπληρώνει και αυτός σίγουρα ήταν ο Ρασούλης.
Δισκογραφία του Νίκου Παπάζογλου:
Η Εκδίκηση της γυφτιάς – 1978.
Το δήθεν – 1979.
Χαράτσι – 1984.
Μέσων νεφών – 1986.
Σύνεργα – 1990.
Επιτόπιος ηχογράφησης στο θέατρο του Λυκαβηττού – 1991.
Όταν κινδυνεύεις παίξε την πουρούδα – 1995.
Μάγισσα Σελήνη – 2005.
Ανθολογία – 2008.
Ήμουν κι εγώ εκεί – 2009.
Η προσωπική ζωή και ο επίλογος.
Έφυγε από τη ζωή στις 17 Απριλίου του 2011 στην ηλικία των 63 ετών, νικημένος από τον καρκίνο
Για την προσωπική του ζωή θα αναφέρουμε μόνο ότι ήταν παντρεμένος με τη Βαρβάρα με τη οποία είχε απόκτηση 2 παιδιά, για αυτούς έγραψε όπως έχει πει ο ίδιος το τραγούδι “Αύγουστος”. Έφυγε από τη ζωή στις 17 Απριλίου του 2011 στην ηλικία των 63 ετών, νικημένος από τον καρκίνο λίγο καιρό μετά τον θάνατο ενός από τους καλύτερους φίλους του στη ζωή του, τον Μανώλη Ρασούλη.
Ο Νίκος Παπάζογλου είναι ο Έλληνας Τραγουδοποιός, ο Μουσικός συνθέτης, ο Στιχουργός, ο Παραγωγός εκείνος που έδωσε στην μουσική ένα διαφορετικό στίγμα, ύφος. Πρωτότυπο για πολλούς αφού συνδύασε αρμονικά, ήχο, στίχο, όργανα (όπως το μπαγλαμαδάκι) και ερμηνεία με αποτελέσματα τη δημιουργία τραγουδιών που εντυπωσιάζουν. Ήταν ένας πραγματικός “εργάτης” της μουσικής, όπου τον ωθούσε η αγάπη του για την μουσική και όχι το χρήμα. Αυτό φαίνονταν εύκολα μέσα από πολλές πράξεις του όπως: Η διοργάνωση συναυλιών σε μέρη στην Ελλάδα όπως η Αστυπάλαια, Το Αγαθονήσι, Η Νίσυρος. Πολλές συναυλίες δεν είχαν το χρηματικό μπάτζετ που χρειαζόταν, έτσι έβαζε από την τσέπη του. Χρησιμοποιούσε ερασιτέχνες μουσικούς και δημιούργησε το “Αγροτικόν” για να δώσει βήμα και ευκαιρία σε μουσικούς που δεν είχαν τα χρήματα. Αυτός ήταν ο Νίκος Παπάζογλου.