Διαθέτοντας πλέον την τεχνογνωσία, την υποστήριξη -και το πιο σημαντικό- τα απαραίτητα κεφάλαια από το νέο της ιδιοκτήτη, η Nova όπως ονομάζεται πλέον η Forthnet, ετοιμάζεται να επανατοποθετηθεί στην ελληνική αγορά με στόχο να καταστεί και πάλι ανταγωνιστική απέναντι στους υπόλοιπους “παίχτες” του κλάδου των τηλεπικοινωνιών.
Όπως δήλωσε χθες η διευθύνουσα σύμβουλος του ομίλου United Group, Victoriya Boklag η νέα εποχή της Nova θα βασιστεί στους τρεις πυλώνες του περιεχομένου, των δικτύων και της εξυπηρέτησης πελατών. Όπως πρόσθεσε η ίδια αυτή είναι η τακτική που ακολουθείται απ’ όλες τις εταιρείες του ομίλου στις αγορές που αυτός δραστηριοποιείται.
Η United Group και ο βασικός της μέτοχος BC Partners εμφανίζονται διατεθειμένοι να επενδύσουν σημαντικά στην ελληνική αγορά. Όπως είπε η κυρία Boklag ο όμιλος του τελευταίους μήνες έχει επενδύσει περί τα 150 εκατ. ευρώ για την εξαγορά και την αναδιοργάνωση της Forthnet, ενώ μέχρι το τέλος της χρονιάς πρόκειται να επενδυθούν ακόμη 50 εκατ. ευρώ για την αναβάθμιση του τεχνολογικού εξοπλισμού, την αναδιαμόρφωση του περιεχομένου και τη βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών. Τέλος, αυτή τη περίοδο διαμορφώνεται η δεύτερη φάση του επενδυτικού της προγράμματος, σε ορίζοντα πενταετίας.
Η μάχη του περιεχομένου
Το πρώτο μέτωπο που έχει επιλέξει να αντιμετωπίσει η διοίκηση της Nova είναι αυτό της συνδρομητικής τηλεόρασης σε συνδυασμό με την παραγωγή και τη διαχείριση περιεχομένου. Όπως αναφέρθηκε στη χθεσινή συνέντευξη Τύπου η Nova αποτελεί παραδοσιακά τον μεγαλύτερο επενδυτή σε περιεχόμενο Pay TV στην Ελλάδα, καθώς δαπανά κάθε χρόνο το ποσό των 100 εκατ. ευρώ για τον σκοπό αυτό.
Κάνοντας ειδική αναφορά σε αυτές τις επενδύσεις η κυρία Boklag έσπευσε να ξεκαθαρίσει πως η διαπραγμάτευση που βρίσκεται σε εξέλιξη για τις υπηρεσίες τηλεοπτικού περιεχομένου που πουλάει η Nova σε Vodafone και Wind, καθώς τα υπάρχοντα λήγουν στο τέλος του έτους, πιθανότατα δεν θα οδηγήσει σε μείωση των τιμών.
Η επικεφαλής της United Group σημείωσε πως οι επενδύσεις σε περιεχόμενο θα αυξηθούν τόσο στο αθλητικό περιεχόμενο όπου θα αναζητηθούν νέες ευκαιρίες δημοφιλών πρωταθλημάτων, όσο και στο ψυχαγωγικό περιεχόμενο ακόμη και με νέες τοπικές παραγωγές.
Ειδική αναφορά έκανε στην πειρατεία που αποτρέπει την ενίσχυση των επενδύσεων. “Πριν αναλάβουμε, επισήμως, τον έλεγχο της Forthnet είχαμε δεσμευτεί να ενώσουμε όλο το ελληνικό ποδόσφαιρο στη Nova, αλλά δυστυχώς αυτή η επένδυση δεν έχει οδηγήσει στην αύξηση του αριθμού των συνδρομητών μας. Βασική αιτία γι’ αυτό είναι η μεγάλη πειρατεία” σημείωσε η κυρία Boklag, συμπληρώνοντας πως στη χώρα μας υπάρχουν περίπου 400.000 πειρατικές συνδέσεις.
Ιδιαίτερη προσοχή θα δοθεί και στις υπηρεσίες streaming. Όπως είπε η κυρία Βοκlag, τους επόμενους μήνες, η Nova θα λανσάρει και στην Ελλάδα τη πλατφόρμα streaming της United Group (EON Tv) που θα είναι πιο εύχρηστη και θα αντικαταστήσει την υφιστάμενη.
Η αγορά κινητής και το ενδιαφέρον για τη Wind
Στο μέτωπο των τηλεπικοινωνιών, το σχέδιο για τη δραστηριοποίηση της Nova στην κινητή αν και έχει περάσει σε δεύτερη μοίρα, δεν έχει εγκαταλειφθεί. Στο πλαίσιο αυτό η επικεφαλής της United Group επιβεβαίωσε το ενδιαφέρον για ενδεχόμενη συγχώνευση της Nova με τη Wind, χωρίς όμως να δώσει περισσότερες πληροφορίες για το αν έχουν υπάρξει σχετικές συνομιλίες. Κύκλοι της Wind πάντως σχολίασαν αυτές τις δηλώσεις λέγοντας πως “όποιος ενδιαφέρεται μπορεί να επικοινωνήσει με τους μετόχους της εταιρείας”.
Στο τραπέζι βρίσκεται και η δραστηριοποίηση της Nova ως εικονικός πάροχος κινητής τηλεφωνίας (Mobile Virtual Network Operator -MVNO) αν και όπως διευκρίνισε ο διευθύνων σύμβουλος της Nova, Παναγιώτης Γεωργιόπουλος, αυτό δεν μπορεί να γίνει με βάση τη συμφωνία που υπάρχει με τη Vodafone, καθώς με αυτές τις τιμές η υπηρεσία δεν θα μπορεί να ανταγωνιστική. Ο ίδιος πάντως, πρόσθεσε ότι η εταιρεία βρίσκεται σε συζητήσεις, καθώς οι συνδρομητές και η χώρα χρειάζονται έναν τέταρτο παίκτη στην αγορά κινητής.
Για τις υποδομές η διευθύνουσα σύμβουλος της United Group ανέφερε πως όλα τα ενδεχόμενα είναι ανοιχτά. H εταιρεία δεν αποφασίσει ακόμη αν θα κτίσει τις δικές της τηλεπικοινωνιακές υποδομές ή αν θα συνεχίζει να βασίζεται σε υποδομές τρίτων ως πάροχος λιανικής, καθώς ¨η Ελλάδα είναι η πρώτη χώρα όπου δε μας ανήκει η υποδομή και υπάρχουν αυτή την στιγμή πολλές συζητήσεις σε εξέλιξη”.
Σημειώνεται ότι η Nova λαμβάνει υπηρεσίες χονδρικής από τον ΟΤΕ και τώρα με τα δίκτυα οπτικών ινών και από τις Vodafone και Wind. Μεταξύ άλλων η Nova συζητά με τη ΔΕΗ την πιθανότητα συνεργασίας, αν η εταιρεία ηλεκτρισμού υλοποιήσει το σχεδιασμό της για δραστηριοποίηση στην αγορά χονδρικής.
Ο κ. Γεωργιόπουλος υπογράμμισε πως ένας σημαντικός στόχος της εταιρείας αποτελεί η εξασφάλιση πρόσβασης σε ανοιχτά δίκτυα νέας γενιάς (NGA) και – όπου είναι εφικτό – η κατασκευή ιδιόκτητων υποδομών. Ακόμη σημείωσε ότι η Nova θα συμμετέχει στους διαγωνισμούς για έργα πληροφορικής, που συγχρηματοδοτούνται με ευρωπαϊκούς πόρους, μεταξύ των οποίων το Ταμείο Ανάκαμψης. “Η ψηφιοποίηση του Δημοσίου αποτελεί χρυσή ευκαιρία για την Ελλάδα. Δεν μπορώ να δω πώς αυτό θα γίνει χωρίς τη Nova, δεδομένης της εμπειρίας που διαθέτουμε”, τόνισε.