Λίγα πράγματα έχουν γίνει τόσο viral τελευταία όσο η λέξη “metaverse”. Η αρχή έγινε από το Facebook και την μετονομασία του σε Meta, με τον Mark Zuckerberg να λέει ξεκάθαρα πως το μέλλον των social media είναι στο metaverse, ενώ λίγο αργότερα ακολούθησε και η Microsoft με δικές της ανακοινώσεις. Ωστόσο η έννοια του metaverse δεν είναι νέα, ούτε είναι κάτι που εισήγαγε το Facebook, απλώς έκανε δημοφιλή τον όρο. Επομένως τι πραγματικά είναι το metaverse;
Αν το internet είναι κάτι που κοιτάμε σε μια οθόνη, το metaverse είναι μία εκδοχή του internet στην οποία βρισκόμαστε μέσα σε αυτήν. Και δεν είναι ένα. Μπορούν να υπάρχουν χιλιάδες ή εκατομμύρια διαφορετικοί κόσμοι του metaverse. Η ιδέα είναι πως μπορούμε να κινούμαστε μέσα στο metaverse ως ένα avatar, μία ψηφιακή εκδοχή του εαυτού μας -στην οποία δίνουμε χαρακτηριστικά της αρεσκείας μας- την οποία ελέγχουμε καθώς εξερευνούμε το metaverse.
Το metaverse είναι ένα χωροταξικό οικοδόμημα, ένας ψηφιακός χώρος τριών διαστάσεων, σε αντίθεση με την προηγούμενη (τωρινή) εκδοχή του internet η οποία είναι γραμμική και 2D. Αυτό όμως δε σημαίνει πως πρέπει οπωσδήποτε να μιλάμε για εικονική πραγματικότητα, αφού μπορεί να υπάρξει και σε ένα τηλέφωνο ή έναν υπολογιστή.
Τι μπορεί να κάνει κάποιος λοιπόν στο metaverse; Ό,τι ακριβώς μπορεί να κάνει στο internet, απλά με μία πιο εμβυθιστική εμπειρία. Μπορεί να συνεργαστεί με συναδέλφους του κατά τη διάρκεια της εργασίας, μπορεί να ταξιδέψει σε εξωτικούς προορισμούς, μπορεί να παίξει παιχνίδια, να βγει με τους φίλους του σε ένα εικονικό μπαρ, οι δραστηριότητες δεν έχουν όρια.
Υπάρχουν ήδη εταιρίες που πουλούν avatars προσαρμοσμένα στο χρήστη, τα οποία μπορεί να αγοράσει για να εξερευνήσει με αυτά οποιοδήποτε metaverse. Η οικονομία του metaverse είναι ήδη μία υπαρκτή έννοια και δεν αναφερόμαστε μόνο στην αγοραπωλησία ψηφιακών αγαθών αλλά και στις υπηρεσίες. Σε ένα εμβυθιστικό περιβάλλον όπως είναι αυτό του metaverse, προκύπτουν ανάγκες για το avatar, ίσως κάποιος στυλίστας για την εμφάνισή του, ένας διακοσμητής για το σπίτι που αγοράστηκε στο metaverse. Ήδη εταιρίες πωλούν branded ρούχα για avatars, ενώ οικόπεδα και σπίτια αγοράζονται έναντι εκατομμυρίων δολαρίων μέσω κρυπτονομισμάτων.
Η Microsoft αναπτύσσει ένα εργασιακό περιβάλλον στο metaverse, μία έκδοση του Teams που ονομάζεται Mesh, το οποίο έχει σχεδιαστεί για να λειτουργεί με μία πληθώρα διαφορετικών συσκευών, φέρνοντας τη συνεργατικότητα σε άλλα επίπεδα. Συνάδελφοι μπορούν να βρίσκονται στον ίδιο ψηφιακό χώρο, ακόμα κι αν στην πραγματικότητα είναι στο σπίτι τους. Μέσω των ψηφιακών εργαλείων που θα έχουν στη διάθεσή τους θα μπορούν να ολοκληρώσουν μία εργασία, βλέποντας ο καθένας ακριβώς τα ίδια πράγματα σε πραγματικό χρόνο.
Το επόμενο βήμα είναι η έλευση αίσθησης στο metaverse. Εταιρίες αναπτύσσουν αξεσουάρ με τα οποία θα μπορείτε να νιώθετε τον ψηφιακό κόσμο γύρω σας. Η Meta για παράδειγμα αναπτύσσει ένα γάντι το οποίο θα επιτρέπει στο χρήστη να νιώθει το αντικείμενο που κρατάει το avatar του. Αισθητήρες μετρούν τις κινήσεις του χρήστη και αέρας κάτω από την επιφάνεια του γαντιού φουσκώνει το ύφασμα για να δημιουργήσει την ψευδαίσθηση του αγγίγματος.
Σε κάθε περίπτωση το metaverse είναι εδώ. Δεν είναι ένα σενάριο επιστημονικής φαντασίας, αφού οι τεράστιες επενδύσεις που κάνουν οι τεχνολογικοί κολοσσοί αποδεικνύουν πως δεν είναι κάτι εφήμερο και πως θα είναι πραγματικό το μέλλον του internet. Είστε έτοιμοι για αυτό το μέλλον;
Πηγή: unboxholics.gr