Ο “βασιλιάς” του καφέ επιστρέφει στο “θρόνο” του. Ο αγαπημένος καφές των ’80s, ο φραπέ περνάει και πάλι πρώτος στις προτιμήσεις των καταναλωτών αποκαθηλώνοντας τους ανταγωνιστές του, εσπρέσο και φρέντο.
Σύμφωνα με έρευνα του εργαστηρίου Αγορά του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών που παρουσιάστηκε την Πέμπτη στο 2nd Coffee Business Forum, μπορεί ένας στους δύο καταναλωτές να διαθέτει στο σπίτι του μηχανή για εσπρέσο με κάψουλες και ο φρέντο εσπρέσο να έρχεται πρώτος στις προτιμήσεις στην εκτός σπιτιού κατανάλωση, ωστόσο στην εντός σπιτιού κατανάλωση πάνω από 1 στους 4 (ποσοστό 27%) επιλέγει να πιει φραπέ. Ένας στους 5 (ποσοστό 21%) εσπρέσο και 18% φρέντο εσπρέσο.
Σε ό,τι αφορά την εκτός σπιτιού κατανάλωση, 1 στους 3 (ποσοστό 31%) των καταναλωτών αγοράζει καφέ από ανεξάρτητα coffee shops, 1 στους 5 (ποσοστό 19%) από ελληνικές αλυσίδες καφέ, ποσοστό 17% από ξένες αλυσίδες καφέ και ποσοστό 6% δηλώνει πως επιλέγει το κατάστημα που θα αγοράσει τον καφέ από το αν έχει καλό καφέ.
Την ίδια ώρα, η ενεργειακή κρίση και η αύξηση των πρώτων υλών πιέζει τις εταιρείες, όπως ανέφεραν στελέχη του κλάδου που συμμετείχαν στη διαδικτυακή εκδήλωση. Όπως είπαν, το κόστος ενέργειας έχει αυξηθεί από το 2019 κατά 96% και οι πρώτες ύλες κατά 42%. Σύμφωνα με τον πρόεδρο της Ελληνικής Ένωσης Καφέ κ. Γιάννο Μπενόπουλο, η τιμή του καφέ στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης διαμορφωνόταν τον Ιανουάριο του 2022 στο υψηλότερο επίπεδο των τελευταίων 13 ετών.
Για μια ακόμη φορά ο κ. Μπενόπουλος ζήτησε την κατάργηση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης στον καφέ, την αυστηροποίηση των ελέγχων στα σημεία εισόδου της χώρας για την πάταξη του λαθρεμπορίου, την αναζήτηση άλλης εναλλακτικής για την είσπραξη του περιβαλλοντικού τέλους, καθώς δημιουργείται αθέμιτος ανταγωνισμός από επιχειρήσεις που δεν κόβουν αποδείξεις και μετάθεση της επιστροφής της επιστρεπτέας προκαταβολής από του χρόνου και όχι από τον Ιούλιο.