Τη σχέση του ανθρώπου με το γάλα και τη θέση του στην πολιτική, την κοινωνία και τον πολιτισμό διερευνά η έκθεση «Milk» που φιλοξενείται στο Μουσείο και Βιβλιοθήκη Wellcome Collection στο Λονδίνο.
Οι επιλογές που κάνουμε για το γάλα είναι προσωπικές. Αλλά είναι επίσης ένα εξαιρετικά πολιτικοποιημένο προϊόν που έχει χρησιμοποιηθεί για την άσκηση δύναμης, καθώς και για την παροχή φροντίδας, αναφέρεται στην περιγραφή της έκθεσης, στην οποία παρουσιάζονται περισσότερα από 100 αντικείμενα, συμπεριλαμβανομένων αντικειμένων που χρησιμοποιούνται στη γεωργία και τη διατροφή των βρεφών, ιστορικές διαφημίσεις, αφίσες για τη δημόσια υγεία και έργα σύγχρονης τέχνης.
Μεταξύ άλλων παρουσιάζονται καλλιτεχνικές δημιουργίες των Ντάνιελ Ντιν, Τζες Ντόμπκιν και το νέο ντοκιμαντέρ του Λίο Χάλαμ Ντόσον για τη βρετανική γαλακτοκομία.
Η έκθεση εξετάζει το παρελθόν του γάλακτος στην ανθρωπότητα, την παρούσα σχέση μας με την υπερτροφή και τις μεταβαλλόμενες αντιλήψεις μας για αυτό και πώς αυτό μπορεί να επηρεάσει το μέλλον του.
«Γιατί το αγελαδινό γάλα θεωρείται απαραίτητο για μια καλή διατροφή; Ποιες δυνάμεις διαμορφώνουν τον τρόπο με τον οποίο τρέφουμε τα μωρά; Πώς έχει χρησιμοποιηθεί το γάλα για να συνδέσει τις ιδέες της υγείας με τη λευκότητα; Πώς εκτιμούμε το γάλα και αυτούς που το παράγουν;» είναι μερικά από τα ερωτήματα, στα οποία επιχειρείται να δοθούν απαντήσεις μέσα από την έκθεση.
Τα γαλακτοκομικά προϊόντα και οι μέθοδοι διατήρησής τους χρονολογούνται εδώ και αιώνες. Η κατανάλωση γάλακτος εξαπλώθηκε σε μεγάλο βαθμό λόγω της ευρωπαϊκής αποικιοποίησης, η οποία το επέβαλε ως πολιτιστικό πρότυπο. Οι ευρωπαϊκές φυλές βοοειδών γαλακτοπαραγωγής, όπως η Holstein-Friesian, εξακολουθούν να είναι οι πιο διαδεδομένες παγκοσμίως, σημειώνεται στο κείμενο «Ιστορία του γάλακτος» της έκθεσης, στο οποίο τονίζεται ότι τα δύο τρίτα του παγκόσμιου πληθυσμού δυσκολεύονται να αφομοιώσουν το γάλα, ειδικά στην ενήλικη ζωή.
Η έκθεση σε επιμέλεια των Μάριαν Τέμπλετον και Χόνορ Μπένταρντ εγκαινιάστηκε τον Απρίλιο και θα διαρκέσει έως τον Σεπτέμβριο του 2023.