Ο ηγέτης του πρωταθλήματος της Formula 1, Μαξ Φερστάπεν, πέτυχε μια συντριπτική όγδοη συνεχόμενη νίκη, μία λιγότερη από το ρεκόρ όλων των εποχών, με την Red Bull να κάνει το «ένα-δύο» στο βελγικό Γκραν Πρι, καθώς δεύτερος ήταν ο Σέρχιο Πέρες.
Η 13η συνεχής νίκη της Red Bull (μαζί με την περυσινή στον τελευταίο αγώνα της περιόδου) έφερε την ομάδα του παγκόσμιου πρωταθλητή πρώτη στην 73χρονη ιστορία του αθλήματος που κέρδισε τους πρώτους 12 αγώνες μιας σεζόν, έναν περισσότερο από ό,τι κατάφερε η McLaren το 1988 με τους Άιρτον Σένα και Αλέν Προστ.
Ο Φερστάπεν, ο οποίος ξεκίνησε έκτος μετά από ποινή πέντε θέσεων, επέκτεινε το προβάδισμά του στο πρωτάθλημα έναντι του Πέρες στους 125 βαθμούς, αφού πήρε την καρό σημαία 22,3 δευτερόλεπτα μπροστά από τον Μεξικανό.
Ο Σαρλ Λεκλέρ, ο οποίος ξεκίνησε στην pole για τη Ferrari, ολοκλήρωσε το βάθρο, με τον Λιούις Χάμιλτον τέταρτο αλλά έχοντας εξασφαλίσει τον ταχύτερο γύρο για τη Mercedes.
«Ήξερα ότι είχαμε ένα υπέροχο μονοθέσιο, απλώς ήταν θέμα να “επιβιώσουμε” από την πρώτη στροφή», είπε ο δις παγκόσμιος πρωταθλητής, ο οποίος νικά στο Βέλγιο τα τελευταία τρία χρόνια. «Από εκεί και πέρα κάναμε τα σωστά προσπεράσματα και κινήσεις».
Ο Φερστάπεν οδεύει προς έναν τρίτο τίτλο και η μόνη πραγματική αμφιβολία είναι σε ποιο σημείο της σεζόν θα μπορούσε να τον σφραγίσει.
Το «ένα-δύο» ήταν το πέμπτο φετινό της Red Bull και σημειώθηκε τόσο άνετα για τον Φερστάπεν, ώστε οι έντονες ραδιοφωνικές συνομιλίες του με τον μηχανικό αγώνων Τζανπιέρο Λαμπιάζε έδωσαν πολύ περισσότερο θέμα συζήτησης κι έδειξαν την υπέρτατη εμπιστοσύνη τού Ολλανδού.
«Θα μπορούσα επίσης να προχωρήσω και να κάνουμε άλλη μια στάση; Λίγη προπόνηση pit stop», πρότεινε ο Φερστάπεν, με 14 γύρους να απομένουν.
«Όχι, όχι αυτή τη φορά», ήρθε η απάντηση.
Ο Λαμπιάζε είχε πει νωρίτερα στον Φερστάπεν να «χρησιμοποιήσει το κεφάλι του λίγο περισσότερο» και αναρωτήθηκε εάν ήταν λογικό για τον οδηγό να πιέσει τόσο δυνατά τα ελαστικά του, μετά από μια στάση.
«Μαξ, σε παρακαλώ, ακολούθησε τις οδηγίες μου και εμπιστεύσου το», είπε ο Λαμπιάζε στον οδηγό του μόλις στον 12ο γύρο, αφού αμφισβητήθηκε ο λόγος του.
Η βαθμολογούμενη πρώτη δεκάδα:
1. Μαξ Φερστάπεν Red Bull
2. Σέρχιο Πέρες Red Bull
3. Σαρλ Λεκλέρ Ferrari
4. Λιούις Χάμιλτον Mercedes
5. Φερνάντο Αλόνσο Aston Martin
6. Τζορτζ Ράσελ Mercedes
7. Λάντο Νόρις McLaren
8. Εστεμπάν Οκόν Alpine
9. Λανς Στρολ Aston Martin
10. Γιούκι Τσουνόντα AlphaTauri ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΟΔΗΓΩΝ
1. Μαξ Φερστάπεν (Ολλανδία/Red Bull) 314
2. Σέρχιο Πέρες (Μεξικό/Red Bull) 189
3. Φερνάντο Αλόνσο (Ισπανία/Aston Martin) 149
4. Λιούις Χάμιλτον (Μ. Βρετανία/Mercedes) 148
5. Σαρλ Λεκλέρ (Μονακό/Ferrari) 99
6. Τζορτζ Ράσελ (Μ. Βρετανία/Mercedes) 99
7. Κάρλος Σάινθ Τζούνιορ (Ισπανία/Ferrari) 92
8. Λάντο Νόρις (Μ. Βρετανία/McLaren) 69
9. Λανς Στρολ (Καναδάς/Aston Martin) 47
10. Εστεμπάν Οκόν (Γαλλία/Alpine) 35
11. Όσκαρ Πιάστρι (Αυστραλία/McLaren) 34
12. Πιέρ Γκασλί (Γαλλία/Alpine) 22
13. Αλεξάντερ Αλμπον (Ταϊλάνδη/Williams) 11
14. Νίκο Χούλκενμπεργκ (Γερμανία/Haas) 9
15. Βάλτερι Μπότας (Φινλανδία/Alfa Romeo) 5
16. Γκουανγιού Ζου (Κίνα/Alfa Romeo) 4
17. Γιούκι Τσουνόντα (Ιαπωνία/AlphaTauri) 3
18. Κέβιν Μάγκνουσεν (Δανία/Haas) 2
19. Λόγκαν Σάρτζεντ (ΗΠΑ/Williams) 0
20. Νικ Ντε Φρις (Ολλανδία/AlphaTauri) 0 ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΩΝ
1. Red Bull-Honda RBPT 503 βαθμοί
2. Mercedes 247
3. Aston Martin-Mercedes 196
4. Ferrari 191
5. McLaren-Mercedes 103
6. Alpine-Renault 57
7. Williams-Mercedes 11
8. Haas-Ferrari 11
9. Alfa Romeo-Ferrari 9
10. AlphaTauri-Honda 3