Το Jean Monnet Centre of Excellence FREuDe του Πανεπιστημίου της Βιέννης, συμβάλλει με ένα εγχειρίδιο ηθικής διακυβέρνησης των ΜΜΕ, στη συζήτηση για την ευρωπαϊκή Πράξη Ελευθερίας του Τύπου, EMFA, παρουσιάζοντας στη βιομηχανία και σε κάθε ενδιαφερόμενο μέρος μια σκελετική υποστήριξη αξιών και πρακτικών που συνιστούν έναν τρόπο θεώρησης της πραγματικότητας και ένα σχέδιο δεοντολογικού προτύπου με το όνομα «ήθος».
Αντικείμενο της μελέτης είναι η υποβοήθηση της βιομηχανίας των Μέσων για να αναλάβει αυτορρυθμιστικές δράσεις ανάκτησης του ηθικού πλεονεκτήματος και ρυθμιστικής ισορροπίας. Να προτείνει στους Οργανισμούς μια ηθική διακυβέρνηση από τον σχεδιασμό και εξ ορισμού, η οποία θα διακηρύττει ότι η ηθική δημοσιογραφία είναι ευθύνη και των επιχειρήσεων και ότι η δεοντολογία ορίζεται ως αυτοδεσμευτικό ήπιο δίκαιο. Με αυτά τα δεδομένα, οι σύγχρονες προκλήσεις ορίζουν και τις απαιτήσεις του Προτύπου «ήθος» για διαφάνεια και λογοδοσία διακυβέρνησης, σύγχρονους κώδικες δεοντολογίας και κοινά αποδεκτά πρότυπα για την ηθική χρήση της τεχνολογίας, την παραπληροφόρηση, τα πνευματικά δικαιώματα, τα προσωπικά δεδομένα, την προστασία των δημοσιογράφων, τις διακρίσεις, έως και τις αξιόπιστες μετρήσεις κοινού.
Ο Βασίλης Βασιλόπουλος και η Κατερίνα Σαρικάκη συνέθεσαν ένα τεχνολογικά εγγράμματο σύστημα σκέψης, ανάλυσης και πράξης, το οποίο ανταποκρίνεται στα αναδυόμενα ηθικά διλήμματα στις διαδικτυακές λεωφόρους των πληροφοριών και των δεδομένων. Το Εγχειρίδιο ethical media governance για τη Βιομηχανία είναι διαθέσιμο δωρεάν στα αγγλικά και τα ελληνικά, ενώ σύντομα θα διατίθεται και σε άλλες γλώσσες.
Το Handbook δημιουργήθηκε στο Εργαστήριο Διακυβέρνησης των Μέσων του Πανεπιστημίου της Βιέννης, εκδόθηκε από τις εκδόσεις Ταξιδευτής και υποστηρίζεται και από: το Πανεπιστήμιο VUB των Βρυξελλών, την Ένωση Εκδοτών Διαδικτύου και τον ΙΑΒ Hellas.
*Δείτε το και κατεβάστε το εδώ https://mediagovernance.univie.ac.at/jean-monnet-centre-of-excellence-freude/research-impact/publications/
*Και εδώ https://zenodo.org/record/8182827