Ο Αύγουστος ήρθε και μαζί του έφερε την κορύφωση της τουριστικής περιόδου στην Ελλάδα. Εκατοντάδες χιλιάδες τουρίστες από όλο τον κόσμο, καθώς και εσωτερικοί τουρίστες συρρέουν καθημερινά στα ελληνικά νησιά, τα οποία «βουλιάζουν» από κόσμο. Είναι γνωστό πως ένας από τους πιο δημοφιλείς προορισμούς της Ελλάδας είναι η Μύκονος, με το νησί των Ανέμων να διατηρεί ακόμα την πρωτιά του πιο ακριβού προορισμού της χώρας. Αποτέλεσμα αυτού οι δεκάδες καταγγελίες κάθε χρόνο από τουρίστες, οι οποίοι δηλώνουν εξαπατημένοι. τουρισμού.
Η τελευταία καταγγελία έρχεται από την 25χρονη Βρετανίδα Amber Pace, η οποία έφτασε να ορκιστεί να μην ξαναπατήσει ποτέ το πόδι της στη Μύκονο μετά από μια φρικτή εμπειρία που είχε εκεί πριν λίγο καιρό.
Η 25 μάνατζερ που ζει και εργάζεται στη Νέα Υόρκη ήρθε με τη φίλη της στην Ελλάδα τον Μάιο και επισκέφτηκε διάφορα νησιά (Σαντορίνη, Κρήτη, Ανάφη, καθώς και τη Μύκονο).
Οι δύο κοπέλες αποφάσισαν να περάσουν το μεσημέρι τους σε γνωστό εστιατόριο της Μυκόνου, αγνοώντας -σύμφωνα με δημοσίευμα- πως το συγκεκριμένο εστιατόριο έχει κατηγορηθεί πολλές φορές στα βρετανικά forum για αισχροκέρδεια.
Όπως αναφέρουν, στην αρχή ήθελαν να κάνουν ένα μπάνιο, αφού ενημερώθηκαν ότι οι ξαπλώστρες είναι δωρεάν με την αγορά ενός ποτού. «Η φίλη μου παρήγγειλε μια Pina Colada και εγώ ένα Strawberry Daiquiri. Δεν μας δόθηκε μενού ποτών, ο σερβιτόρος απλώς έλεγε απέξω τα ποτά χωρίς να μας πει τις τιμές» αναφέρουν στην Sun.
Στη συνέχεια ανέβηκαν στο εστιατόριο για να γευματίσουν και εκεί τα πράγματα έγιναν χειρότερα.
Η Amber μίλησε στη «The Sun» και είπε συγκεκριμένα: «Η τιμή για το τηγανητό καλαμάρι ήταν 20 ευρώ και για αυτό το επέλεξα, ενώ η φίλη μου πήρε πόδια καβουριού που έκαναν 32 ευρώ. Μάλιστα ρώτησε τρεις φορές τον σερβιτόρο αν ισχύουν οι τιμές και εκείνος απάντησε καταφατικά».
«Πήραμε το φαγητό μας και ήταν αηδιαστικό. Ακόμη και πριν μάθουμε τις τιμές. Το τηγανητό καλαμάρι μου ήταν σα λάστιχο και δεν είχε γεύση, και τα καβούρια της φίλης μου ήταν πάρα πολύ αλμυρά» συμπληρώνει .
«Στη συνέχεια ήρθε το μεγάλο σοκ. Ο σερβιτόρος ήρθε και μας έδωσε την χάρτινη απόδειξη που έγραφε 98 ευρώ για τηγανητά καλαμάρια και 185 ευρώ για πόδια από βασιλιά καβουριών. Παραλίγο να τα χάσουμε».
Πλήρωσαν συνολικά 520 ευρώ
Οι δύο φίλες έλαβαν τελικά έναν υπέρογκο λογαριασμό 520 ευρώ για τα δύο κοκτέιλ, τα δύο ορεκτικά και ένα «τέλος εξυπηρέτησης» 10%.
Έξαλλες αποφάσισαν να επιστρέψουν στο χώρο την επόμενη μέρα και να μιλήσουν με τον διευθυντή. Ωστόσο αυτή η συνάντηση δεν εξελίχθηκε πολύ καλά, καθώς ο Έλληνας διευθυντής απέρριψε το παράπονό τους και τις κατηγόρησε μάλιστα ότι δεν έδωσαν προσοχή στο μενού.
«Βασικά μας είπε ότι φταίμε που δεν διαβάσαμε σωστά το μενού. Γέλασε στα μούτρα μας και δεν έκανε τίποτα γι’ αυτό. Ήταν μια φρικτή εμπειρία και αυτό το μέρος δίνει στη Μύκονο κακό όνομα» κατέληξε.
Σε κάθε περίπτωση, συστήνεται πάντα στους πολίτες είτε βρίσκονται στη Μύκονο, είτε σε οποιοδήποτε άλλο μέρος της Ελλάδας (αλλά και ολόκληρου του πλανήτη) να κοιτούν πρώτα τον κατάλογο πριν αποφασίσουν να μπουν σε ένα μαγαζί για φαγητό ή ποτό.
Σοβαρές καταγγελίες από εργαζόμενο στην Πάργα
20χρονος από τη Θεσσαλονίκη καταγγέλλει τον ξυλοδαρμό του από τον εργοδότη του σε τουριστική επιχείρηση της Πάργας, ο οποίος τον χτύπησε με τσουγκράνα, όταν ζήτησε τα δεδουλευμένα του.
Μιλώντας στο news247 ανέφερε ότι πριν φτάσει στην Πάργα είχε συνεννοηθεί προφορικά με έναν επιχειρηματία για να δουλέψει στην εστίαση σε παραλία της περιοχής, όπου όταν μετά από δυο ημέρες ανακοίνωσε ότι θα φύγει, καθώς άρχεισε να αντιλαμβάνεται πως «όσα είχαμε συμφωνήσει δεν θα τηρηθούν», τότε «η αντίδραση του εργοδότη ήταν να με βρίσει, φυσικά με πέταξε αμέσως, σχεδόν σηκωτό από το σπίτι και με απείλησε για σωματική βία».
Στη συνέχεια, βρήκε δουλειά σε παρόμοια επιχείρηση, όπου «υπήρχε η φήμη ότι το αφεντικό είναι περίεργο, ότι φώναζε και απειλούσε. Η δουλειά μου θα ήταν runner στην παραλία. Η τακτική βέβαια ήταν παρόμοια με τον προηγούμενο. Δηλώθηκα για πενθήμερο αλλά δούλευα επτά ημέρες την εβδομάδα, 9ωρο. Έγινε πρόσληψη όπου δήλωσε τον βασικό μισθό και τα υπόλοιπα χρήματα που μου είχε υποσχεθεί θα μου τα έδινε μαύρα. Οι συνθήκες δεν ήταν και οι καλύτερες. Δεν είχε φροντίσει να υπάρχει καν κάποια σκιά για να καθόμαστε όση ώρα δεν τρέχουμε στην παραλία».
Ο 20χρονος εξηγεί ότι «είχα πλέον κλείσει 23 ημέρες στην επιχείρηση. Ενώ δούλευα, ο εργοδότης μου ζήτησε μετά το τέλος του ωραρίου μου να καθαρίσω όλους τους διαδρόμους της παραλίας, κάτι παντελώς έξω από τις αρμοδιότητες μου. Όταν πλέον σχόλασα, μερικά λεπτά μετά τις 19:00, τον ενημέρωσα πως δεν προτίθεμαι να μείνω παραπάνω και να συνεχίσω να δουλεύω. Εξοργίστηκε. Άρχισε να μου λέει πως αργώ συνεχώς και πως είμαι ο μοναδικός που ανακοινώνει πότε θα κάνει διάλειμμα. Κατέληξε πως αν δεν κάνω αυτό που μου είπε, παρότι ήταν εκτός ωραρίου, θα θεωρήσει πως δεν τηρώ τα καθήκοντά μου και θα με απολύσει».
Μάλιστα το αφεντικό άρχισε να του λέει ότι απολύεται και ότι δεν θα πάρει φράγκο για την εργασία που είχε προσφέρει, ενώ του ζήτησε να αποχωρήσει άμεσα και από το σπίτι που διέμενε. Την επόμενη ημέρα και αφού είχε συζητήσει με φίλους του αποφάσισε να ζητήσει τα δεδουλευμένα του.
«Φτάνω και τον βλέπω να κάνει δουλειές στην παραλία. Μου ζητάει αμέσως το κλειδί του σπιτιού. Του λέω, αφεντικό θέλω τα χρήματα που δούλεψα. Κάνει δυο βήματα μπροστά και μου λέει “Έχεις θράσος” και με χτυπάει στον λαιμό με την τσουγκράνα που κρατούσε. Σηκώνομαι να τρέξω και με παίρνει κυνήγι χτυπώντας με ξανά στην πλάτη με την τσουγκράνα, προκαλώντας μου ένα αιμάτωμα. Για κάποια ώρα υπήρχε ένα κυνηγητό έξω από το μαγαζί με εκείνον να με φωνάζει και να με απειλεί και εμένα να προσπαθώ να ξεφύγω, τον φίλο μου να προσπαθεί να ηρεμήσει τα πνεύματα και άλλα δυο άτομα που βρίσκονταν ακόμα στο μαγαζί να τρέχουν να δουν τι συμβαίνει. Τους είπα για τα χτυπήματα όταν ο ένας εργαζόμενος με έπιασε από το χέρι να με ρωτήσει αν είμαι καλά» προσέθεσε ο εργαζόμενος
Στη συνέχεια πήγε στο αστυνομικό τμήμα, όπου δεν γνώριζε ακριβώς τις διαδικασίες προκειμένου να προβεί στην καταγγελία. Κάτι τέτοιο συνέβη λίγες ημέρες αργότερα, καθώς επέστρεψε στη Θεσσαλονίκη, πήγε στο νοσοκομείο για τα χτυπήματά του και μίλησε με δικηγόρους, αλλά και το εργατικό κέντρο Θεσσαλονίκης.
«Ένας εικοσάχρονος που επιλέγει να εργαστεί κατά την καλοκαιρινή περίοδο ως εποχικός εργαζόμενος στον κλάδο του τουρισμού προσδοκά να ενισχύσει το εισόδημα του. Συχνά, αγνοεί πλήρως πως η εικόνα μιας καλοστημένης βιομηχανίας προβολής του καλύτερου εθνικού εαυτού μας, όπως ο τουρισμός, εδράζεται σε σαθρά θεμέλια. Δεν είναι η πρώτη φορά που νέοι εργαζόμενοι καταγγέλλουν πως μένουν απλήρωτοι επί μεγάλα χρονικά διαστήματα, εργάζονται εξαντλητικά, χωρίς τήρηση του νόμιμου ωραρίου, με συνεχόμενες ημέρες εργασίας που βαφτίζονται ρεπό και νόμιμες προσαυξήσεις υπερωριών που δεν παρέχονται. Αναδεικνύεται, συνεπώς, ένα μοτίβο αντιεργατικών συμπεριφορών από ορισμένες τουριστικές επιχειρήσεις, το οποίο έρχεται σε αντίθεση με το βαρύνοντα ρόλο που καλείται να διαδραματίσει ο τουρισμός για την ελληνική οικονομία», αναφέρει ο δικηγόρος του Γιώργος Παπαγεωργίου, σημειώνοντας ότι τα πρωτοβάθμια σωματεία, οι ομοσπονδίες και τα Εργατικά Κέντρα, καλούνται να διαδραματίσουν τον ρόλο-ασπίδα των εργαζομένων.
Καταγγελίες για τουριστικό γραφείο που εξαπάτησε ξενοδοχείο και πελάτες
Τουριστικό γραφέιο του Βόλου φέρεται να εξαπάτησε ξενοδοχείο που φιλοξένησε μαθητές σχολικής εκδρομής από νησί των Σποράδων, καθώς και μια οικογένεια Βολιωτών, μη επιτρέποντας την επιστροφή της προκαταβολής που είχε δώσει για ταξίδι στο εξωτερικό, το οποίο τελικά δεν έγινε. Έπειτα από αυτές τις καταγγελίες η Εισαγγελία Βόλου προανήγγειλε προκατασρτικής εξέταση που θα διερευνήσει το αδίκημα της υπεξαίρεσης.
Η πρώτη καταγγελία έγινε από τον Ελληνικό Οργανισμό Τουρισμού (ΕΟΤ) και η δεύτερη από έναν Βολιώτη και στρέφονται κατά του συγκεκριμένου γραφείου για τις οικονομικές εκκρεμότητες που υπάρχουν από μέρους του, ζητώντας περαιτέρω διερεύνηση της υπόθεσης.
Η πρώτη καταγγελία αφορά σχολική εκδρομή που διοργανώθηκε από το τουριστικό γραφείο στο τέλος Απριλίου, για Γυμνάσιο νησιού των Βορείων Σποράδων στην Πιερία. Ενώ εκδρομή έγινε κανονικά όπως ήταν προγραμματισμένο και οι μαθητές έμειναν στο ξενοδοχείο, το γραφείο δεν πλήρωσε ποτέ σε αυτό το ποσό 4.300 €, όπως είχε συμφωνηθεί.
Έτσι το ξενοδοχείο ενημέρωσε τον ΕΟΤ Θεσσαλίας, που κάλεσε την ιδιοκτήτρια του γραφείου για παροχή εξηγήσεων και έπειτα ενημέρωσε εγγράφως την Εισαγγελία.
Η δεύτερη καταγγελία, έγινε από έναν Βολιώτη, ο οποίος έκλεισε ένα οδικό ταξίδι για την οικογένειά του στην Ιταλία, την πρώτη εβδομάδα του Ιουνίου και πλήρωσε προκαταβολή για να κλείσει το γραφείο ξενοδοχεία.
Στην καταγγελία του, αναφέρει ότι ενημερώθηκε από το γραφείο ότι το ταξίδι τελικά δεν θα γίνει, λόγω απεργίας στο λιμάνι της Ηγουμενίτσας και ότι θα του επιστρεφόταν η προκαταβολή.
Παρόλα αυτά, κι ενώ πέρασε αρκετός καιρός, ακόμη περιμένει την προκαταβολή που είχε δώσει, η οποία ανέρχεται σε μερικές εκατοντάδες ευρώ. Επιπλέον στην επιστολή του προς την Εισαγγελία αναφέρει ότι το συγκεκριμένο τουριστικό γραφείο είναι κλειστό για διάστημα πάνω από μια εβδομάδα, ενώ ο ίδιος αναμένει την προκαταβολή που είχε δώσει.
Η Εισαγγελία ανέθεσε την προκαταρκτική στην Αστυνομία προκειμένου να λάβει καταθέσεις, να διερευνήσει τις καταγγελίες και να διαπιστώσει αν υπάρχουν αδικήματα, ώστε η Εισαγγελία στη συνέχεια να ασκήσει διώξεις.