Για «ενέργεια ανεπίτρεπτη, επικίνδυνη και εγκληματική» μίλησε ο Αντώνης Νταλακογιώργος, πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΝΕΝ,) αναφερόμενος στην τραγωδία που εκτυλίχθηκε στο λιμάνι του Πειραιά και στο πλοίο Blue Horizon χθες βράδυ, σε συνέντευξή του στο Πρώτο Πρόγραμμα 91,6 και 105,8 .
«Θέλω να εκφράσουμε εκ μέρους των μελών μας και γενικότερα θα έλεγα των Ελλήνων ναυτεργατών τον αποτροπιασμό μας για αυτά τα οποία διαδραματίστηκαν στο συγκεκριμένο πλοίο κατά τη διάρκεια της αναχώρησης του πλοίου. Και θέλω να υπογραμμίσω επίσης ότι αυτή η συμπεριφορά απέναντι στον επιβάτη, από τη στιγμή που ανήλθε στον καταπέλτη, είναι ξένη για τον ναυτεργατικό μας κόσμο που έχει να επιδείξει πολλά περιστατικά εντός και εκτός Ελλάδας, συμπαράστασης, αλληλεγγύης και κυρίως διάσωσης ανθρώπων στη θάλασσα. Το δεύτερο που θέλω να πω είναι να εκφράσω τα θερμά μου συλλυπητήρια στην οικογένεια του αδικοχαμένου 36χρονου επιβάτη. Μαζί με αυτά θέλω να πω ότι δυστυχώς τα όσα εξελίχθηκαν στον καταπέλτη του πλοίου ήταν ολέθρια στο να χάσει τη ζωή του ένας νέος άνθρωπος» ανέφερε ο κ. Νταλακογιώργος.
Τα γεγονότα λένε, σημείωσε, ότι όταν ο 36χρονος επιχείρησε και τελικά ανήλθε στον καταπέλτη, είχαν λυθεί οι κάβοι, κίνηση που δεν έπρεπε να γίνει καθώς από μόνη της συνιστούσε ένα επικίνδυνο περιστατικό.
«Από τη στιγμή όμως που ανήλθε στον καταπέλτη, είναι οφθαλμοφανές ότι η συμπεριφορά του πληρώματος θα έπρεπε να είναι διαφορετική, διότι η απώθηση που του κάνανε, τον έσπρωχνε να βρεθεί εκτός καταπέλτη, στη θάλασσα, αυτό συνιστά ένα θανάσιμο εγχείρημα» συμπλήρωσε, τονίζοντας πως η ΠΕΝΕΝ είναι αναφανδόν υπέρ να διερευνηθούν τα πραγματικά περιστατικά και να αποδοθούν ευθύνες σε όποιον αναλογούν.
Επιπλέον, ο κ. Νταλακογιώργος προσέθεσε ακόμα μια παράμετρο στο συμβάν, λέγοντας πως «αν υπήρξαν ως όφειλαν, επιβάλλεται αυτό, είναι στη νομοθεσία αυτό που λέω, δεν είναι δικό μου, αν υπήρξε εκπρόσωπος του Λιμενικού, άνδρες του Λιμενικού, όπως οφείλουν να είναι και κατά την άφιξη, όσο και κατά την αναχώρηση του πλοίου είναι προφανές ότι θα είχε αποσοβηθεί ο θάνατος αυτός».
Σύμφωνα με όσα ανέφερε ο κ. Νταλακογιώργος, είναι εκ του νόμου υποχρεωτική η παρουσία προσωπικού του Λιμενικού Σώματος στο λιμάνι και υπογράμμισε «είναι προφανές, δεν επρόκειτο αυτή η κίνηση του μέλους του πληρώματος να απωθήσει και στην ουσία να οδηγήσει στον θάνατο ένα νέο άνθρωπο». «Θα είχε αποσοβηθεί, διότι ο λιμενικός θα παρενέβαινε και θα έλεγε άφησέ τον αμέσως να εισέλθει στο πλοίο, όπως όφειλε δηλαδή» συμπλήρωσε.
«Αν θα μπείτε στο διαδίκτυο, είναι εκατοντάδες περιστατικά κατά τη διαδικασία αναχώρησης του πλοίου, είτε αυτοκίνητα, είτε επιβάτης να προσπαθούν να κάνουν το ρεσάλτο στον καταπέλτη. Αυτά είναι περιστατικά εξαιρετικά επικίνδυνα, τα οποία κατά τη γνώμη μου έχει ευθύνη και η Λιμενική Αρχή και σε πολλές περιπτώσεις και οι ναυτιλιακές εταιρείες, οι οποίες προφανώς έχουν την ευθύνη για τη φόρτωση είτε των οχημάτων είτε την επιβίβαση των επιβατών» είπε χαρακτηριστικά ο πρόεδρος της ΠΕΝΕΝ.
Μάλιστα, τόνισε «έπρεπε να παρίσταται και πράκτορας του πλοίου, ο οποίος έχει την ευθύνη των οχημάτων από τη μία, έπρεπε να υπάρχει και κάποιος εκπρόσωπος εταιρείας».
Ο κ. Νταλακογιώργος έκανε λόγο για μια αλυσίδα εμπλοκής ανθρώπων, υπηρεσιών και επισήμανε πως με αφορμή αυτό το περιστατικό, θα πρέπει να αναδειχθούν τα προβλήματα, διότι είναι στενά συνδεδεμένα με την ασφάλεια και την προστασία της ανθρώπινης ζωής.
«Το περιστατικό αυτό είναι αποκρουστικό και προφανώς δεν ταιριάζει ούτε στην ακτοπλοΐα μας, ούτε στο δικό μας χώρο και βεβαίως ο αντίκτυπος της εικόνας αυτής θα είναι δυσμενής και για τον τουρισμό και ευρύτερα για την ελληνική κοινωνία» υπογράμμισε.
Απαντώντας στην αναφορά του δημοσιογράφου για μαρτυρίες που λένε ότι μέλη του πληρώματος παρακολουθούσαν το περιστατικό με απάθεια, ο κ. Νταλακογιώργος δήλωσε «δεν νομίζω να ισχύει το τελευταίο που είπατε. Από τη στιγμή που έπεσε ο άνθρωπος στη θάλασσα, ο πιο άσχετος, ο πιο αδαής, είναι αδιανόητο να μην είχε αντιληφθεί τον άμεσο κίνδυνο που αντιμετώπιζε η ίδια η ζωή του ανθρώπου. Κατά συνέπεια, περί απάθειας δεν θα το συμμεριστώ, τουλάχιστον ως γεγονός. Το πρώτο, αν μπορούσε να σωθεί ο άνθρωπος, είναι ένα ζήτημα το οποίο πρέπει να διευκρινιστεί από την έρευνα που θα ασκηθεί και την ανάκριση που θα γίνει. Θα διαπιστωθεί και η αιτία του θανάτου, αν ήταν πνιγμός, αν τραυματίστηκε και σε ποιο σημείο τραυματίστηκε».
Σχετικά με τις πληροφορίες ότι ο 36χρονος έμεινε επί 15 λεπτά στη θάλασσα, χωρίς να λάβει κάποια βοήθεια, ο πρόεδρος της ΠΕΝΕΝ υποστήριξε πως κάτι τέτοιο δεν ισχύει.
«Το δεκαπεντάλεπτο δεν ισχύει και μπορώ να το πω με βεβαιότητα 100%. Τον ακριβή χρόνο όμως θα τον προσδιορίσει η ανάκριση, η οποία θα γίνει. Αλλά εκείνο το οποίο θέλω να πω εγώ είναι, κατά την άποψή μας σύμφωνα με τα γεγονότα, γιατί η πληροφόρηση μας δεν είναι μόνο από αυτά τα οποία λέγονται, δημοσιεύονται ή το οπτικοακουστικό υλικό, είναι και από το ίδιο το πλοίο που είχαμε επικοινωνία και με ανθρώπους που ήταν παρόντες και προκύπτει, δεν τηρήθηκε αμέσως μετά, είναι υπόθεση δευτερολέπτων η διαδικασία άνθρωπος στη θάλασσα, άνθρωπος σε κίνδυνο στη θάλασσα. Δεν τηρήθηκε» ανέφερε χαρακτηριστικά.
Αυτό σημαίνει όπως εξήγησε ότι η μηχανή του πλοίου έπρεπε το επόμενο δευτερόλεπτο να σταματήσει. «Φαίνεται ότι δεν έχει κάνει (σ.σ. κράτει). Έπρεπε, αμέσως στο δευτερόλεπτο, να κάνει κράτει, το ένα, το δεύτερο οπωσδήποτε πρέπει να πετάξουν σωσίβιο. Δεν προκύπτει αυτό από τα στοιχεία τα οποία έχουν έως τώρα δημοσιοποιηθεί».