Το να πείσεις τους νεαρούς ενήλικες να πληρώσουν για τις ειδήσεις είναι ένα ακατόρθωτο έργο. Το 14% των ενηλίκων των ΗΠΑ σε έρευνα του Σεπτεμβρίου από το Pew Research Center είπε ότι λαμβάνουν τακτικά ειδήσεις από το TikTok, από 3% το 2020. Μεταξύ των ατόμων ηλικίας 18 έως 29 ετών, ο αριθμός αυτός αυξήθηκε από 9% σε 32%.
Ωστόσο, οι «Ειδήσεις» στο TikTok σπάνια προέρχονται από κυρίαρχα μέσα όπως η Washington Post ή το NBC News, που και τα δύο προσπαθούν να δημιουργήσουν κοινό εκεί. Ο αλγόριθμος συστάσεων της εφαρμογής σπάνια ωθεί τους χρήστες προς αυτούς τους λογαριασμούς, σύμφωνα με μια μελέτη του Αυγούστου από ερευνητές στο πανεπιστήμιο Northwestern. «Δεν βρίσκουμε σχεδόν κανένα στοιχείο προληπτικής έκθεσης ειδήσεων για λογαριασμό του TikTok», καταλήγει η μελέτη.
Αντίθετα, οι νέοι στο TikTok μαθαίνουν για το τι συμβαίνει από μια πληθώρα εναλλακτικών πηγών, από λογαριασμούς σχολίων, μέχρι μη ειδησεογραφικές επιρροές που περιστασιακά ασχολούνται με τρέχοντα γεγονότα όταν εισέρχονται στο mainstream, έως αναρτήσεις από άτομα που υποτίθεται ότι προσφέρουν στο βίντεο από το πεδίο από έκτακτα γεγονότα όπως πόλεμοι ή ταραχές.
Στη ροή συστάσεων του TikTok, υπάρχει μικρή διάκριση μεταξύ μιας αναφοράς από το ABC News και μιας αγανακτισμένης αντίδρασης σχετικά με αυτήν την αναφορά από έναν influencer. Αυτός ο χαοτικός εκδημοκρατισμός είναι σχεδιασμένος. Ένας εκπρόσωπος της TikTok είπε στο Business Insider ότι η εταιρεία αντιμετωπίζει όλους τους λογαριασμούς το ίδιο όταν πρόκειται για την αστυνόμευση παραπληροφόρησης και την προώθηση περιεχομένου.
Τι σημαίνει η λήψη ειδήσεων από το Tik Tok
Τι συμβαίνει όταν μια γενιά Αμερικανών λαμβάνει τα νέα της από μια εφαρμογή βίντεο απεριόριστης ροής; Τι συμβαίνει όταν ο κύκλος ειδήσεων 24 ωρών συμπτύσσεται σε κύκλο ειδήσεων 24 δευτερολέπτων; Σε συνομιλίες του Insider με περισσότερους από δύο δωδεκάδες χρήστες, δημιουργούς, ερευνητές και άλλους ενδιαφερόμενους του TikTok, κατέστη σαφές ότι αυτές οι πηγές ειδήσεων της αποτελούν μέρος μιας μεθοδολογικής αλλαγής. Υπάρχουν οι υψηλές οικονομικές επιπτώσεις. Η αυξανόμενη επιρροή των ειδήσεων του TikTok θα μπορούσε να πλήξει περαιτέρω την ήδη σοβαρά πληγωμένη βιομηχανία των μέσων ενημέρωσης. Έπειτα, υπάρχει η πιθανή δραματική επίδραση σε μια ενημερωμένη δημοκρατία. Η ικανότητα της εφαρμογής να παρέχει ακριβείς πληροφορίες σχετικά με τα τρέχοντα γεγονότα δοκιμάζεται σε πραγματικό χρόνο, με συγκρούσεις όπως ο πόλεμος Ισραήλ-Χαμάς να επεκτείνουν το εύρος ζώνης του TikTok για τον έλεγχο περιεχομένου.
«Οι πλατφόρμες δεν φαίνεται να ενδιαφέρονται τόσο πολύ να δημιουργήσουν χώρο για ειδήσεις», δήλωσε στο Insider ο Νικ Χάγκαρ, συν-συγγραφέας της έκθεσης Northwestern που τώρα εργάζεται ως επιστήμονας δεδομένων στους New York Times. Αυτή η «νέα δυναμική», είπε, «θα επηρεάσει αυτό που βλέπουν οι άνθρωποι και τι θεωρούν ως σημαντικό».
Οι influencers διαβάζουν τις ειδήσεις για να μην χρειάζεται να το κάνουν οι ακόλουθοί τους
Ένας από τους βασικούς πυλώνες του ειδησεογραφικού οικοσυστήματος του TikTok είναι αυτό που θα μπορούσατε να αποκαλέσετε “ο influencer ειδήσεων” , δημιουργοί αποστάζουν και ερμηνεύουν τις ειδήσεις για τους οπαδούς τους.
Αν και συνήθως δεν συνδέονται με τα μέσα για τα οποία μιλούν, αυτοί οι άνθρωποι μπορεί στην πραγματικότητα να χρησιμεύσουν ως καλύτεροι εκπρόσωποι για τον κλάδο από τους παραδοσιακούς δημοσιογράφους. Ορισμένοι χρήστες είπαν στο BI ότι βρήκαν τους TikTokers πιο αυθεντικούς και πιο οικείους από τους δημοσιογράφους, για τους οποίους πίστευαν ότι είχαν ενσωματωμένες προκαταλήψεις που συνδέονται με την πολιτική ή τους εταιρικούς ιδιοκτήτες.
Το μερίδιο των ενηλίκων κάτω των 30 ετών στις ΗΠΑ στις έρευνες του Pew που δήλωσαν ότι εμπιστεύονται πληροφορίες από εθνικά ειδησεογραφικά πρακτορεία μειώθηκε στο 56% το 2022 από 62% το 2016, με την εμπιστοσύνη στα τοπικά ειδησεογραφικά πρακτορεία να μειώνεται στο 62% από 71%. Αντίθετα, η εμπιστοσύνη στις πληροφορίες από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης αυξήθηκε στο 50% από 44%.
Τα κατεστημένα ΜΜΕ που έχουν σημειώσει επιτυχία στο TikTok συχνά δημιουργούν τα βίντεό τους μέσω των προσωπικοτήτων των ρεπόρτερ. Ο Ντέιβ Γιόργκενσεν της Washington Post, για παράδειγμα, έκανε μια ολόκληρη σειρά βίντεο ενώ εργαζόταν από το διαμέρισμά του κατά τη διάρκεια μιας πανδημίας, ενώ ο Τζακ Κόρμπετ του “Planet Money” γύρισε επίσης το TikToks στο σπίτι του χρησιμοποιώντας ένα σεντόνι ως πράσινη οθόνη.
Για την αναδυόμενη κατηγορία των ειδήσεων επιρροής του TikTok που έχουν δημιουργήσει τη δική τους θέση, η ανάγνωση παραδοσιακών μέσων εξακολουθεί να αποτελεί μέρος των καθημερινών τους συνηθειών, ακόμα κι αν απουσιάζει από τη ενδιαφέροντα σχετικά με τα μέσα ενημέρωσης ορισμένων οπαδών τους.
Αυτοί οι «ειδησεογράφοι», στηρίζονται σε επαγγελματικά ειδησεογραφικά πρακτορεία για πηγές
Φυσικά, δεν αναφέρουν όλες οι ειδήσεις των influencer του TikTok τις πηγές τους. Όπως συμβαίνει εδώ και πολύ καιρό με άλλες πλατφόρμες, οι συγκλονιστικές επαναλήψεις των ειδήσεων που παραλείπουν τις λεπτομέρειες προέλευσης είναι συχνά οι πιο δημοφιλείς.
Και σε θέματα όπως ο πόλεμος Ισραήλ-Χαμάς, για παράδειγμα, ορισμένοι δημιουργοί αισθάνθηκαν πίεση να προσφέρουν απόψεις για το θέμα, ακόμη κι αν δεν έχουν τεχνογνωσία, με αποτέλεσμα ορισμένοι να δυσπιστούν τις πληροφορίες από την εφαρμογή.
Παρόλο που η έρευνα της Pew έδειξε ότι οι ενήλικες των ΗΠΑ δυσπιστούν σε μεγάλο βαθμό τις πληροφορίες που βρίσκονται στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, το TikTok αντιμετωπίζει μια δύσκολη μάχη δεδομένης της απήχησής του με νεότερους ενήλικες που είναι πιο διατεθειμένοι να εμπιστεύονται τις κοινωνικές εφαρμογές. Η εταιρεία είπε ότι στρατολογεί συνεργάτες ελέγχου δεδομένων παγκοσμίως για να βοηθήσουν στην επαλήθευση ισχυρισμών σχετικά με παραπληροφόρηση. Αλλά άλλες κοινωνικές εφαρμογές είχαν παρόμοιους συνεργάτες και απέτυχαν να λειτουργήσουν ως αποτελεσματικοί αγωγοί ειδήσεων, μερικές φορές θεαματικά και επικίνδυνα. Μια έκθεση της Pew του 2020 διαπίστωσε ότι οι Αμερικανοί καταναλωτές που στράφηκαν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για ειδήσεις έτειναν να είναι λιγότερο ενημερωμένοι για θέματα όπως η πολιτική ή η πανδημία COVID-19 από τους ομολόγους τους που ασχολούνταν με παραδοσιακά μέσα όπως το ραδιόφωνο ή τους ειδησεογραφικούς ιστότοπους.
Μερικοί προτιμούν τις ειδήσεις του TikTok που αποκλείουν εντελώς τους παράγοντες επιρροής και τα παραδοσιακά μέσα
Ορισμένοι χρήστες αποφεύγουν να σχολιάζουν ειδήσεις εντελώς, προτιμώντας να λαμβάνουν πληροφορίες από επί τόπου πλάνα, “δημοσιογραφία πολιτών” ζωντανών εκδηλώσεων ή μαρτυρίες από πρώτο χέρι. Αυτά τα βίντεο, τα οποία μπορεί να είναι δύσκολο για έναν απλό TikToker να επιβεβαιώσει, συχνά θεωρούνται ως πιο γνήσια ή αυθεντικά από τις πληροφορίες που παρέχονται από έναν παραδοσιακό δημοσιογράφο.
Και όσο δύσκολη κι αν είναι η επαλήθευση αυτών των βίντεο, ορισμένοι χρήστες του TikTok είπαν στο BI ότι πίστευαν ότι η εφαρμογή είχε ενσωματωμένα εργαλεία για να κρατά υπό έλεγχο τους κακόβουλους χρήστες.
Άλλες πλατφόρμες όπως το Reddit και το X, πρώην Twitter, έχουν στηριχθεί σε λειτουργίες της κοινότητας για να βοηθήσουν στον εντοπισμό παραπληροφόρησης, με ανάμεικτα αποτελέσματα. Μια ανασκόπηση του Bloomberg των “Community Notes” του X τον Νοέμβριο διαπίστωσε ότι η λειτουργία δυσκολεύτηκε να συμβαδίσει με έναν αδυσώπητο όγκο παραπληροφόρησης σχετικά με το Ισραήλ και τη Γάζα, με τους συντονιστές να χρειάζονται περισσότερες από επτά ώρες κατά μέσο όρο για να επισυνάψουν διορθωτικές σημειώσεις σε ψευδείς δημοσιεύσεις. Στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, αυτό μπορεί να πάρει επτά χρόνια.
Πώς μπορεί να χρησιμοποιήσει το TikTok η βιομηχανία ΜΜΕ
Υπάρχει μια μορφή παραδοσιακών μέσων ενημέρωσης για την οποία το TikTok αποδεικνύεται χρήσιμο και τυχαίνει να είναι το είδος της δημοσιογραφίας που συνθλίβεται περισσότερο από τη στροφή της βιομηχανίας ειδήσεων στην ψηφιακή τεχνολογία: η τοπική δημοσιογραφία.
Το TikTok είναι καλύτερο μέρος για τοπικές ιστορίες παρά για εθνικές, επειδή οι άνθρωποι συνδέονται στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για να δουν περιεχόμενο ειδικά προσαρμοσμένο για αυτούς.
Όσο ζωντανό κι αν είναι το οικοσύστημα ειδήσεων του TikTok, η εφαρμογή δεν έχει κάνει πολλά για να βοηθήσει τη βιομηχανία ειδήσεων να κερδίσει χρήματα. Οι εκδότες δεν κρατούν την ανάσα τους.
Και όσο ζωντανό και αν είναι το οικοσύστημα ειδήσεων του TikTok, η εφαρμογή δεν έχει κάνει πολλά για να βοηθήσει τη βιομηχανία ειδήσεων να κερδίσει χρήματα. Οι εκδότες δεν κρατούν την ανάσα τους.
Οι ειδήσεις αποτελούν εδώ και καιρό μεγάλο πονοκέφαλο για πλατφόρμες όπως το Facebook και το Instagram και είναι ένα μοναδικά αμφιλεγόμενο θέμα για το TikTok, το οποίο έχει ιδιοκτήτη με έδρα την Κίνα και ελέγχεται έντονα για τον τρόπο με τον οποίο χειρίζεται τη ροή των ειδήσεων και άλλων πληροφοριών.
Το TikTok, το οποίο λειτουργεί περισσότερο σαν μια πλατφόρμα ψυχαγωγίας παρόμοια με το YouTube ή το Netflix παρά με ένα κοινωνικό δίκτυο όπως το Facebook, μπορεί να προσπαθήσει να αποφύγει ορισμένα από τα λάθη στην παράδοση ειδήσεων που οι προκάτοχοί του διέψευσαν. Τελικά, μπορεί να καταλήξει να δημιουργεί εκ νέου τις ίδιες φούσκες πληροφοριών που ταλαιπώρησαν τις εφαρμογές των μέσων κοινωνικής δικτύωσης κατά τη διάρκεια της δεκαετίας του 2010, αλλά αυτή τη φορά για τη Gen Z.
Για τους εκδότες ειδήσεων, το να στοιχηματίζουν στην εφαρμογή ως πηγή για να βγάλουν χρήματα θα ήταν λάθος, ακόμη και όταν το TikTok καταβροχθίζει όλο και περισσότερο χρόνο προσοχής των χρηστών, σύμφωνα με πηγή του Insider.
Σε αντίθεση με το Google ή το Facebook, όπου οι σύνδεσμοι σε ειδησεογραφικούς ιστότοπους μπορούν να τροφοδοτήσουν τα έσοδα από διαφημίσεις των εκδοτών, η σύνδεση είναι σχεδόν ανύπαρκτη στο TikTok. Είναι ένα κλειστό οικοσύστημα με περιορισμένες επιλογές δημιουργίας εσόδων και το TikTok δεν έχει εκφράσει κανένα ενδιαφέρον για να δώσει προτεραιότητα σε επαγγελματίες εκδότες. Επίσης, η εταιρεία συνήθως δεν πληρώνει τους εκδότες για το περιεχόμενό τους, αν και δοκιμάζει ένα πρόγραμμα κατανομής εσόδων από διαφημίσεις.
Αλλά το να πεισθούν οι Αμερικανοί έφηβοι που κατά μια εκτίμηση περνούν κατά μέσο όρο 4,8 ώρες την ημέρα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για να αποσυνδεθούν από το TikTok και να πάνε απευθείας σε έναν ιστότοπο ειδήσεων προς τον οποίο όλο και περισσότερο δυσπιστούν, είναι επίσης ένα μακροπρόθεσμο στοίχημα.
Πηγή: ot.gr