Τα καθαρά έσοδα προ εισφορών (GGR) χρήσης 2023 του ΟΠΑΠ διαμορφώθηκαν σε επίπεδα ρεκόρ στα €2.087,7εκ. έναντι €1.939,0εκατ. το 2022, αυξημένα κατά 7,7% σε ετήσια βάση, ως αποτέλεσμα της ισχυρής επίδοσης του online και της ανάπτυξης στην Επίγεια δραστηριότητα (Retail).
Το δ’ τρίμηνο 2023 τα καθαρά έσοδα ανήλθαν σε €581,2εκατ., αυξημένα κατά 7,5% σε ετήσια βάση, αντανακλώντας την ομαλοποίηση των αποδιδόμενων ποσών προς τους παίκτες του αθλητικού στοιχήματος μετά το γ’ τρίμηνο 2023 και τα πρώιμα θετικά σημάδια από την ανανέωση των αριθμοπαιχνιδιών
Το μικτό κέρδος (από παιχνίδια) το 2023 αυξήθηκε κατά 6,7% σε ετήσια βάση και διαμορφώθηκε σε €852,3εκατ. (χρήση 2022: €798,8εκ.) ως αποτέλεσμα των αυξημένων εσόδων σε συνδυασμό και με τα υψηλά περιθώρια κέρδους της τάξης του 41%. Το δ’ τρίμηνο 2023 το μικτό κέρδος (από παιχνίδια) ανήλθε σε €236,2εκ. αυξημένο κατά 5,5% σε ετήσια βάση (δ’ τρίμηνο 2022: €223,9εκ.).
Τα λειτουργικά έξοδα χρήσης 2023 διαμορφώθηκαν στα €413,6εκ. έναντι €365,1εκ. το 2022, αυξημένα κατά 13,3% σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο, υποστηρίζοντας τα αυξημένα έσοδα. Τα λειτουργικά έξοδα το δ’ τρίμηνο 2023 ανήλθαν σε €114,6εκ., υψηλότερα κατά 0,6% σε ετήσια βάση, κυρίως λόγω των υψηλότερων εξόδων μισθοδοσίας.
Σε συγκρίσιμη βάση, μη συμπεριλαμβάνοντας έκτακτα κονδύλια, τα λειτουργικά έξοδα της χρήσης 2023 και του δ’ τριμήνου 2023 αυξήθηκαν κατά 8,0% και 1,1% αντίστοιχα σε ετήσια βάση.
Τα κέρδη προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων (EBITDA) το 2023 μειώθηκαν κατά 0,8% σε ετήσια βάση στα €730,0εκ. (χρήση 2022: €736,0εκ.), ή στα €744,9εκ. σε επαναλαμβανόμενη βάση, μειωμένα κατά 0,2% σε ετήσια βάση, υπερβαίνοντας την πρόσφατη πρόβλεψή μας. Τα EBITDA δ’ τριμήνου 2023 ανήλθαν σε €210,2εκ. (δ’ τρίμηνο 2022: €202,7εκ.), αυξημένα κατά 3,7% σε ετήσια βάση ή μειωμένα κατά 3,1% σε επαναλαμβανόμενη ετήσια βάση στα €197,6εκ.
Τα καθαρά κέρδη χρήσης 2023 διαμορφώθηκαν στα €408,3εκ. (χρήση 2022: €592,3εκ.), μειωμένα κατά 31,1% σε ετήσια βάση. Το δ’ τρίμηνο 2023 τα καθαρά κέρδη ανήλθαν σε €100,6εκ. (δ’ τρίμηνο 2022: €306,5εκ.), μειωμένα κατά 67,2% σε ετήσια βάση, κυρίως λόγω έκτακτου κέρδους το 2022. Σε επαναλαμβανόμενη βάση και μη συμπεριλαμβάνοντας έκτακτα κονδύλια και στα δύο έτη, τα καθαρά κέρδη 2023 ανήλθαν σε €439,3εκ, αυξημένα κατά 0,7% σε ετήσια βάση, ενώ το δ’ τρίμηνο 2023 διαμορφώθηκαν στα €109,7εκ.
Ισχυρή ταμειακή θέση με δείκτη Καθαρού Δανεισμού/EBITDA στο 0.23x (0,27x συμπεριλαμβανομένων των μισθώσεων).
Συνολική ανταμοιβή μετόχων για το 2023 – €1,85 ανά μετοχή:
o €1,00 προμέρισμα ήδη διανεμημένο στις 9 Νοεμβρίου 2023
o €0,60 Υπόλοιπο μερίσματος προς πληρωμή / Ημερομηνία αποκοπής 29 Απριλίου / Ημερομηνία πληρωμής 9 Μαΐου
o €0,25 Επιστροφή κεφαλαίου προς πληρωμή / Ημερομηνία αποκοπής 25 Ιουνίου / Ημερομηνία πληρωμής 1 Ιουλίου
• Πρόβλεψη για τη χρήση 2024: GGR €2.150εκ. – 2.200εκ. & EBITDA €750εκ. – 770εκατ.
Jan Karas: Είχαμε το ισχυρότερο τέταρτο τρίμηνο όλων των εποχών
Το ισχυρότερο τρίμηνο όλων των εποχών επετεύχθη για τον ΟΠΑΠ όπως σημείωσε ο CEO της εταιρείας στη δήλωσή του.
Αναλυτικά δήλωσε:
“Ο ΟΠΑΠ ολοκλήρωσε το 2023 με το ισχυρότερο τέταρτο τρίμηνο όλων των εποχών και σημείωσε έσοδα-ρεκόρ. Η εξέλιξη αυτή αντανακλά τη συνεπή και αποτελεσματική υλοποίηση της επιχειρηματικής στρατηγικής μας καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους, καθώς και την ικανότητα μας να επιδιώκουμε και να επιτυγχάνουμε φιλόδοξους στόχους.
Κατά το τέταρτο τρίμηνο του 2023, τόσο οι retail, όσο και οι online δραστηριότητές μας σημείωσαν δυναμική ανάπτυξη, η οποία στηρίχθηκε στη συνεχή εστίασή μας στην ψηφιοποίηση. Ως αποτέλεσμα των θετικών οικονομικών και λειτουργικών επιδόσεών μας κατά το τελευταίο τρίμηνο του έτους, τα επαναλαμβανόμενα EBITDA υπερέβησαν τις τελευταίες εκτιμήσεις μας.
Με βάση τη σταθερή δέσμευσή μας να δημιουργούμε αξία για τους μετόχους του ΟΠΑΠ, είμαστε στην ευχάριστη θέση να προτείνουμε μια γενναιόδωρη ανταμοιβή προς τους μετόχους μας, ύψους €1,85 ανά μετοχή για τη χρήση του 2023, συμπεριλαμβανομένου του ήδη καταβληθέντος προμερίσματος ύψους €1,00 ανά μετοχή. Όσον αφορά στις επιχειρηματικές πρωτοβουλίες μας, είμαστε ενθουσιασμένοι με την πρόσφατη διάθεση του Eurojackpot στην Ελλάδα, που αποτελεί ορόσημο για τον ΟΠΑΠ και έρχεται σε συνέχεια της πρόσφατης επιτυχημένης επανατοποθέτησης του ΛΟΤΤΟ και του ΤΖΟΚΕΡ. Η συνολική ανανέωση του χαρτοφυλακίου παιχνιδιών κληρώσεων αναδεικνύει τη δέσμευσή μας να ανταποκρινόμαστε στις ανάγκες και τις προσδοκίες των πελατών, μέσω προϊοντικών καινοτομιών.
Κοιτώντας μπροστά, βάσει της επιχειρηματικής στρατηγικής Fast Forward, παραμένουμε προσηλωμένοι στην περαιτέρω αναβάθμιση των προϊοντικών προτάσεων μας, στη διασφάλιση υγιούς ανάπτυξης και κερδοφορίας, στην ανταμοιβή των μετόχων μας και στην εκπλήρωση των στόχων μας στους τομείς της βιώσιμης ανάπτυξης και της κοινωνικής υπευθυνότητας”.