«Όταν γνώρισα την Ελλάδα και τις τόσες ομορφιές της, σχεδόν σε κάθε μου βήμα έβλεπα και έναν πίνακα μπροστά μου. Όπου κι αν γύριζα να δω, αντίκριζα εικόνες έτοιμες να φωτογραφηθούν», είχε δηλώσει η γεννημένη στο Αϊδίνι της Μικράς Ασίας, Έλλη Σουγιουλτζόγλου-Σεραϊδάρη, η γνωστή Nelly’s, η σημαντικότερη μορφή, όπως έχει χαρακτηριστεί, της μεσοπολεμικής ελληνικής φωτογραφικής σκηνής.
Τα Χανιά φιλοξενούν στη Δημοτική Πινακοθήκη Χανίων και προσκαλούν σε ένα συναρπαστικό ταξίδι στο χρόνο, με όχημα 150 αυθεντικές αργυροτυπίες, που φέρουν την υπογραφή της στην έκθεση «Nelly΄s – Συλλογή Κρασάκη» που θα εγκαινιαστεί αύριο 13 Ιουλίου στις 20.00 το βράδυ. Ακρόπολη, Δελφοί, Ολυμπία, Σαντορίνη, Μυστράς, απεικονίζονται στα μοναδικά κειμήλια που ανήκουν στη μεσοπολεμική και μεταπολεμική φάση της φωτογραφίας, και τα οποία αποτυπώνουν τον τρόπο που αντίκριζε την Ελλάδα, έτσι όπως και η ίδια περιέγραφε τη σχέση της με το ελληνικό τοπίο.
Εκτός, όμως, από αρχαιότητες και μνημεία του ελληνισμού, οι φωτογραφίες της συλλογής Κρασάκη -ορισμένες από τις οποίες εκτίθενται για πρώτη φορά- ιχνογραφούν τις εκδηλώσεις των Δελφικών Εορτών, παραδοσιακές φορεσιές, πορτρέτα, επιφανείς προσωπικότητες και γυμνά με διάσημες χορεύτριες της εποχής. Η επιμελήτρια της έκθεσης, εικαστικός, Στέλλα Κουκουλάκη, κάνει λόγο για καλαίσθητα έργα τέχνης, καθώς επίσης για αξιόλογα ιστορικά ντοκουμέντα που αποτυπώνουν σημαντικές στιγμές, συναισθήματα και ιστορίες από το παρελθόν.
Οι επισκέπτες της έκθεσης θα συναντήσουν την φωτογραφική καλλιτεχνική πορεία της Nelly μέσα από αργυροτυπίες και βρομιοελαιοτυπίες, τυπωμένες, υπογεγραμμένες και σφραγισμένες από την ίδια τη φωτογράφο, την εποχή «της δημιουργίας τους, γεγονός που μαρτυρά ακόμα περισσότερο την ιστορική αυθεντικότητά τους σε αντίθεση με σύγχρονες ανατυπώσεις από τα αρνητικά της καλλιτέχνιδος», σύμφωνα με την επιμελήτρια.
Η συλλογή Τίνας και Μιχάλη Κρασάκη αριθμεί συνολικά 300 έργα, μία από τις μεγαλύτερες ιδιωτικές συλλογές με έργα της πολυπράγμωνος φωτογράφου, εκ των οποίων 150 καρέ θα φιλοξενηθούν στη Δημοτική Πινακοθήκη Χανίων. Η Nelly υπήρξε πρωτεργάτρια της τουριστικής φωτογραφίας, μορφή μυθιστορηματική, δυναμική, επίμονη, που γνώρισε κύματα αναγνώρισης και αφάνειας, και εργάστηκε σε ένα βαθμό η ίδια συνειδητά και για τα δύο. Φωτογράφος με άρτια τεχνική, με παιδεία στη μουσική και τη ζωγραφική, σε μια εποχή που οι περισσότεροι εγχώριοι φωτογράφοι ήταν αυτοδίδακτοι τεχνίτες. Η Nelly υπήρξε διαυγής όσο και αινιγματική, τολμηρή όσο και συντηρητική. Σε κάθε περίπτωση, μοιάζει να προσέφερε στην ελληνική φωτογραφία περισσότερα από ότι πιστεύουν οι ανοιχτοί επικριτές της και λιγότερα ίσως από ότι πιστεύουν οι άκριτοι θαυμαστές της, τονίζει ο επιμελητής του MOMus-Μουσείο Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης, Ηρακλής Παπαϊωάννου.