Εκφραζόμενη μέσω της γλυπτικής, η Katinka Bock πάντα θεωρούσε τη φωτογραφία ως «δεύτερη σκέψη», ως παράθυρο σε έναν λαξευμένο χώρο.
Το Fondation Pernod Ricard στο Παρίσι φιλοξενεί την έκθεση «Η Ηλίαση», περίπου 65 φωτογραφίες της, και η γλύπτρια/φωτογράφος λέει για τον τίτλο: «Νομίζω ότι αυτό είναι που συνδέει κάθε στιγμή της φωτογραφικής τέχνης μου. Καταγράφω ένα συμβάν και υπάρχει κάτι που έχει να κάνει με ερεθισμό, μ’ ένα τσίμπημα. Η φωτογραφία είναι αυτό το είδος του τσιμπήματος που το φως χαράζει σε μια επιφάνεια».
Η τέχνη της Bock είναι πάνω από όλα έρευνα της μορφής. Στη φωτογραφία «Χτίζοντας Γέφυρες», μια νεκρή σφήκα γίνεται η καμάρα μια γέφυρας που σχηματίζει μια κλειστή γροθιά. Ή, ένας μικροσκοπικός κάβουρας στον πάτο μιας κούπας καφέ που φωτογράφισε στη διάρκεια έκθεσης στη Γλασκώβη. Η Bock φωτογραφίζει ό,τι της γίνεται εμμονή. «Υπάρχει επίσης κάτι τερατώδες σχετικά με αυτά τα μικρά κτήνη που κεντρίζουν, τσιμπάνε και βομβούν» επισημαίνει.
Εξερευνά την αντιμετώπιση των επιφανειών. «Δεν είναι τα πρόσωπα και οι ταυτότητες που με ενδιαφέρουν αλλά τα μέρη του σώματος που είναι εκτεθειμένα» τονίζει. Και μετά, είναι τα χέρια, τα βασικά όργανά της ως καλλιτέχνιδος, τα οποία είναι και θέμα και αντικείμενο των φωτογραφιών της. Παίζοντας με μικρά ζώα, κρατώντας φρούτα ή αχιβάδες, τα χέρια εκτελούν σχεδόν χορογραφημένες κινήσεις: «Το χέρι είναι επίσης παρόν για να μας παρουσιάσει κάτι. Είναι αυτή η πράξη της παρουσίασης, αυτό το μικρό κάτι, συχνά στο περιθώριο του αντικειμένου στο οποίο δείχνει το χέρι» (https://www.instagram.com/p/CrK_NYrIYeB/). Κεραμουργήματά της συνοδεύουν τις φωτογραφίες στην έκθεση. Αυτά τα θραύσματα γλυπτικής «υπογραμμίζουν και υποστηρίζουν την ανάγνωση των φωτογραφιών στον χώρο, σαν ένα μολύβι που προσθέτει σχόλια σε ένα κείμενο» λέει.
Στον σύνδεσμο https://my.matterport.com/show/?m=KUR3k29CYtb , εικονική περιήγηση στην έκθεση «Der Sonnenstich» στο Pernod Ricard Foundation, η οποία ολοκληρώνεται στις 29 Απριλίου.