Το τουριστικό ρεύμα προς την Ελλάδα διογκώνεται και στα νησιά θα υπάρχει αδιαχώρητο τις επόμενες εβδομάδες. Ομως στα διεθνή μέσα ενημέρωσης και στα social media αρχίζει να διαμορφώνεται αρνητικό κλίμα για τη χώρα μας:
Τα ενθουσιώδη σχόλια και τις προτροπές για διακοπές στην Ελλάδα διαδέχονται οι επικρίσεις για τις “παράλογα” υψηλές χρεώσεις παντού – από τα εστιατόρια και τα μπαρ, ώς τα ενοικιαζόμενα δωμάτια, τα airbnb και τις ξαπλώστρες.
Οι επιπτώσεις θ’ αρχίσουν να φαίνονται από τις τελευταίες εβδομάδες της φετινής σεζόν και θα γίνουν περισσότερο αισθητές την επόμενη.
Στα διεθνή μέσα κοινωνικής δικτύωσης και στα ΜΜΕ πληθαίνουν καθημερινά τα επικριτικά σχόλια και οι καταγγελίες από τουρίστες που επισκέφθηκαν φέτος τη χώρα μας, από δημοσιογράφους και από influencers, οι οποίοι απευθύνονται σε τεράστιο διεθνές κοινό και επηρεάζουν τις επιλογές εκατοντάδων χιλιάδων αναγνωστών και “ακολούθων” τους.
Κεντρικό θέμα οι τιμές – πρωτίστως στα καταστήματα εστίασης και ψυχαγωγίας. Μαζί με τα “κοσμοπολίτικα” νησιά – Μύκονος, Σαντορίνη, Ρόδος κλπ – “η μπάλα παίρνει” και τα υπόλοιπα. Ισως όχι άδικα. “Πλήρωσα 11 ευρώ για ένα ποτήρι κρασί σε μπαρ-καφετέρια σε άλλο νησί του Αιγαίου”, γράφει η ανταποκρίτρια του Γαλλικού Πρακτορείου Ειδήσεων, παραθέτοντας και τη σχετική απόδειξη.
Το σχόλιο της είναι ενδεικτικό των εντυπώσεων που αποκομίζουν εκατομμύρια επισκέπτες τουριστικών προορισμών στη χώρα μας:
Ο ελληνικός τουρισμός… «έχει χάσει τα λογικά του», γράφει η δημοσιογράφος του AFP, προειδοποιώντας όσους σκέφτονται να κάνουν διακοπές στην Ελλάδα.
Viral έχει γίνει από χθες στο διαδίκτυο το βίντεο Αμερικανίδας καπετάνισσας κρουαζιεροπλοίου, που ενημερώνει τους 3,5 εκατομμύρια ακολούθους της στο TikTok, ότι για ένα γεύμα με ψάρι σε beach bar στον Πλατύ Γιαλό της Μυκόνου, πλήρωσε 616 ευρώ!
Τον γύρο του διαδικτύου κάνει και η καταγγελία ζευγαριού νεονύμφων από τον Καναδά, που πλήρωσαν 570 δολάρια για μια μπύρα, ένα οινοπνευματώδες αναψυκτικό Aperol spritz και μια ντουζίνα στρείδια.
Σε τρεις μήνες κέρδη για ένα χρόνο…
Παράγοντες του κλάδου επισημαίνουν ότι ακόμη κι αν αυτά τα περιστατικά είναι μεμονωμένα ή έχουν στοιχεία υπερβολής, η δημοσιότητα που δίνεται προκαλεί τεράστια και μακροχρόνια ζημιά στον ελληνικό τουρισμό.
Επιβεβαιώνουν πάντως ότι υπάρχουν πολλά σχετικά παραδείγματα επιχειρηματιών σε όλους τους τουριστικούς προορισμούς, που “προσπαθούν να κερδίσουν μέσα σε τρεις μήνες πολλαπλάσια απ’ όσα θα κέρδιζαν σε ένα χρόνο λειτουργώντας ένα ανάλογο κατάστημα στην Αθήνα”.