Αύξηση κατά 16,9% των καθαρών εσόδων από πωλήσεις σε οργανική βάση παρουσίασε η Coca-Cola HBC AG το 2023, ως αποτέλεσμα της εστιασμένης υλοποίησης της στρατηγικής της σε σχέση με τα προϊόντα 24/7 κατανάλωσης, σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση.
Ο όγκος πωλήσεων αυξήθηκε κατά 1,7% σε οργανική βάση, γεγονός που οφείλεται κυρίως στις κατηγορίες στρατηγικής προτεραιότητας της εταιρείας. Συγκεκριμένα, σημειώθηκε αύξηση 2,5% στα ανθρακούχα αναψυκτικά, 27,3% στα ποτά ενέργειας και 31,5% στον καφέ.
Στην Ελλάδα, ο όγκος πωλήσεων αυξήθηκε κατά 6,9%, παρά την υψηλή συγκριτική βάση, χάρη στην ισχυρή υλοποίηση της στρατηγικής στην αγορά κατά τη διάρκεια όλων των σημαντικών εμπορικών περιόδων, με διευρυμένη τουριστική περίοδο. Η κατηγορία των ανθρακούχων αναψυκτικών κατέγραψε αύξηση κατά μεσαίο μονοψήφιο ποσοστό κυρίως λόγω της Coke Zero, της Fanta και των ανθρακούχων αναψυκτικών για ενήλικες, ενώ τα ποτά ενέργειας αυξήθηκαν στο μέσο επίπεδο του εύρους 10-20%. Η κατηγορία των μη ανθρακούχων αναψυκτικών σημείωσε αύξηση υψηλού μονοψήφιου ποσοστού
Σύμφωνα με την ίδια ανακοίνωση, τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις ανά κιβώτιο αυξήθηκαν κατά 15% σε οργανική βάση, αντικατοπτρίζοντας τα οφέλη των πρωτοβουλιών διαχείρισης της αύξησης των εσόδων κατά τη διάρκεια του έτους.
Τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 10,7% σε δημοσιευμένη βάση, με την ισχυρή οργανική αύξηση να αντισταθμίζεται εν μέρει από τις δυσμενείς συναλλαγματικές μεταβολές στις αναδυόμενες αγορές. Την ίδια ώρα, η Coca-Cola HBC AG σημείωσε αύξηση του μεριδίου της σε αξία το 2023 τόσο στην κατηγορία των έτοιμων προς κατανάλωση μη αλκοολούχων αναψυκτικών όσο και των ανθρακούχων αναψυκτικών κατά 110 και 80 μονάδες βάσης αντίστοιχα.
Ισχυρή ήταν η αύξηση των λειτουργικών κερδών κατά 17,7% σε οργανική βάση, οδηγώντας σε βελτίωση του δείκτη απόδοσης επενδυμένου κεφαλαίου. Τα συγκρίσιμα λειτουργικά κέρδη ανήλθαν σε 1.083,8 εκατ. ευρώ. Το συγκρίσιμο λειτουργικό περιθώριο κέρδους βελτιώθηκε κατά 50 μονάδες βάσης στο 10,6% σε δημοσιευμένη βάση, σημειώνοντας αύξηση 10 μονάδων βάσης σε οργανική βάση. Επίσης, σημειώθηκε αύξηση του συγκρίσιμου μεικτού περιθωρίου κέρδους κατά 80 μονάδες βάσης, αντανακλώντας τη χαλάρωση των πληθωριστικών πιέσεων στα κόστη πωληθέντων στο δεύτερο εξάμηνο του έτους.
Σύμφωνα με την ίδια ανακοίνωση, η πειθαρχημένη επένδυση στις δυνατότητες ανάπτυξης και η καλή λειτουργική μόχλευση οδήγησαν σε μείωση των συγκρίσιμων λειτουργικών εξόδων ως ποσοστό των καθαρών εσόδων από πωλήσεις κατά 10 μονάδες βάσης.
Τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις και των λειτουργικών κερδών σε οργανική βάση σε όλες τις αγορές σημείωσαν αύξηση κατά διψήφιο ποσοστό. Στις αναπτυγμένες αγορές, τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 12,3% σε οργανική βάση, κυρίως λόγω του μείγματος τιμών και προϊόντων. Τα λειτουργικά κέρδη αυξήθηκαν κατά 23,0% σε οργανική βάση. Στις αναπτυσσόμενες αγορές, σημειώθηκε αύξηση των καθαρών εσόδων από πωλήσεις κατά 18,2% σε οργανική βάση, με ισχυρή ανάπτυξη των καθαρών εσόδων ανά κιβώτιο. Τα λειτουργικά κέρδη αυξήθηκαν κατά 26,9% σε οργανική βάση. Στις αναδυόμενες αγορές, σημειώθηκε αύξηση των καθαρών εσόδων από πωλήσεις κατά 19,9% σε οργανική βάση, με αύξηση του όγκου πωλήσεων και βελτίωση των καθαρών εσόδων από πωλήσεις ανά κιβώτιο. Τα λειτουργικά κέρδη αυξήθηκαν κατά 11,7% σε οργανική βάση.
Ο καθαρός δανεισμός ανήλθε σε 1,6 δισ. ευρώ με το δείκτη του καθαρού δανεισμού ως προς τα συγκρίσιμα προσαρμοσμένα κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (συγκρίσιμο προσαρμοσμένο EBITDA) να διαμορφώνεται σε 1,1x, αντικατοπτρίζοντας την ισχυρή κεφαλαιακή θέση του ομίλου.
Το διοικητικό συμβούλιο προτείνει μέρισμα ανά μετοχή 0,93 ευρώ, αυξημένο κατά 19,2% σε ετήσια βάση, το οποίο αντιπροσωπεύει ποσοστό καταβολής μερίσματος 45%.
Ο Zoran Bogdanovic, διευθύνων σύμβουλος της Coca-Cola HBC AG, σχολίασε: «Είμαι βαθιά υπερήφανος για την ομάδα μας, καθώς επιτύχαμε διψήφιο ποσοστό ανάπτυξης για τρίτη συνεχή χρονιά και υψηλότερα από ποτέ κέρδη. Θα ήθελα να ευχαριστήσω όλα τα μέλη της ομάδας μας για τις ακούραστες προσπάθειες, καθώς και για την αφοσίωση τους στο όραμα της εταιρείας μας, στους πελάτες μας και στη συνεπή εστιασμένη υλοποίηση της στρατηγικής μας. Θα ήθελα, επίσης, να ευχαριστήσω τους πελάτες και τους συνεργάτες μας για τη συνεχή υποστήριξή τους καθ’όλη τη διάρκεια της χρονιάς.
Το 2023 ήταν άλλη μια χρονιά συνεπούς υλοποίησης της στρατηγικής μας για ανάπτυξη. Επιτύχαμε αύξηση του όγκου πωλήσεων και των μεριδίων μας σε αξία, βελτίωση των περιθωρίων κέρδους και υψηλότερο από ποτέ επίπεδο καθαρών ταμειακών ροών. Ως αποτέλεσμα, καταφέραμε να αυξήσουμε τις αποδόσεις των μετόχων, συμπεριλαμβανομένης της έναρξης προγράμματος επαναγοράς μετοχών.
Η δυναμική του χαρτοφυλακίου προϊόντων μας 24/7 κατανάλωσης, η διαφοροποιημένη παρουσία μας στις χώρες όπου δραστηριοποιούμαστε και η διαρκής επένδυσή μας στη δημιουργία εξειδικευμένων δυνατοτήτων, με βάση τα δεδομένα, τις πληροφορίες και την ανάλυση, αποτελούν θεμέλια εκθετικής ανάπτυξης.
Το 2023, σημειώσαμε σημαντική πρόοδο όσον αφορά τους στόχους που έχουμε ορίσει στο πλαίσιο των Mission 2025 και NetZeroby40, με σημαντικότερα ορόσημα της χρονιάς την έναρξη λειτουργίας ιδιόκτητης μονάδας παραγωγής ανακυκλωμένου πλαστικού (rPET) στη Ρουμανία και μιας νέας γραμμής παραγωγής για γυάλινες, επιστρεφόμενες και επανασφραγιζόμενες φιάλες στην Αυστρία. Τον Δεκέμβριο, ανακοινώσαμε επίσης την ίδρυση φιλανθρωπικού ιδρύματος που θα έχει ως έργο τη στήριξη των τοπικών κοινοτήτων στις περιοχές όπου δραστηριοποιούμαστε.
Παρόλο που αναμένουμε ότι το μακροοικονομικό και γεωπολιτικό περιβάλλον θα εξακολουθήσουν να παρουσιάζουν προκλήσεις, παραμένουμε πεπεισμένοι ότι θα συνεχίσουμε να σημειώνουμε πρόοδο όσον αφορά τους μεσοπρόθεσμους στόχους ανάπτυξης που έχουμε θέσει».